Gå til innhold

"Vi er gravide"

fil

Anbefalte innlegg

Jeg irriterer meg grenseløst og at noen bevist sier at "vi er gravide".

Mannen er jo ikke gravid, det er kvinnen dermed er hun gravid ikke vi .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den dagen menn får brystspreng så er de også gravide.

Nå må det sies at jeg aldri har hørt en mann si dette. Personlig synes jeg det får være grenser på symbiose, så jeg ville aldri sagt noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En graviditet og en barnehageplass er jo to vidt forskjellige ting. En far kan ikke gå gravid, så det går ikke an at "vi" er gravide. Men en far kan faktisk søke om barnehageplass til sitt barn og få den, så "vi har fått barnehageplass" er helt greit i mine ører. Da omfatter "vi" mor, far og barnet.

En familie har da også som oftest bedre økonomi, så om jeg får bedre lønn får vi bedre råd. Det samme gjelder om mannen år bedre lønn, familien får mer penger og vi får bedre råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også stusset litt på det. Skjønner jo hvorfor man sier det, men jeg synes det høres sært ut -å være gravid er en fysisk tilstand det bare er kvinner som er i. Si heller "Vi venter barn" eller "vi skal bli foreldre" -uansett hvor involvert og støttende mannen er, så er han faktisk ikke gravid...

Litt enig her føler jeg... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis er ikke en mann som sier "vi er gravide" ute og sjekker opp damer. Eller er dette å anse som en vanlig sjekkelinje?

:ler:

Tenkte jeg og da jeg leste dette. Menn som venter barn med en annen enn meg, har jeg ikke veldig lyvt å tenne på i utgangspunktet.

Jeg synes det er helt greit å si vi er gravide. Jeg har derimot aldri hørt en mann si at han faktisk er gravid.

Man er to om graviditeten, selv om mannen har en annen rolle enn kvinnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nope, det er jo ikke noe rarere enn når jeg som kvinne roper at "I've got erection!" (Turboneger)  Det er jo også noe man gjerne får til i fellesskap- men som gjerne er et teamarbeid. Jeg ville aldri tatt på meg æren for denne mannens tilstand for det, og slik forholder det seg med graviditet også. Det plager meg ikke, men jeg synes ærlig talt det er utrolig turn off når en mann påstår å ha blitt gravid.

"Vi har fått ereksjon dere!!" :hoho::hoho::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vimselot

Vi har hatt sex og ble gravid... går det an å si?

Det er bare kvinnen som kan være gravid, men å bli gravid sammen høres også rart ut...

:sjenert:

Synes det høres helt rart ut av "vi er gravide", men når et lesbisk par sier det høres det ikke rart ut i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Vi har fått ereksjon dere!!" :hoho:  :hoho:  :hoho:

:ler::hoho::ler: [

Vi har hatt sex og ble gravid... går det an å si?

Det er bare kvinnen som kan være gravid, men å bli gravid sammen høres også rart ut...

:sjenert:

Synes det høres helt rart ut av "vi er gravide", men når et lesbisk par sier det høres det ikke rart ut i det hele tatt.

Det måtte i såfall vært "Vi har hatt sex og ble gravide" eller "... og jeg ble gravid".

Når jeg tenker meg om har jeg heller aldri hørt en mann si det. Det er vel kun kvinnen som har sagt det... en veldig sjelden gang...

Har aldri tenkt over det med lesbiske. Begge kan jo bli gravide, men som regel er vel bare en av dem gravid. Eller kanskje de er gravide begge to... :klø:

Endret av Grønt blad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes for min del ut at det høres mest naturlig ut å si at kvinnen er gravid, men at paret venter barn.

Var ihvertfall det jeg sa når jeg var gravid... Samboeren min ventet barn, ja. Men det var jeg som var gravid, med alle glerde og plager det kan føre med seg. Kvalme, oppkast, bekkenløsning, vann i kroppen osv osv... ;)

Mulig noen menn føler seg mer inkludert hvis man sier at "vi er gravide"?

Eller er det noe kvinner "pakker på dem" i et misforstått forsøk på inkludering?

Uansett hva man sier, er det forhåpentlig vis en hærlig og forventningsfull tid for begge. Folk får egentlig si hva de vil. Vi forstår jo hva de mener uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uansett så er det en synd uansett alle slike syndige u-kristelige ting er synd. Bortsett fra misjonærstillingen den kan godtas alt annet synd synd synd

Oh, my godd. Dette kan ikke være ment seriøst....

I så fall er jeg en lykkelig synder :kgblunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...