Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2007 #1 Skrevet 28. mars 2007 Jeg vil GJERNE fjerne håret mitt nedentil. Ikke fordi at det er "in" eller noe, men rett og slett fordi det er i veien, i forbindelse med mensen og alt mulig sånt. Og barbere vil jeg ikke. Utslett og irritasjoner og skjeggstubber.. Så jeg lurte på, om noen her har noen erfaringer eller gode anbefalinger om noen hårfjerningskremer eller andre metoder, som er sensitive og "bra" for underlivet? Takk for all hjelp
Susannah Skrevet 28. mars 2007 #2 Skrevet 28. mars 2007 Da vil jeg anbefale en brasiliansk voksing i salong. Litt vondt første gangen, men hvis du går jevnlig blir det bedre etterhvert. Varer noen uker og helt annerledes enn ved barbering.
naley Skrevet 28. mars 2007 #3 Skrevet 28. mars 2007 Da vil jeg anbefale en brasiliansk voksing i salong. Litt vondt første gangen, men hvis du går jevnlig blir det bedre etterhvert. Varer noen uker og helt annerledes enn ved barbering. ← Jeg vurderte voksing til bryllupet så det holder hele bryllupsreisen også. Men kanskje dumt spørsmål, men hvordan og hvor (detalj) vokser de. Redd jeg kommer der å ikke er helt forbredt på det.
Susannah Skrevet 28. mars 2007 #4 Skrevet 28. mars 2007 Jeg vurderte voksing til bryllupet så det holder hele bryllupsreisen også. Men kanskje dumt spørsmål, men hvordan og hvor (detalj) vokser de. Redd jeg kommer der å ikke er helt forbredt på det. ← Jeg har gjort det 2-3 forskjellige steder. Du må selvfølgelig ta av deg på underkroppen, så får du et håndkle over/rundt deg som så flyttes rundt på etter hvert som man vokser. Så føler man ikke at man ligger der og spreller med alt på utstilling, liksom. Et sted fikk jeg en slags papirtruse, men den funket ikke så veldig bra. Så har de varm voks i en beholder, den er ikke så varm at man brenner seg. Denne smøres utover et lite område om gangen med en trespatel. Så tar hudpleieren et ark, klistrer det godt fast i voksen og river til. Er hun flink, gjør hun det kjapt og smertefritt. Det beste er å selv holde huden skikkelig stram, da gjør det mindre vondt. Som oftest kan det være litt smertefullt den første gangen, men det blir bedre hvis man gjør det jevnlig. Det er også stor forskjell på en erfaren og en ny hudpleier, en som vet hva hun gjør, gjør det kjapt og profesjonelt. Var det svar på det du lurte på? Kan absolutt anbefale det, sikkert kjempefint å gjøre det før brullypsreisen.
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2007 #5 Skrevet 28. mars 2007 Var bra beskrivelse det over her ser jeg. Men jeg kan tilføye at det kan være greit å tenke på om man vil beholde en liten stripe eller trekant helt foran før du sitter i stolen. Det er mange som velger å beholde litt der for ikke å føle seg helt naken. Dessuten syns jeg det er litt for ungpikeaktig å være helt "bar".... Men det er jo hver sin smak. Det er lurt å si at du vil ha en som har erfaring, da er det mindre smertefullt og raskere overstått.. Ikke glem å peele godt et par dager etterpå for å unngå inngrodde hår.
naley Skrevet 28. mars 2007 #6 Skrevet 28. mars 2007 Takk, bør kanskje gjøre det et par ganger før bryllupet da :-)
Susannah Skrevet 28. mars 2007 #7 Skrevet 28. mars 2007 Takk, bør kanskje gjøre det et par ganger før bryllupet da :-) ← Ja, det bør egentlig alltid gjøres noen dager før man skal noe "viktig" - man er ganske øm og rød det første døgnet.
