Samba Skrevet 28. mars 2007 #1 Skrevet 28. mars 2007 Hvor lenge fullammet du? Og når vet man at tiden er inne for å gi litt grøt? Er det slik at babyen blir mer urolig/krever flere runder med amming på natten enn før? (Tenker ikke på at det er aktuelt enda, Mini er bare 10 uker.)
Gjest Bodillen Skrevet 28. mars 2007 #2 Skrevet 28. mars 2007 Jeg fullammet datteren min til hun var 6 måneder. Hun la på seg som hun skulle og var blid og fornøyd, derfor valgte jeg å vente så lenge som mulig med fast føde, mye pga allergi i familien. Hun fikk ett nattmåltid, men det sluttet hun å kreve etter at vi innførte fast føde.
Tusenfryd Skrevet 28. mars 2007 #3 Skrevet 28. mars 2007 Vi fullammet til 9-10 måneder. Grøt var tortur, men vi hadde gitt smaksprøver av mat altså. Men ikke nok til at det ble noen næring å snakke om.
Tusenogtredve Skrevet 28. mars 2007 #4 Skrevet 28. mars 2007 Jeg fullammet i litt over 5 måneder. Da begynte vi med smaksprøver av middag og frukt. Barnet sier fra når h*n er klar for mat. Man kan ofte se at barnet strekker seg etter familiens mat ved matbordet og at h*n forsøker å putte maten inn i egen munn. Man kan også velge å starte med mat dersom barnet tydelig er mye sultent og ikke legger på seg nok. Dette kan skje så tidlig som 4 måneder, men også vente mye lengre.
Gjest care Skrevet 28. mars 2007 #5 Skrevet 28. mars 2007 (endret) Jeg fullammet til hun var 6 mnd, da begynte hun med grøt. Men jeg ammet like mye, ble bare litt ekstra med grøt i tillegg. Endret 28. mars 2007 av care
Gjest Mayamor Skrevet 28. mars 2007 #6 Skrevet 28. mars 2007 Eldstemann begyndte vi med grøt til da han var ca 5 mnd. Yngstemann var ca 6 mnd. Mine to har sovet fra midnatt til 06-07 allerede fra 5-6 ukers alderen. Når nattevåking ble mer hyppig skjønte vi at det var mer enn morsmelk som skulle til. En venninne fullammet alle sine barn til de var ca 8 mnd - så jeg ville sett ann barnet.
Helen Skrevet 28. mars 2007 #7 Skrevet 28. mars 2007 Jeg har fullammet til ungene har vært 4-5 mnd for da har vi begynt med litt grøt.
Gjest *Magica* Skrevet 28. mars 2007 #8 Skrevet 28. mars 2007 Jeg fullammet til 8 - 9 mnd med sistemann.
Caramba Skrevet 28. mars 2007 #9 Skrevet 28. mars 2007 Var hos helsesøster i dag og hun sa at det beste for barnet var å fullamme i seks måneder. Jeg trodde man skulle begynne med litt grøt og sånt før, men det sa hun var helt unødvendig, men hvis man ble veldig sliten av å amme så kunne man prøve seg litt frem etterhvert. Tror alikevel jeg skal fullamme i seks måneder som hun sa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå