Gå til innhold

Hvordan dra damer?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Cassie_*
Skrevet

Jeg er en smule inspirert av en viss annen tråd.

Jeg lurer på hva andre kvinner mener at en voksen mann som aldri har klart å få seg kjæreste bør gjøre, og hvordan han bør oppføre seg for å bedre sjansene sine hos det motsatte kjønn?

Jeg mener at han bør være blid og hyggelig, gi komplimenter (ikke bare til potensielle kjærester, men til mennesker rundt seg generelt), ha god hygiene, være normalt opptatt av utseende og klær, være oppmerksom overfor henne, og interessere seg for henne som person. Han bør ha egne meninger og ikke bare jatte med. Videre er det en fordel om han har noe han interesserer seg for og som han brenner for. En veldig viktig ting er humor. Personer som er humoristiske eller som ler lett er mer sjarmerende enn andre.

Hva mener andre kvinner? Jeg spør ikke om hvordan drømmemannen deres er, men hvordan en person kan bedre sjansene sine overfor det motsatte kjønn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han må hvertfall ikke virke for desperat eller pågående... Det er skikkelig turnoff. Jeg for min del liker ikke at gutta er smiskete eller gir masse komplimenter. Syns det er bedre når gutten er seg selv, og ikke tenker på at han skal gi komplimenter hele tiden. Dette ligger nemlig ikke i så mange gutters natur. Er som regel de "fæle" gutta som man kun vil ha som venn som gjør sånt.

Ellers skal han være gentleman, det er viktig. Men vil gjerne at en gutt skal se på en jente som likestillt med ham... (dvs. at han ikke ser på henne som helt hjelpesløs, men gjerne holder døra for henne). Han må ikke være så redd for å ta intiativ heller, men heller ikke bli skremt hvis jenta gjør det. Selv om jeg ikke er veldig gammeldags foretrekker jeg en gutt som tar intiativ.

Og kanskje det viktigste av alt: Han må lytte og være interessert i hva jenta har å si. Og være interresert i ting om henne.

Gjest StockDama
Skrevet

Det du beskriver er jo det de fleste ser etter, men så kommer det ann på moderasjoner. For mye vil få det til å virke som tøffelhelt...og de fleste vil vel kanskje ikke ha det. Men å forandre seg for å finne en dame er vel ikke helt riktig det heller...så jeg vet sannelig ikke.

Forskjellige personer faller for forskjellige ting, gjelder bare å møte de riktige.

Gjest Aurora Vaniljesaus
Skrevet
For mye vil få det til å virke som tøffelhelt...og de fleste vil vel kanskje ikke ha det.

Vil de ikke? "Tøffelhelter" er mer populære enn "machomenn" blant de jeg kjenner i alle fall.. :sjarmor:

Skrevet

Er enig med gizmoo over.

Tøffelhelt vs. macho mann? Tror mange jenter fort blir sjarmert av macho-menn, men at man ikke er sammen med dem så lenge. det er tøffelheltene som blir de vi vil ha til slutt. Men alltid spennende å være litt "kar". Ha selvtillit! ;) Det virker attraktivt på meg i alle fall.

Gjest Gjest
Skrevet
Er enig med gizmoo over.

Tøffelhelt vs. macho mann? Tror mange jenter fort blir sjarmert av macho-menn, men at man ikke er sammen med dem så lenge. det er tøffelheltene som blir de vi vil ha til slutt. Men alltid spennende å være litt "kar". Ha selvtillit! ;)  Det virker attraktivt på meg i alle fall.

Huff. Så jeg må altså bli en trist og kjedelig tøffelhelt for å få dame?

Da fortsetter jeg heller min singletilværelse med heftige toppturer på ski, ishockey, terrengsykling og lignende. Aldri i livet om jeg skal leve som en 80-åring resten av livet.

Gjest StockDama
Skrevet

alle foretrekker forskjellige ting, helt klart, jeg har aldri klart å falle for en "tøffelhelt"...men det er min sak =D

Skrevet

Ingen vil vel ha en tøffelhelt..?! :forvirret:

Selvtillit er tingen. Ikke overdrevet, men han må virke komfortabel med situasjonen. Og som de andre sier, om han virker desperat kan han like godt gi opp med en gang.

