Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge fullammet du?

Og når vet man at tiden er inne for å gi litt grøt? Er det slik at babyen blir mer urolig/krever flere runder med amming på natten enn før? (Tenker ikke på at det er aktuelt enda, Mini er bare 10 uker.)

Videoannonse
Annonse
Gjest Bodillen
Skrevet

Jeg fullammet datteren min til hun var 6 måneder. Hun la på seg som hun skulle og var blid og fornøyd, derfor valgte jeg å vente så lenge som mulig med fast føde, mye pga allergi i familien.

Hun fikk ett nattmåltid, men det sluttet hun å kreve etter at vi innførte fast føde.

Skrevet

Vi fullammet til 9-10 måneder. Grøt var tortur, men vi hadde gitt smaksprøver av mat altså. Men ikke nok til at det ble noen næring å snakke om.

Skrevet

Jeg fullammet i litt over 5 måneder. Da begynte vi med smaksprøver av middag og frukt.

Barnet sier fra når h*n er klar for mat. Man kan ofte se at barnet strekker seg etter familiens mat ved matbordet og at h*n forsøker å putte maten inn i egen munn. Man kan også velge å starte med mat dersom barnet tydelig er mye sultent og ikke legger på seg nok. Dette kan skje så tidlig som 4 måneder, men også vente mye lengre.

Skrevet (endret)

Jeg fullammet til hun var 6 mnd, da begynte hun med grøt. Men jeg ammet like mye, ble bare litt ekstra med grøt i tillegg.

Endret av care
Gjest Mayamor
Skrevet

Eldstemann begyndte vi med grøt til da han var ca 5 mnd.

Yngstemann var ca 6 mnd.

Mine to har sovet fra midnatt til 06-07 allerede fra 5-6 ukers alderen. Når nattevåking ble mer hyppig skjønte vi at det var mer enn morsmelk som skulle til.

En venninne fullammet alle sine barn til de var ca 8 mnd

- så jeg ville sett ann barnet. :)

Skrevet

Jeg har fullammet til ungene har vært 4-5 mnd for da har vi begynt med litt grøt.

Gjest *Magica*
Skrevet

Jeg fullammet til 8 - 9 mnd med sistemann.

Skrevet

Var hos helsesøster i dag og hun sa at det beste for barnet var å fullamme i seks måneder. Jeg trodde man skulle begynne med litt grøt og sånt før, men det sa hun var helt unødvendig, men hvis man ble veldig sliten av å amme så kunne man prøve seg litt frem etterhvert. Tror alikevel jeg skal fullamme i seks måneder som hun sa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...