Gjest Vampyra Skrevet 28. mars 2007 #1 Skrevet 28. mars 2007 (endret) På nesten samtlige høyhelte sko jeg kjøper så slites tuppen på helen ned i løpet av svært kort tid Og når man kommer tilbake med skoene unnskylder butikkene seg med at "de ser på det som slitasje og reklamasjon gjelder derfor ikke" Ærlig talt, jeg har brukt masse penger på å fikse opp sko nettopp fordi disse tuppene enten sitter dårlig og faller av, eller slites ned til spikeren. Jeg har et par hos skomakeren for andre gang, siden skomakeren butikken anbefalte bare spikret fast en ny tupp Jeg gikk derfor på to spiker på hver fot i stedet, og selv om jeg forsøkte å klage både hos skomaker og butikken hjalp det ingenting. Eller jo.. jeg kunne få en tilgodelapp på 100 kr fordi skoene var selvfølgelig satt ned siden det var vintersko De jeg har på meg nå så jeg nettopp at spikeren snart er slitt frem på, så da må jeg vel bare bytte sko når jeg henter de andre Når skal produsenter og butikker ta ansvar for at skoene tåler å bli brukt?? Endret 28. mars 2007 av Vampyra
Dixie Skrevet 28. mars 2007 #2 Skrevet 28. mars 2007 Akkuratt slitasje av helflikker tror jeg man bare må kalkulkulere inn i skokjøpet:-( På noen sv støvelettene mine har jeg satt på stålhel da, uslitelig, men kan sette stykke merker i gulv...
Gjest Vampyra Skrevet 28. mars 2007 #3 Skrevet 28. mars 2007 Men det burde jo ikke være sånn! Man kjøper jo sko for å bruke dem ofte og da bør faktisk hele skoen tåle det...
Gjest StockDama Skrevet 28. mars 2007 #4 Skrevet 28. mars 2007 De vil gjøre det til forbruksvarer, som det meste annet...
Gjest care Skrevet 29. mars 2007 #5 Skrevet 29. mars 2007 Derfor er jeg veldig nøye med helen når jeg kjøper sko. Ikke flere tynne heler som slites ned på en to tre.
Gjest Frysepulver Skrevet 29. mars 2007 #6 Skrevet 29. mars 2007 Jeg har aldri opplevd dette jeg? :klø:
Lib Skrevet 29. mars 2007 #7 Skrevet 29. mars 2007 (endret) Dersom hælen er falt av, dekker "min" butikk iallefall reparasjon hos skomaker. Men dersom den er slitt, så må kunden dekke det selv dessverre, ikke reklamasjonsberettiget. Jeg opplever iallefall at når man flikker om skoene hos skomaker, så er flikkene som skomaker setter på mer holdbare enn de som opprinnelig sitter på skoen. Det reduserer kostnadene ved flikking litt, i og med at det går lengre tid mellom hvert skomakerbesøk. Forøvrig synes jeg mange kunder forventer for mye av støvlettene sine. Kommer med sine utslitte støvletter tilbake med kvittering som viser at kjøpet ble gjort for 1 år siden, og klager på at flikkene blir slitt ! "Jeg har bare brukt de annenhver dag". I 1 år - det kaller jeg slitasje. Endret 29. mars 2007 av Lib 1
Kykkelikokos Skrevet 29. mars 2007 #8 Skrevet 29. mars 2007 Har hatt støvelettene med stiletthæl inne til skomakeren to ganger fordi hælen er slitt ned.. Det går ikke lange stunden, nei.
Gjest care Skrevet 29. mars 2007 #9 Skrevet 29. mars 2007 Dersom hælen er falt av, dekker "min" butikk iallefall reparasjon hos skomaker. Men dersom den er slitt, så må kunden dekke det selv dessverre, ikke reklamasjonsberettiget. Jeg opplever iallefall at når man flikker om skoene hos skomaker, så er flikkene som skomaker setter på mer holdbare enn de som opprinnelig sitter på skoen. Det reduserer kostnadene ved flikking litt, i og med at det går lengre tid mellom hvert skomakerbesøk. Forøvrig synes jeg mange kunder forventer for mye av støvlettene sine. Kommer med sine utslitte støvletter tilbake med kvittering som viser at kjøpet ble gjort for 1 år siden, og klager på at flikkene blir slitt ! "Jeg har bare brukt de annenhver dag". I 1 år - det kaller jeg slitasje. ← Jeg synes det skal være unødvendig å flikke på støveletten etter 2-3 mnd. Det opplevde jeg en gang. Ble dritforbanna. Skobransjen er blitt meget useriøs etter dette, men så er jo sko så billig for tiden så man oppfordrer jo nesten til bruk og kast prinsippet. Joda vi henger med.
