Gå til innhold

Sykkelstol

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei

Vurdere å kjøpe sykkelstol, men så vet jeg ikke hvor gammelt barnet må være for det kan sitte i det. Noen som vet?

Endret av care
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De må kunne sitte stødig først. Jeg har syklet med en på 9 måneder. Husk hjelm til dere begge!

Skrevet

Takk for svar. Da skal jeg se meg etter en brukbar stol, tror det kan bli en fin opplevelse å sitte bak på en sykkel.

Gjest gurimalla
Skrevet (endret)

På helsestasjonen sa de at barna burde være et år før du tok de med på sykkeltur i sykkelsete.

Endret av gurimalla
Skrevet

:) Jeg har syklet kjempekorte turer med ungene fra de var 6/7 mnd - altså bare rundt på feltet her vi bor.. Etterhvert ble turene lengre. Det er en stor fordel å kjøpe et sete du kan legge bakover. Hamax sleepy, er et slikt sete. Ofte så sovner småtasser av sykling, og da slipper de å dunke hodet i mamma`s rygg når de dupper av......

Forøvrig har jeg mye bedre erfaring med sykkelhenger. Der sitter barna mye bedre. De er beskyttet mot alt som kan komme fykende i luften. De kan ha med seg leker, mat og drikke.... Der har de kosa seg oppi skinnposen - når det har vært kjølige dager..... :)

Dessuten er det mye lettere å sykle med en henger, enn med et barn bakpå sykkelen.. Men det er jo min erfaring da. :)

Lykke til med syklingen. Barnet ditt vil storkose seg...

Skrevet

Jeg foretrekker også sykkelvogn framfor sykkelsete! Jeg synes sykkelsete gjør sykkelen så ustødig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...