Gjest Gjest
Skrevet

Hva konkret legger dere i ordet "tøffelhelt" da?

Kan være morsomt å vite..

Skrevet
Hva konkret legger dere i ordet "tøffelhelt" da?

Kan være morsomt å vite..

Satt nettopp og tenkte det sammen.

Jeg tenker meg en mann som tar hensyn til andre. Altså ikke BARE dama. Han er trolig glad i å ha henne med på tingene han selv er interesert i. Min samboer er f.eks. kjempefrelst, og altså temmelig gira, på bil. Både treff og forum. Når det er treff tar han gjerne med meg. Og jeg er glad for å få være med!! Sånn tenker jeg om en tøffelhelt, men helt tydelig at mange mener anderledes.. ;)

En tøffelhelt er med andre ord en som vil være sammen med dama. Ta henne med til hans venner og ikke være "ego" på mine venner og dine venner. La det bli våre venner :)

Skrevet

En tøffelhelt er en som lar seg herse med av dama og ikke tar til motmæle. Han "tøfler" rundt i huset og gjør det han får beskjed om og hevder ikke sine egne meninger. Han gir seg alltid i diskusjoner. Har er nokså usikker og temmelig konfliktsky og føler seg underlegen dama. Han kan være helt annerledes blant venner og på jobb, men hjemme lar han altså dama få all makt.

Skrevet
En tøffelhelt er en som lar seg herse med av dama og ikke tar til motmæle. Han "tøfler" rundt i huset og gjør det han får beskjed om og hevder ikke sine egne meninger. Han gir seg alltid i diskusjoner. Har er nokså usikker og temmelig konfliktsky og føler seg underlegen dama. Han kan være helt annerledes blant venner og på jobb, men hjemme lar han altså dama få all makt.

Hvis dette er en tøllelhelt, vil ikke jeg ha han i alle fall.. :forvirret:

Må ha en med litt bein i nesa altså. :trene:

Skrevet

Enig med Pet.

En tøffel er en mann jeg kan kontrollere. En som ikke byr på noen utfordringer.

M.a.o. dritkjedelig..

Skrevet

Hei Cassie skal ikke du lage deg profil snart slik at jeg kan sende deg PM?

Skrevet
Jeg er en smule inspirert av en viss annen tråd.

Jeg lurer på hva andre kvinner mener at en voksen mann som aldri har klart å få seg kjæreste bør gjøre, og hvordan han bør oppføre seg for å bedre sjansene sine hos det motsatte kjønn?

Jeg mener at han bør være blid og hyggelig, gi komplimenter (ikke bare til potensielle kjærester, men til mennesker rundt seg generelt), ha god hygiene, være normalt opptatt av utseende og klær, være oppmerksom overfor henne, og interessere seg for henne som person. Han bør ha egne meninger og ikke bare jatte med. Videre er det en fordel om han har noe han interesserer seg for og som han brenner for. En veldig viktig ting er humor. Personer som er humoristiske eller som ler lett er mer sjarmerende enn andre.

Hva mener andre kvinner? Jeg spør ikke om hvordan drømmemannen deres er, men hvordan en person kan bedre sjansene sine overfor det motsatte kjønn.

Han kan ikke bare bli humoristisk eller få selvtillit. Dette er kanskje de aller viktigste kriteriene for å være attraktiv samtidig som det er de vanskeligste evnene å erverve.

Gjest Gjest
Skrevet
Han kan ikke bare bli humoristisk eller få selvtillit.  Dette er kanskje de aller viktigste kriteriene for å være attraktiv samtidig som det er de vanskeligste evnene å erverve.

Det er sant, det er ikke bare å bestemme seg for det. Så hva skal man gjøre for å i det minste nærme seg disse egenskapene?

Skrevet
Det er sant, det er ikke bare å bestemme seg for det. Så hva skal man gjøre for å i det minste nærme seg disse egenskapene?

Jeg tror kvinner og menn ofte mener det samme, men har forskjellige ord på det.

"Tradisjonell mannlig internettsjekketeori" tilsier at en mann bør utnytte det han er flink til og at han bør oppholde seg i de miljøer der han har høyest sosial status.