Gjest Vampyra Skrevet 29. mars 2007 #10 Skrevet 29. mars 2007 Ja jeg må nesten alltid flikke om helene på de skoene jeg bruker mest etter 2-3 mnd. Og det er ganske ille når jeg faktisk bruker 3-4 par fast og like mye
Arkana Skrevet 29. mars 2007 #11 Skrevet 29. mars 2007 Det opplever jeg sjelden, og det har ingenting å si om skoen er billig eller dyr. Jeg tror sannsynligheten er stor for at det er du som går på en måte som sliter skoene mer enn normalt, og det kan jo ikke butikken ta ansvar for.
Gjenglemt sykkellås Skrevet 29. mars 2007 #12 Skrevet 29. mars 2007 Hater det problemet jeg også - og har bevisst sluttet å kjøpe sko med altfor tynn eller dårlig hæl. Merker at jeg prøver å "spare" de skoene jeg allerede har med hæl, bruker de ikke like mye som jeg hadde gjort om jeg hadde sluppet problemet. Skomakeren jeg var hos forrige gang jeg fikset et par sko, sa at det var vanlig at hælene varte i rundt 6 uker (om man bruker skoene ofte så klart). Så om man kjøper et par støvletter til for eksempel 1200 kroner - og bruker de hele vinteren, og skifter hæler 3-4 ganger - noe som koster et par hundre kroner hver gang.. Tja.. Jo mer man bruker skoene, jo dyrere blir de.
Gjenglemt sykkellås Skrevet 29. mars 2007 #13 Skrevet 29. mars 2007 Legger til at dette er jo faktisk slitasje, så jeg skjønner jo at butikken egentlig ikke kan stå til ansvar for dette. Men hælene burde nok ha vært laget av et annet materiale som tåler litt mer. Og jeg tror ikke at folk som sliter ut hælene "går på en spesiell måte". Å slite ut hæler er et helt normalt "problem", uansett gange.
Gjest Vampyra Skrevet 29. mars 2007 #14 Skrevet 29. mars 2007 Jeg nekter å tro på det der Arkana, for de flikkene jeg får lagt på hos skomakeren har jeg aldri klart å slite ut
Arkana Skrevet 29. mars 2007 #15 Skrevet 29. mars 2007 Av alle skoene jeg har eid i voksen alder har jeg bare én gang trengt å skifte hælen pga slittasje, og jeg kjøper sko i alle slags prisklasser.
Gjenglemt sykkellås Skrevet 29. mars 2007 #16 Skrevet 29. mars 2007 Kanskje det er du som går på en spesiell måte, Arkana. En slags engleaktig, flyvende måte som gjør at skoene ikke når bakken. Neida. Du er i hvert fall heldig som slipper å fly til skomakeren hele tiden.
Serene Skrevet 29. mars 2007 #17 Skrevet 29. mars 2007 Jeg lærte en gang av en fysioterapeut at de fleste av oss har faktisk en fot som kan være litt kortere enn den andre, vi snakker om milimeter, men dette kan være årsaken til at mange av oss sliter ned spesielt en sko. Dette kan kanskje unngås ved å legge inn et innlegg i motsatt sko? Har en fot som er en halv cm kortere enn den andre og har samme problemet, inn til skomakeren og få bygd opp hælen på ny. Ellers ser jeg at det er tydelige forskjeller på skomerker. Jeg kjøpte for 7 år siden et par Bianco-sko som er like fine den dag i dag. Bruker dem ikke daglig, men har gått mye med dem, nok til at andre hadde måtte gitt tapt. Andre som har skomerker å anbefale?
Gjest Talula Skrevet 29. mars 2007 #18 Skrevet 29. mars 2007 (endret) Har hatt støvletter av merket Gabor flere ganger, og der holder som regel hælen en god stund. Har et par som er innkjøpt i november og har vært i bruk ofte, og hælen viser ikke tegn til å bli nedslitt ennå. Det skomerket kan ialllefall anbefales. Endret 29. mars 2007 av Talula
Gjest Tweek Skrevet 29. mars 2007 #19 Skrevet 29. mars 2007 Jeg har ikke hatt det problemet. Men mange ser jeg subber med hælen i bakken når dem går også og da sliten det jo fortere.
Champagnepiken Skrevet 30. mars 2007 #20 Skrevet 30. mars 2007 Ellers ser jeg at det er tydelige forskjeller på skomerker. Jeg kjøpte for 7 år siden et par Bianco-sko som er like fine den dag i dag. Bruker dem ikke daglig, men har gått mye med dem, nok til at andre hadde måtte gitt tapt.← Har fullstendig motsatt erfaring - jeg ELSKER sko, men har nesten sluttet å kjøpe Bianco-sko fordi hælene slites så fort. Men jeg tar ikke det med hælslitasje så tungt - å få flikket skohælene ser jeg på som en nødvendighet. Kanskje slites mine fortere fordi jeg bruker mye tynne hæler? Slitasjen er i alle fall definitivt mest tydelig på stiletthæler, mens tykkere hæler varer mye lenger før de må flikkes. Og skomakerflikker varer vesentlig lenger enn de fra butikken, ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå