Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble uheldigvis frastjålet det nye digitalkameraet mitt forrige lørdag :grine: .

Så det jeg lurer på er hvor jeg finner serienr på kamera,

når jeg ikke har selve kamera.

Sitter her med alt som fulgte med da jeg kjøpte det,

og det eneste serienr jeg finner er på Olympus software installasjons cd'en.

Men er det riktig da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

for min del så sto det på kvitteringen og på esken som fulgte med..

det er kjedelig når sånt skjer..

vet ikke om de serienumrene fungerer likt som om man blir frastjålet telefoner.. for da kan man jo gjøre de ubrukelige, men tviler på at det går på kameraer.

Skrevet

Skulle jo hatt serienr for å melde det stjålet.

Det er et nummer på esken da, som er under en strekkode.

På et klistremerke.

Kanskje det er det.

Skrevet

Hvis det står rett under strekkoden i samme firkant så er det ikke det, men rett og slett et annet nr man må taste inn om strekkoden ikke funker.

Skrevet

Se om du finner kvitteringen. Om du ikke finner den, og det er kjøpt i løpet av de siste årene, kan du høre med butikken der du kjøpte det om de kan søke det fram. Det pleier å gå greit, så lenge varen er lagret med navnet til kjøper. Så hvis navnet ditt (evnt kjøpers navn) stod på kvitteringen så kan det hende butikken kan hjelpe. Men vær obs på at navnet ditt kan være stavet feil i systemet deres, og da blir det litt verre :)

Skrevet

Joda, fikk ringt butikken, men får jo selvfølgelig ikke snakke med noen i butikken, men noen som sitter på et kontor og ikke har peiling.

Hun mente kanskje at det var det nr under strekkoden, men det er det altså ikke.

Eneste hun kunne gi meg var et garantinr.

Hva i alle dager skal jeg med det da? :forvirret:

Står ikke noe serienr på kvitteringen heller.

Får dra ned til butikken jeg kjøpte det i da, og åpne opp en kameraboks,

titte under kamera og se hvilket nr på esken som stemmer.

At det skal være så helvetes vanskelig :sur:

Skrevet

Tror ikke det står noe på esken som er serienummer til kameraet inni.

Og det er uansett ikke det nummeret som står under strekkoden. Men hør i butikken om de har det lagret i datasystemet sitt.

Skrevet

Får man ikke noe igjen på forsikringen eller anmeldt et slikt tyveri om man ikke har serienummeret? :klø: Eller hvorfor er det så viktig å ha serienummeret?

Skrevet

Trenger serienr for å legge det inn i kameraregisteret.

Og hvis politiet skulle være så heldig og finne et likt kamera,

så må det jo identifiseres med et serienr. Eller?

Og btw så har jeg ikke forsikring.

Skrevet

Er lite trolig at serienummeret er lagt inn i datasystemet hos butikken. Når jeg jobbet på Expert gjorde vi det i hovedsak bare med bærbare/stasjonære PCer og mobiltelefoner. Derimot kan det godt være at det står et klistremerke på pappeska til kameraet med serienummeret på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...