Gjest Cousin Itt Skrevet 29. mars 2007 #8 Skrevet 29. mars 2007 Lurer fælt på det der med hårfjerning... Jeg pleier å plukke ut håret DER med en øyebrynpinsett. Men det vokser så fort, om ti dager så er alt tilbake! Dere som vokser håret, hvor lang tid tar det for dere før det vokser ut igjen? Og må ikke dere la det vokse litt før man kan få tak i det med voks? Og det med brasiliansk voks, blir det permanent til slutt? (Uff, det ble mye voksing og voksing )
Hobgoblin Skrevet 29. mars 2007 #9 Skrevet 29. mars 2007 Takk, bør kanskje gjøre det et par ganger før bryllupet da :-) ← Ikke alle hudtyper tåler voksing like bra, så det er helt sikkert lurt å prøve i god tid før bryllupet!
Gjest DyneTryne Skrevet 29. mars 2007 #10 Skrevet 29. mars 2007 Jeg vokser meg selv hjemme i min egen stue, og det funker da like bra det, bortsett fra at det er billigere Slår iallfall min gamle metode (pinsett) når det gjelder tid.
Hobgoblin Skrevet 29. mars 2007 #11 Skrevet 29. mars 2007 Slår iallfall min gamle metode (pinsett) når det gjelder tid. ← :hår: Eller bare: Auuuu!?
Gjest DyneTryne Skrevet 29. mars 2007 #12 Skrevet 29. mars 2007 Det var ikke vondt etterhvert da hunden var vant til det, men det tok så lang tid så tenkte jeg å prøve og vokse igjen, og da er rekorden på 3 min (bare oppå, inni er det faen i helvete banneordvondt og det som enda verre er )
Hobgoblin Skrevet 29. mars 2007 #13 Skrevet 29. mars 2007 Tror så gjerne det tok tid! Men tenker at jeg ville dødd av smerte...
Jerle Skrevet 29. mars 2007 #14 Skrevet 29. mars 2007 Dette med brasiliansk voksing tenker jeg også på. Men jeg lurer på en annen ting. En venninne sa jeg måtte "spare" en del hår for at det skulle gå an. Er det riktig da? Ser for meg større helvete å vokse bort langt hår...? Nå har jeg aldri prøvd noen form for voksing, så jeg er helt grønn på dette.
cocco Skrevet 29. mars 2007 #15 Skrevet 29. mars 2007 Man må ha en viss lengde på hårene for at voksingen skal være vellykket. Dette er hovedsakelig myntet på de som allerede fjerner hår, ved feks barbering. Man kan ikke vokse om det bare er bittesmå stubber å ta av. Så bare møt opp "vanlig" så ordner det seg nok Jeg støtter ellers å forsøke dette, jeg kunne ikke brydd meg mindre om hva som er trendy eller ikke. Jeg startet med dette for noen år siden og jeg kan ikke se for meg å gå tilbake til å la det vokse nei. Det er avhengighetsdannende
Susannah Skrevet 29. mars 2007 #16 Skrevet 29. mars 2007 Det var ikke vondt etterhvert da hunden var vant til det, men det tok så lang tid så tenkte jeg å prøve og vokse igjen, og da er rekorden på 3 min (bare oppå, inni er det faen i helvete banneordvondt og det som enda verre er ) ← Hvilken voks bruker du?
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2007 #17 Skrevet 29. mars 2007 Det aller beste er en hårlengde på litt over 5 mm..... Ikke kom som du er natura i alle fall for da må de klippe. Om de ikke klipper blir det vondere, for det kommer litt voks på noen hår i ytterkant og det lugger noe inni hampen jævlig!!!! Inne på slimhinnen er det vondt å vokse, men de aller fleste har ikke så altfor mye der. Et par drag på hver side så er det greit...
Gjest Pet Skrevet 29. mars 2007 #18 Skrevet 29. mars 2007 Hvis jeg noen gang kommer til å betale noen for å rive av meg kjønnshårene, håper jeg det kommer noen i hvite frakker og henter meg...
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2007 #19 Skrevet 29. mars 2007 Jeg jeg har jo hørt om kremer.. Skånsomme hårfjerningskremer som du bare påfører i dusjen, og hårene preller av, smertefritt og enkelt Ingen som har noen erfaringer med dette? Tør ikke å vokse tror jeg..
Gjest DyneTryne Skrevet 29. mars 2007 #20 Skrevet 29. mars 2007 Hvilken voks bruker du? ← Bruker både voks og strips fra bodyshop :-) SUGARING heter den! Pleier å la stripsene sitte på en 20 sek så den skal feste seg bedre til hårene, og så er det bare riv og røsk! :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå