Quirky Skrevet 28. mars 2007 #1 Skrevet 28. mars 2007 Jeg får så mye dårligere hud når jeg tar en pause/slurver med MD, og lurer på om jeg greier å gi slipp på produktene til sommeren. Jeg soler meg aldri, og er generelt forsiktig i solen (faktor 30). Hva gjør dere andre? Tar dere sjansen?
babybird Skrevet 28. mars 2007 #2 Skrevet 28. mars 2007 Ja brukte MD i hele fjor sommer. Hadde dagkrem med faktor 15 og id over. Om jeg skulle være mye ute i sola en dag, på stranda f.eks, så lot jeg være å bruke det den dagen, men brukte fremdeles solfaktor. Var ikke noe problem for meg i alle fall
Lotta82 Skrevet 28. mars 2007 #3 Skrevet 28. mars 2007 Jeg lurer også på dette... Men hva er det egentlig som kan skje med huden hvis man ikke er så flink til å bruke høy solfaktor på sommeren? Er det kun at man kan blir brent (hvor raskt blir man det..snakk om mindre enn en time ute i sola?), eller er det snakk om misfarginger/ flekker i huden? Hadde satt kjempestor pris på å høre andres erfaringer og kanskje lære av andres feil...
Gjest Frk Åberg Skrevet 28. mars 2007 #4 Skrevet 28. mars 2007 Jeg har brukt MD i to år. Det var først i fjor jeg fikk høre at jeg må bruke solkrem over (utrolig at den første hudpleieren ikke sa noe, syns jeg). Jeg merker at huden blir mer følsom for sol, men syns det har gått bra så lenge jeg smører meg. Men nå er jeg ikke så veldig glad i sol og varme, og ligger egentlig aldri rett ned og soler meg (siden jeg er student, bruker jeg feriene mine på å være inne og jobbe, så når jeg skulle solt meg er for meg en gåte...ja, er noe bitter - men det var en digresjon). Men må si jeg lurer på om jeg burde roe ned på MD i sommer. Men er også bekymret for at jeg skal få dårlig hud av det. Samtidig så er det vel om sommeren man ofte har best hud, er det ikke? Holder det i så fall å bare kutte ut lotionen, men fortsette å bruke rensen? Lotionen bruker jeg ikke hver dag uansett, så tenker at jeg kanskje kan klare meg uten den.
Lotta82 Skrevet 30. mars 2007 #5 Skrevet 30. mars 2007 Kan hende huden er finest om sommeren, men det som er problemet mitt er at jeg bruker lotionen for å hindre inngrodde hår etter epilering. Og det er jo på sommeren man kanksje epilerer mest...Derfor burde jeg jo absolutt brukt Md da også... Vet ikke helt hva jeg skal gjøre... Frister jo ikke så mye å smøre seg inn med kjempehøy og ikke bli brun. Vet jeg kan bruke selvbruner, men er jo deilig med "skikkelig" farge som holder litt lengre også... Noen som har noen lure råd?
Gjest Deception Skrevet 30. mars 2007 #6 Skrevet 30. mars 2007 Du blir jo brun gjennom solfaktor også, uansett hvor høy den er... Jeg må innrømme at jeg har brukt MD om sommeren selv, uten problemer. Jeg bruker da stort sett spf30, og er ikke en person som soler meg noe særlig. Jeg ville nok ha kuttet MD under perioder der jeg f.eks skulle på solferie til sydligere breddegrader.
Metis Skrevet 30. mars 2007 #7 Skrevet 30. mars 2007 (endret) Litt på siden...Bruker dere solfaktor 30 hele året når dere bruker MD? Jeg har tenkt å bruke solfaktor bare vår/sommer. Og ja, jeg er som dere kanskje har fått med dere i en annen tråd, svært så fornøyd med MDs facial lotion, så jeg kommer IKKE til å slutte med den om sommeren!! Men er også en person som er forsiktig i solen, og beskytter meg godt. Men er det så at jeg skal jeg til sydligere strøk vil det være helt naturlig for meg å droppe MDs produkter litt før og under denne perioden. Endret 30. mars 2007 av Metis
Gjest Deception Skrevet 30. mars 2007 #9 Skrevet 30. mars 2007 Jeg bruker ikke solfaktor annet enn vår/sommer; huden min er ikke så veldig begeistret for solfaktor, så derfor prioriterer jeg å bruke det i den lyse årstiden. Selvfølgelig også under skiturer osv om vinteren.
Quirky Skrevet 30. mars 2007 Forfatter #10 Skrevet 30. mars 2007 Jeg bruker bare ID foundation med solfaktor 15 om høsten/vinteren.
Quirky Skrevet 30. mars 2007 Forfatter #11 Skrevet 30. mars 2007 bare jeg som ikke vet hva MD er? ← MD= Md formulations, hudpleiemerke med fruktsyrer.
Lotta82 Skrevet 30. mars 2007 #12 Skrevet 30. mars 2007 Kjekt å høre andres erfaringer! Tusen takk! Men hva kan skje hvis man ikke bruker solfaktor? kan det skje noe annet enn at jeg blir brent? (Ikke at det ikke er så farlig altså...) Men kan man få pigmentflekker eller andre ting? Synes jeg har hørt noe om det... Noen som vet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå