Elbereth Skrevet 28. mars 2007 #1 Skrevet 28. mars 2007 Vi skal til Cape Town til vinteren, og jeg gleder meg masse! Driver og planlegger nå, og venter på at Get Africa skal lage et tilbud på aktiviteter mens vi er der. Noen dagers safari i Krugerparken og dagsutflukter til Robben Island og Table Mountain er sikre. Men hva ellers er verdt å få med seg? Oppholdet er 10 dager.
gard Skrevet 30. mars 2007 #2 Skrevet 30. mars 2007 Hei Jeg har vært i Cape Town tre ganger og det er en vakker by. Jeg har lagt ut noen bilder og reisebrev fra disse turene på min hjemmeside men det begynner å bli noen år siden og de er ikke så detaljerte men kanskje du kan finne noen gode tips der. På siden min vil du også finne info fra våre safari i Kruger parken i 2004. Kruger området er forresten et godt stykke fea CT så du bør muligens se om du kan finne noe som er nærmere. Håper du får en flott tur
Gjest gurimalla Skrevet 30. mars 2007 #3 Skrevet 30. mars 2007 Heldiggris! CT er en fantastisk by. Du må, som du sier, få med deg Table Mountain og Robben Island. I tillegg må du dra på dagstur til Cape Point og til vindistriktet (Stellenborsch eller Franschoek). Du må få med deg solnedgangen fra Camps Bay. Det er kjempefint å gå morgentur til Lions Head (litt slitsomt, men fint). Det er haugevis av gode restauranter, spis frokost på Manna i Kloof Street, lunsj på Summerville i Camps Bay, middag på la Colombe (vingård). Dra på organisert halvdagstur til Townshipene (her er det mange gode tilbud). Ligg på stranden og bad i atlanterhavet (maks 15 grader). Jeg likte shopping i Kloof Street/Long Street og Waterkant bedre enn Waterfront (selv om det er bra). Kos dere masse! Hilsen en som har bodd i CT
evilla Skrevet 17. juni 2007 #4 Skrevet 17. juni 2007 (endret) Så gøy Elbereth, vi reiser også ned der i vinter. Og vi har også bestilt turen av Get Africa. De har kommet med et kjempefint opplegg til oss. Så vi klarer nesten ikke å vente! Og her var det jo mange gode tips.. *skriver ned... Vi skal faktisk bo i Long street, kan ikke du gurimalla fortelle litt mer om den gaten og byen. Er så kjekt å høre fra folk som har vært der nede, spesielt bodd der!! Er litt obs på den kriminaliteten da, vi skal leie bil og kjøre selv der nede, er det lurt? Hører mange snakke om at vi ikke kan stoppe i lyskryss osv Og noen sier at du kun må ta taxi i ct, ikke gå, andre sier at du ikke må ta taxi....hvordan er det egentlig? Regner med at folk overdriver litt, bruker en vett så går det vel bra? Endret 17. juni 2007 av tuscany
evilla Skrevet 17. juni 2007 #5 Skrevet 17. juni 2007 Kan jo foressten legge inn vår reiseplan: 5 netter i Cape Town, her skal vi bo i selfcatering leilighet i Long Street. Og selvfølgelig få med oss alt som er nevnt ovenfor. Muligens også en halv/hel dagstur med vinsmaking. Så leier vi bil, og drar til Stellenbosch, en natt her, muligens også innom Franchoek for vinsmaking. Så en natt i Botlierskop Private Game Reserve. Her skal vi på safari Så videre til Still Bay der vi skal bo 3 netter på en lodge. Vet ikke helt hva vi skal gjøre her. Noen som har vært der og vet litt om plassen? Etter dette tilbake til ct og fly hjem
Gjest gurimalla Skrevet 19. juni 2007 #6 Skrevet 19. juni 2007 Det er mye kriminalitet i Sør-Afrika, det er ingen hemmelighet. Jeg har (selvfølgelig) både kjørt bil og tatt taxi i CT både på dagen og om natten. Jeg har aldri følt meg utrygg i taxi, jeg brukte alltid ett av de store selskapene (Marine taxi eller noe annet stort). Bruk vett og da går det som regel bra. Mitt tips er å holde seg unna øde plasser (selv om du ikke er alene). Jeg har kjørt på rødt lys i mange lyskryss, men ikke i CT, det er alt for mye trafikk. Jeg ville tatt taxi på sen kveldstid hvis dere ikke skal langt. Det er alltid masse folk i Long Street, det er litt backpacker miljø der. Hold øynene litt åpne rundt kafeene der, det er mye party. Jeg har vært der både sent og tidlig og vil på ingen måte fraråde dere fra å være der. Det er flere hyggelige kafeer der. Jeg vil også anbefale dere Vespa i Kloof Street (litt langt oppe), der har de billig mat og gode drinker. Jeg har selv ingen safarierfaring fra området rundt CT, jeg er heller ikke godt kjent med Still bay. Sør-Afrika er flott og det er mye god mat der, dere kommer til å få det kjempefint. God ferie
Elbereth Skrevet 21. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 21. juni 2007 Vi bestiller opplegget gjennom Get Africa, og vi skal ta innenriksfly til Krugerparken. Jeg vil gjerne på skikkelig viltsafari, og Get Africa anbefalte Krugerparken til det. Safarien blir 3-4 dager. Gleder meg kjempemasse!!!
evilla Skrevet 26. juni 2007 #8 Skrevet 26. juni 2007 Det er mye kriminalitet i Sør-Afrika, det er ingen hemmelighet. Jeg har (selvfølgelig) både kjørt bil og tatt taxi i CT både på dagen og om natten. Jeg har aldri følt meg utrygg i taxi, jeg brukte alltid ett av de store selskapene (Marine taxi eller noe annet stort). Bruk vett og da går det som regel bra. Mitt tips er å holde seg unna øde plasser (selv om du ikke er alene). Jeg har kjørt på rødt lys i mange lyskryss, men ikke i CT, det er alt for mye trafikk. Jeg ville tatt taxi på sen kveldstid hvis dere ikke skal langt. Det er alltid masse folk i Long Street, det er litt backpacker miljø der. Hold øynene litt åpne rundt kafeene der, det er mye party. Jeg har vært der både sent og tidlig og vil på ingen måte fraråde dere fra å være der. Det er flere hyggelige kafeer der. Jeg vil også anbefale dere Vespa i Kloof Street (litt langt oppe), der har de billig mat og gode drinker. Jeg har selv ingen safarierfaring fra området rundt CT, jeg er heller ikke godt kjent med Still bay. Sør-Afrika er flott og det er mye god mat der, dere kommer til å få det kjempefint. God ferie Takk for mange gode tips! Vi skal ikke kjøre selv i CT. Vi tar nok taxi frem og tilbake der. Men det er vel ok å spasere litt i byen om dagen? Etter oppholdet i CT skal vi leie bil og kjøre videre til Stellenbosch osv.... Lurer litt på hvordan vi skal komme oss ut av byen med bil Håper det ikke er for innvikla å kjøre der nede. Blir vanskelig nok bare å kjøre på feil side hehe.. Men vet du om det er mye kriminalitet utenom de store byene også? Feks i Stellenbosch eller Still Bay... Eller er det for det meste i de store byene det er verst? Ser jo for meg idylliske småbyer når jeg tenker på SB og Still Bay..
evilla Skrevet 26. juni 2007 #9 Skrevet 26. juni 2007 Vi bestiller opplegget gjennom Get Africa, og vi skal ta innenriksfly til Krugerparken. Jeg vil gjerne på skikkelig viltsafari, og Get Africa anbefalte Krugerparken til det. Safarien blir 3-4 dager. Gleder meg kjempemasse!!! Hva syns dere om Get Africa? Vi er kjempefornøyde sålangt, synes vi har fått veldig god service. Og de svarer veldig fort på mailer, det syns jeg er ganske viktig. Så vi kunne ikke vært mer fornøyde! Høres kjempespennende ut med den safarien!! Vi nøyer oss med en mindre safari på Botlierskop!