Kvinner på sin side vil si at en mann bør være seg selv, noe menn ofte protesterer vilt på. Men dette er ikke motsetninger. Hvis man forsøker å bli attraktiv ved å spille et spill, er man på en annen arena enn den man behersker best, i hvert fall i starten.

Det over gjelder selvtillit. Humor tror jeg er tyngre å endre, men den kan utvikle seg over tid hvis man sier til seg selv hundrevis av ganger at det ikke er farlig å drite seg ut.

Skrevet

Hei jeg har brukt mye tid denne uka på å diskutere kjønnsrollemønster og sjekking her på KG, samtidig som jeg har meditert mye og vært i meg selv.

Det jeg kom fram til i dag er hva jeg vil gjøre med meg selv for å bedre ferdighetene mine i å omgås kvinner på. Jeg kan jo analysere og de kyniske teknikkene innen PUA-miljøet er jo der, men det blir så forbanna fremmed for meg å begynne å skulle aktivt manipulere og spille skuespill, at jeg tror ikke jeg kan begynne med det av hensyn til min egen integritet.

- Jeg vil øve på å prate med folk jeg ikke kjenner. Hvem som helst, kvinner og menn, overalt. Korte kommentarer, små samtaler.

- Jeg vil prøve å bli mer raus ovenfor andre. Gi mer og forvente mindre tilbake. Komme med positive tilbakemeldinger, komplimenter og invitasjoner, uten å forvente tilsvarende tilbake, og uten å bli skuffa eller sint hvis det hele ikke gjengjeldes.

- Jeg trenger å komme mer i kontakt med min egen maskuline aggresjon. Her er dansing skikkelig bra, kombinert med meditasjon. Så vil jeg etterhvert forhåpentligvis la seksualiteten i meg være tilstede i sosiale situasjoner, og klare å rette den mot andre.

Generelt sett så overdramatiserer jeg det å bli avvist. Bare det å bruke ordet avvist beror på en negativ fortolkning av situasjonen som oppstår. Det å være pågående etter at jeg merker at jeg er blitt den ivrige i relasjonen, som da kommer i ubalanse, har lite for seg. Bedre å gi rom, kansje kommer ho etter seinere, å være plagsom kan ikke føre noen vei. De aller fleste passer ikke sammen og hvis ikke ho er interessert så er det helt greit, jeg lar det ligge og går videre.

Skrevet
Jeg tror kvinner og menn ofte mener det samme, men har forskjellige ord på det. 

"Tradisjonell mannlig internettsjekketeori" tilsier at en mann bør utnytte det han er flink til og at han bør oppholde seg i de miljøer der han har høyest sosial status.

Kvinner på sin side vil si at en mann bør være seg selv, noe menn ofte protesterer vilt på.  Men dette er ikke motsetninger.  Hvis man forsøker å bli attraktiv ved å spille et spill, er man på en annen arena enn den man behersker best, i hvert fall i starten.

Det over gjelder selvtillit.  Humor tror jeg er tyngre å endre, men den kan utvikle seg over tid hvis man sier til seg selv hundrevis av ganger at det ikke er farlig å drite seg ut.

Utrolig godt poeng det du sier her.

Og dessuten; dersom man spiller et spill vil man etterhvert bli "avslørt" for det man egentlig er. Kan være at det fremdeles kan bli "de to", men sjangsene er mindre enn ellers.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er faktisk helt sikker på at du får deg dame til slutt C. Når du omtalte problemene dine et annet sted her må jeg si jeg ikke så så lyst på mulighetene. Men, jo mere jeg leser av det du skriver, jo mere imponert blir jeg og større tro får jeg på deg. At du har gått fra å være totalt pessimist i forhold til damer til å være så optimistisk som du er nå er imponerende og må ha krevd mye hard jobbing med deg selv. :klappe: Da har du det som trengs for å virkelig utvikle deg. Når du nå vil angripe det slik du sier her får jeg enda større tro på deg. Både meditasjon og dans tror jeg vil være veldig nyttig. Kampsort ville også vært veldig bra men det er jo begrenset hvor mye man kan gjøre på en gang.

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...