Gå til innhold

Noen andre her som har flyttet utenlands?

Fremhevede innlegg

Gjest SuperMoo
Skrevet

Det hadde vært artig å hørt om andres erfaringer med å flytte til et annet land.

Selv flyttet jeg til England i desember i fjor og trives ganske bra. Men jeg kommer garantert til å flytte tilbake til Norge om noen år!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har bodd i fire land utenom Noreg. Bare positive ting å seie om det! Der eg budde lengst var 6 år i Nederland. Det skumle med å bu borte så lenge, er at det er vanskelegare å kome heim. Ein har heile nettverket sitt der ute! Særleg med tanke på jobb og slikt. Men og med venner, kjærester, du får jo ein personleg historie i det landet som berre forsvinn om ein flyttar.

Det var ikkje lett då eg bestemte meg for å flytte heim etter så lang tid, og tok meg vel eitt års tid før eg hadde akklimatisert meg mht venner, bolig, og på jobbmarknaden tok det enda lengre tid.

Vurderte fleire gonger å flytte tilbake (før eg fekk eit like rikt liv her som eg hadde der), og er enno ikkje heilt sikker på at eg kjem til å bu i Noreg i all mi tid. :)

Skrevet

Flytter utenlands selv ganske snart og er også intr i å høre andres erfaringer. Noen som har erfaring med å flytte til USA?

Gjest -eline-
Skrevet

Bodde i England selv i tre år, fantastisk flotte år og jeg stortrivdes, men det var godt å flytte hjem til Norge igjen... :) Hvis jeg får mulighet til å flytte ut igjen så vil jeg gjøre det, men det blir nok i såfall for en periode.

Skrevet

Jeg har også bodd i England i tre år for å studere. Det var en fin tid og jeg ble rimelig anglofil av oppholdet selv om jeg ikke kunne tenke meg å flytte dit. Et stort minus med såpass lange opphold i utlandet er at man mister kontakten med venner når man drar.

Gjest _Leela_
Skrevet (endret)

Har også vært utenlands for så å komme hjem igjen. Var vel omtrent 1 og et halvt år ute.

Jeg lærte masse, traff mange nye folk og opplevde mye. Men for min del var det godt å komme hjem til Norge, mest fordi jeg ikke hadde en jobb jeg trivdes i der nede og at jeg fant meg kjæreste her hjemme. Og må jo innrømme at det er litt godt å få snakke norsk igjen altså. :ler: Arbeidet går plutselig mye enklere og det er godt å ikke må "krype" da sjefen dukker opp, men bli hørt da man sier noe.

Men er ikke skremt fra å dra utenlands igjen, hadde vært spennende og jobbet et år eller to i USA. Men en får se hva fremtiden bringer.

Endret av _Leela_
Gjest Gjest 1
Skrevet

Flott med bosted utlandet :)

men etter en stund kan en lett tenke No Place Like Home. Eneste...i Norge er det heller ikke spesielt spennende eller mangfoldig. Vi skal ikke lengre enn til supermarkedet: der er utvalget lite, noe som gjenspeiles andre steder i Norge.

Gjest SuperMoo
Skrevet

Det er først nå etter at jeg har flyttet utenlands at jeg har skjønt hvor godt man har det i Norge.

Flyttet masse som barn så jeg har alltid følt meg litt rotløs, men nå føler jeg at jeg hører hjemme i Stavanger som var siste plassen jeg bodde før jeg flyttet.

Har funnet meg til rette her i England, fått fast jobb og blitt kjent med folk. Folk her er jo så utadvendte og vennlig at det er ikke noe problem å bli kjent med dem.

Språket er ikke noe problem, har lært masse bare av å snakke med folk. Og de er så vant til utlendinger her uansett.

Det er en del ting som er anderledes her enn i Norge, men forskjellene er ikke så store egentlig.

Men jeg må innrømme at jeg savner Norge og kommer til å flytte tilbake om noen år!

Sambis er engelsk, det var derfor jeg flyttet. Men han har veldig lyst til å flytte til Norge, må bare vente noen år til sønnen hans blir litt eldre.

Men jeg kommer til å savne klimaet her! Bor øst for London i det et av de tørreste områdene i England.

Savner den norske naturen ... Lite natur her hvor jeg bor.

Borte bra, men hjemme best ja!

• 1 måned senere...
Skrevet (endret)

Bump! ;)

Endret av Latee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...