Gjest Miss.Chanel Skrevet 28. mars 2007 #1 Skrevet 28. mars 2007 (endret) Æsj, farget håret igår, skulle ha det mellom askeblondt men det ble mørkemørke brunt med masse rødskjær! jeg hater rødskjær! hva kan gjøres??? må få vekk dette røde! Endret 28. mars 2007 av Miss.Chanel
Fam Skrevet 28. mars 2007 #2 Skrevet 28. mars 2007 Askeblondt ble mørkemørke brunt? Hvordan klarte du det? Hvilken farve hadde du på håret og hvilken farve brukte du for å komme til det resultatet? Uansett, for å fjerne/dempe rødskjær i hår så er det aske farver som gjelder, det vil gjøre det røde om til gull/gult. ( Ja ikke solo gult altså ;-) ) Om du har tenkt å beholde den mørke farven så kan du jo forsøke med en glansvask, mørk askeblond f.eks. Lykke til!
Mirepoix Skrevet 28. mars 2007 #3 Skrevet 28. mars 2007 (endret) Det eneste som funka for å fjerne rødskjæret jeg hadde i håret var å gå til frisøren! Nå ville jeg ha det litt lysere, så hun anbefalte meg å stripe det, om jeg ser veldig nøye etter er det litt rødt igjen..men ble veldig fint:) Aldri mer hjemmefarge på meg;) Endret 28. mars 2007 av Mirepoix
Gjest Miss.Chanel Skrevet 28. mars 2007 #4 Skrevet 28. mars 2007 takk for svar! jeg hadde mye forskjellige farger oppi, striper også. vet ikke hvorfor det ble sånn, men imorgen skal jeg kjøpe en glansvask ja!
Gjest Psiv Skrevet 28. mars 2007 #5 Skrevet 28. mars 2007 (endret) Shampoer og hårkurer med lilla pigmenter er veldig effektivt mot rødskjær! Kan særlig anbefale en hårkur som heter blonde glam (pure pearl) fra Redken. Man får den hos enkelte frisører, og er litt dyr, men veldig drøy og definitivt verdt det! Den har også en viss blekende effekt. Den reddet håret mitt i tide til bryllupet mitt Endret 28. mars 2007 av Psiv
Debra Skrevet 29. mars 2007 #6 Skrevet 29. mars 2007 har også nåja or rød skjær. hjemmefarging er noe ditt. gjør aldri det igjen. går bare til frisør jeg nå
Lilol Skrevet 29. mars 2007 #7 Skrevet 29. mars 2007 hvilket nr hadde fargen du kjøpte? Trodde det var rødskjær i alle farger der tallet ikke er helt. f.eks: 5 er uten rødskjær mens 5,3 med. Noen som vet om det stemmer?
Gjest Gjest_Christine_* Skrevet 5. juni 2009 #8 Skrevet 5. juni 2009 For å fjerne MYE rødskjær bør du gå til en frisør som har lilla minicolours (fra Redken) denne er veldig svak og sliter ikke på håret samtidig som rødskjæret forsvinner helt! Med litt rødskjær er det bra med sølvsjampoen fra Matrix Vet dette fordi jeg har gått frisør pluss farva håret blondt litt for mange ganger;)
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2009 #9 Skrevet 5. juni 2009 Jeg jobber i butikk der vi selger hårfarge og har ganske mye opplæring innen det. Først: hele farger (altså hele tall som 8.0, 5.0 eller 800 og 500 eller bare 8 og 5 etc...) har verken kalde eller varme (gylne/røde) pigmenter i seg, men har du veldig mye rødskjær i håret fra før av fjerner fargen ikke dette! 10/1000 er lyseste farge, 1/100 er svart. Når det gjelder farger med desimaltall (f.eks. 5,3 eller 530) så betyr det følgende: 1 = blå pigmenter (8,1 er altså kjølig) 2 = lilla pigmenter (8,2 er derfor også en kjølig farge, men er mindre vanlig) 3 & 4 = Gylne, varme pigmenter (5,3 og og 7,4 er derfor varme farger) 5 = Kobber (5.5 er derfor en veldig varm farge!) For å fjerne enten kald eller varm tone må man tenke komplimentert (motstående på en fargesirkel så godt det lar seg gjøre) - Gult hår fjernes med lilla pigmenter (farge som f.eks. 9,12 eller med shampoo og balsam med lilla pigmenter) - For varm tone korregeres med kald farge (askefarger som 8,1 og 5,1 etc) - Rødt hår er veldig vanskelig å fjerne fordi røde pigmenter sitter så godt, men en askefarge med blå pigmenter vil hjelper her også! - Grønnskjær korrigeres med en varm farge med rødt i (5,4 etc) Håper dette var til hjelp
Gjest lolita___ Skrevet 15. august 2010 #10 Skrevet 15. august 2010 Jeg jobber i butikk der vi selger hårfarge og har ganske mye opplæring innen det. Først: hele farger (altså hele tall som 8.0, 5.0 eller 800 og 500 eller bare 8 og 5 etc...) har verken kalde eller varme (gylne/røde) pigmenter i seg, men har du veldig mye rødskjær i håret fra før av fjerner fargen ikke dette! 10/1000 er lyseste farge, 1/100 er svart. Når det gjelder farger med desimaltall (f.eks. 5,3 eller 530) så betyr det følgende: 1 = blå pigmenter (8,1 er altså kjølig) 2 = lilla pigmenter (8,2 er derfor også en kjølig farge, men er mindre vanlig) 3 & 4 = Gylne, varme pigmenter (5,3 og og 7,4 er derfor varme farger) 5 = Kobber (5.5 er derfor en veldig varm farge!) For å fjerne enten kald eller varm tone må man tenke komplimentert (motstående på en fargesirkel så godt det lar seg gjøre) - Gult hår fjernes med lilla pigmenter (farge som f.eks. 9,12 eller med shampoo og balsam med lilla pigmenter) - For varm tone korregeres med kald farge (askefarger som 8,1 og 5,1 etc) - Rødt hår er veldig vanskelig å fjerne fordi røde pigmenter sitter så godt, men en askefarge med blå pigmenter vil hjelper her også! - Grønnskjær korrigeres med en varm farge med rødt i (5,4 etc) Håper dette var til hjelp Dette er verdt gull.Tuseeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen takk
Gjest scorpius Skrevet 16. august 2010 #11 Skrevet 16. august 2010 jeg bare lurer på en ting her; har selv brunt hår med litt rødskjær i (farget, men er egentlig naturlig brun). Kan jeg da bruke shampo/balsam med lilla pigmenter for å fjerne litt av dette rødskjæret? Eller er det bare ment for folk med lyst hår?
missdior Skrevet 4. februar 2018 #12 Skrevet 4. februar 2018 På 16.8.2010 den 11.34, scorpius skrev: jeg bare lurer på en ting her; har selv brunt hår med litt rødskjær i (farget, men er egentlig naturlig brun). Kan jeg da bruke shampo/balsam med lilla pigmenter for å fjerne litt av dette rødskjæret? Eller er det bare ment for folk med lyst hår? Dette lurer jeg også på! 😋
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå