Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har fått låne dåpskjole og lue til sønnen min, som skal døpes i april. Nå er jeg litt i tvil om lua kan brukes til en gutt, eller om det er en typisk "jentelue". Den har en liten blondekant helt foran og litt lenger bak.

Den blir kanskje litt kyse-aktig?

Hvordan ser en guttedåpslue ut? Må den være helt streit, altså uten blonder?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De jeg har sett har hatt blonder.

Skrevet

Den gutten min skal ha har da også noe blonder på seg, og den har blitt brukt før til et utall gutter.

Men er det sååååå nøye? Skal ikke luen av rimelig kjapt? Og man tar den vel ikke på igjen? :klø: Det har ikke jeg noen planer om i alle fall.

Skrevet

vår ha blonder. forrige som brukte den var jente. jeg bytter fa rosa til blå knytesløyfe.

Skrevet

I familien min har vi ett dåpssett - som man bytter "inlay" og sløyfe i når det er gutter eller jenter som skal døpes. Så der er det ikke noe blonder, ikke-blonder.

Må huske dåpskjolene er mote fra den gang da små gutter gikk i kjoler og blonder var vanlige halsdekorasjoner for menn fra adelen. Så det vi synes er litt lite guttete eller for ekstravagant er bare vår moteoppfattelse fra vår tidsalder som spiller inne. Sett bare blondelue på gutten din. Det gjør ingenting :)

Skrevet

Vi har forskjellig til gutt og jente vi, guttelua har en liten brem.

Skrevet

Vi døpte gullet vårt sist søndag. Ingen av de 3 andre babyene som ble døpt samme dag hadde dåpsluen på seg. Fikk beskjed av presten av de foretrakk at luen var av når vi kom opp til dåpen.

Vi benytten anledingen og tok av luen før gudstjenesten begynte, for luen satt så dårlig på.

Så om du ikke vet hvordan du skal gjøre med luen, så bare dropp den =)

Skrevet

Vi hadde en sånn blondelue med en liten brem eller lignende på til vår lile gutt...

Men de går da ikke så mye med den.. Har du en blå sløyfe så ser jo folk at det er en gutt...

HUSK: Knytt opp lua før du går opp så du ikke sliter med lus når han skal døpes...

Skrevet

HUSK: Knytt opp lua før du går opp så du ikke sliter med lus når han skal døpes...

Ja, det vil jeg helst unngå :ler:

Jeg trodde det var sånn at lua skal sitte på helt fram til presten døper barnet, men det varierer tydeligvis. Best å sjekke.

Forresten: Når sønnen vår skal døpes, er det hele åtte barn som skal til pers. Kan tenke meg det blir hurlumhei!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...