Gjest Veronica Mars Skrevet 26. juni 2007 #10 Skrevet 26. juni 2007 Litt OT, men hva koster egentlig en slik tur?
gard Skrevet 26. juni 2007 #11 Skrevet 26. juni 2007 Hei Min erfaring var at stemningen var helt anderledes i Stellenbosh og de mindre byene langs kysten sammenlignet med Cape Town. Det virket ikke ut som om kriminalitet var et problem i småbyene langs kysten men det er bare inntrykket mitt :-)
evilla Skrevet 26. juni 2007 #12 Skrevet 26. juni 2007 Litt OT, men hva koster egentlig en slik tur? Vår tur koster ca 30 000 + lommepenger...
evilla Skrevet 26. juni 2007 #13 Skrevet 26. juni 2007 Hei Min erfaring var at stemningen var helt anderledes i Stellenbosh og de mindre byene langs kysten sammenlignet med Cape Town. Det virket ikke ut som om kriminalitet var et problem i småbyene langs kysten men det er bare inntrykket mitt :-) Det var det jeg håpet på
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2007 #14 Skrevet 27. juni 2007 Dere er heldige som skal til Sør-Afrika. Jeg var der i 2003, og hadde en fantastisk tur. Reiste med Get Africa som flere andre snakker om i tråden her og har bare gode ord om dem. God service! Om kriminalitet: Vær forsiktige i Cape Town og andre store byer i Sør-Afrika. Vi ble ranet på gata midt på dagen - men det var en folketom søndag og vi havnet på feil sted tydeligvis. Ta taxi istedet for å gå. Noen deler av byene er trygge fordi det er mange vakter der. Er dere i tvil om hvor det er trygt og hvor det ikke er trygt, så spør på hotellet dere bor på. I Durban husker jeg at vi fikk beskjed på hotellet om at det var trygt å gå ute hvis vi gikk til venstre når vi kom ut av hotellet, men ikke til høyre.... Om bilkjøring: Vi kjørte bil og alt gikk kjempebra. Det er flotte veier, og man venner seg fort til venstrekjøring. Jeg knøt en tråd rundt venstre håndledd for at jeg skulle huske hva som var venstre, men.... Severdigheter i og rundt Cape Town: * Kapp det gode håp - tror ikke det er nevnt av andre.
evilla Skrevet 28. juni 2007 #15 Skrevet 28. juni 2007 Dere er heldige som skal til Sør-Afrika. Jeg var der i 2003, og hadde en fantastisk tur. Reiste med Get Africa som flere andre snakker om i tråden her og har bare gode ord om dem. God service! Om kriminalitet: Vær forsiktige i Cape Town og andre store byer i Sør-Afrika. Vi ble ranet på gata midt på dagen - men det var en folketom søndag og vi havnet på feil sted tydeligvis. Ta taxi istedet for å gå. Noen deler av byene er trygge fordi det er mange vakter der. Er dere i tvil om hvor det er trygt og hvor det ikke er trygt, så spør på hotellet dere bor på. I Durban husker jeg at vi fikk beskjed på hotellet om at det var trygt å gå ute hvis vi gikk til venstre når vi kom ut av hotellet, men ikke til høyre.... Om bilkjøring: Vi kjørte bil og alt gikk kjempebra. Det er flotte veier, og man venner seg fort til venstrekjøring. Jeg knøt en tråd rundt venstre håndledd for at jeg skulle huske hva som var venstre, men.... Severdigheter i og rundt Cape Town: * Kapp det gode håp - tror ikke det er nevnt av andre. Så kjekt da! Hvor kjørte dere hen? Sikkert litt lenger enn oss da dere var i Durban, så langt skal ikke vi.. Ble dere ranet? Hvordan gikk det da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå