Gjest TS Skrevet 27. mars 2007 #1 Skrevet 27. mars 2007 Jeg og samboeren min har vært sammen i godt over to år. Helt siden vi ble sammen har han hatt en "venninne" som han har lovet at kun har vært en venninne for han, og ikke noe mer, men jeg har av mange grunner følt at det lå noe mer bak. Av diverse årsaker ønsket jeg ikke at de skulle ha mer kontakt (blant annet at hun var skikkelig stygg mot meg), men allikevel har de holdt kontakten med hverandre i mesteparten av forholdet vårt, men da i smug. Jeg tilga han dette, men har hatt problemer med å stole på han, og hans følelser for henne. Etter en heftig krangel for litt siden innrømte han til slutt at han hadde vært betatt/forelsket i henne fra før vi ble sammen, og fram til i sommer/høst en gang. Selv om jeg egentlig innerst inne "visste" det, så var det som å få et slag i trynet at han sa det, og det var som om jeg ikke hadde innsett det helt, men at det da plutselig ble veldig virkelig. Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre, jeg vil ikke gå fra han (elsker han jo..), og jeg VET at de ikke har mer kontakt, men jeg vet ikke hvordan jeg skal takle dette og komme over det, for det er for meg et enormt svik, og jeg føler at jeg har levd på en løgn i to år. Det har ikke vært fysisk utroskap inne i bildet (ganske så sikker på det), men det føles grusomt uansett Jeg er redd for at følelsene skal blusse opp, for selv om de ikke har kontakt nå bor vi jo på samme sted, og har en del felles venner, så de kan jo treffes på fest.. Noen innspill? Hva hadde du gjort?
AlmaCity Skrevet 28. mars 2007 #2 Skrevet 28. mars 2007 Det der var jo rimelig kjipt da. Jeg skjønner ikke folk som kan være i et forhold når de er betatt/forelsket i noen andre jeg... Men, nå når han er åpen om det, hva sier han selv? Var det frivillig å ligge unna henne, eller måtte du krangle deg til det, på en måte? Jeg ville nok vært litt skeptisk ja. Tiliten er jo brutt, og den må bygges opp igjen. Han må jo gjøre seg fortjent til det. Akkurat her er det han som har tabbet seg ut, så det er han som bør gjøre mest av jobben for å få igjen tilit. Se det an du, om han virkelig prøver å satse på deg. Om du merker at følelsene hans ligger hos henne enda, så synes jeg du bør komme deg unna før du mister alt av selvtilit og selvrespekt... til deg fra meg
MsRP Skrevet 28. mars 2007 #3 Skrevet 28. mars 2007 Av diverse årsaker ønsket jeg ikke at de skulle ha mer kontakt (blant annet at hun var skikkelig stygg mot meg), men allikevel har de holdt kontakten med hverandre i mesteparten av forholdet vårt, men da i smug. Jeg tilga han dette, men har hatt problemer med å stole på han, og hans følelser for henne. Etter en heftig krangel for litt siden innrømte han til slutt at han hadde vært betatt/forelsket i henne fra før vi ble sammen, og fram til i sommer/høst en gang. ← Det at hun har vært stygg mot deg tyder på at hun er sjalu. Og hvorfor er hun det da? Er hun kanskje interessert i ham også?? Men du skriver at han hadde vært forelsket i henne fra før dere ble sammen... Så da hadde hun jo sjansen? Og hvorfor ble han sammen med deg hvis han fortsatt var forelsket i henne? Det hørtes jo veldig merkelig ut...
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2007 #4 Skrevet 28. mars 2007 TS her: Jeg tror hun var stygg mot meg fordi hun ikke fikk like mye oppmerksomhet fra han når han ble sammen med meg, hun er ei jente som er glad i veldig mye oppmerksomhet. Det har ikke virket som om hun har vært interessert i han (eks: sms'ene har ikke vært spesielt flørtete osv.). Det virker som om situasjonen har vært at hun ser på han som en venn, mens han har vært betatt, så da begynner jeg å tenke; Hva om hun var interessert også? Hadde han fortsatt vært sammen med meg da? Var jeg egentlig en "andrepremie"? Han har selv forstått at han er nødt til å kutte kontakten helt med henne hvis det skal være noe mellom oss, det jeg bare ikke skjønner er hvorfor han ikke gjorde det lenge før, men holdt kontakten på msn/sms i skjul (var hovedsaklig kun det), sånn at denne forelskelsen kanskje kunne dø ut? At han følte det var verdt det å risikere vårt forhold for noen sms'er og msn-samtaler sårer meg nesten mest
Gjest Gjest_Tina_* Skrevet 28. mars 2007 #5 Skrevet 28. mars 2007 Kanskje han spurte henne om hun hadde samme følelser for han og hun sa nei. Kanskje det er derfor han nå plutselig ikke har samme kontakten. Jeg ville nok ikke ha klart å stole på han igjen, desverre men det mener jeg. Du må ikke tillate han dette igjen og juger han til deg engang til på denne måten må du nok innse at han ikke er til å stole på. Kjærlighet handler om tillit og respekt! Ønsker deg det beste
Gjest TS Skrevet 28. mars 2007 #6 Skrevet 28. mars 2007 Kanskje han spurte henne om hun hadde samme følelser for han og hun sa nei. Kanskje det er derfor han nå plutselig ikke har samme kontakten. Jeg ville nok ikke ha klart å stole på han igjen, desverre men det mener jeg. Du må ikke tillate han dette igjen og juger han til deg engang til på denne måten må du nok innse at han ikke er til å stole på. Kjærlighet handler om tillit og respekt! Ønsker deg det beste ← Jeg ferska han i å ha kontakt med henne, og da la han seg helt flat og skjønte at det måtte ta slutt. Jeg vet de ikke har mer kontakt nå, og han er mye mer åpen og skjuler ikke f.eks msn og mobilen lenger, og jeg tror kanskje at følelsene ble borte delvis fordi de sluttet å ha kontakt, og fordi han forsto hva han egentlig drev med. Men jeg kan selvfølgelig ikke vite helt sikkert. Jeg lurer på hva han føler hvis han ser henne tilfeldig på gata, eller på butikken. Han vet at om noe lignende skjer igjen så kommer jeg til å gå fra han, og da er det ikke noen vei tilbake (det mener jeg).
Gjest Gjest_per_* Skrevet 28. mars 2007 #7 Skrevet 28. mars 2007 Du bør være helt sikker på at han ikke vil gjenta dette med henne eller med noen andre. Du må nesten spørre han hva han føler om han støter på henne. Spørhan rett ut om han ville ha valgt henne framfor deg dersom han hadde tjangsen. Han må prøve å gjennvinne din tillitt, dersom du ikke får den tillitten til han bør du ikke ødelegge deg selv ved å være sammen med han.
Gjest TS Skrevet 28. mars 2007 #8 Skrevet 28. mars 2007 Du bør være helt sikker på at han ikke vil gjenta dette med henne eller med noen andre. Du må nesten spørre han hva han føler om han støter på henne. Spørhan rett ut om han ville ha valgt henne framfor deg dersom han hadde tjangsen. Han må prøve å gjennvinne din tillitt, dersom du ikke får den tillitten til han bør du ikke ødelegge deg selv ved å være sammen med han. ← Takk for svar. Han påstår at han ikke føler noe når han ser lenger, men jeg vet ikke. Han sier også at jeg aldri har vært noen andrepremie, men han ville vel kanskje ikke svart ærlig heller, fordi han er redd for å såre meg.
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2007 #9 Skrevet 2. april 2007 TS her igjen : Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre ang. dette. Jeg vet ikke om jeg kan stole på at det han sier er sant, om han bare sier at det ikke er noen følelser inne i bildet nå fordi han ikke vil at jeg skal gå fra han. Det har alltid vært jeg som har måttet ta initiativ i forholdet vårt, mens han har vært nølende (jeg som tok initiativ til at vi skulle kjøpe oss leilighet etc.), og jeg føler nå at han var nølende fordi han ikke ville binde seg helt til meg sånn i tilfelle hun skulle ombestemme seg og ville ha han Jeg har så mange fæle tanker. Ser for meg at han har fantasert om henne og ikke meg når vi har hatt sex osv. At jeg bare er en han tok fordi han kunne få meg. Som sagt; En andrepremie. Jeg blir kvalm av å tenke sånn. Han har lagt seg nå, men jeg orker ikke gå og legge meg. Vet at tankene bare plager meg da, og at jeg blir liggende våken i timesvis og tenke. Har vært deprimert i perioder før, og det føles som om jeg får en ny runde med det nå Dette ble et fryktelig "stakkars-meg"-innlegg, og jeg er nok litt ekstra nede i kveld, men det hjelper litt å få skrevet tankene ned, og kanskje få noen andres synspunkter på dette.
gizmoo Skrevet 3. april 2007 #10 Skrevet 3. april 2007 Uff dette hørtes jo helt forferdelig ut... Syns det er rart at han ble sammen med deg hvis han hadde følelser for hun andre? Du må finne ut helt hva han føler nå. Snakk med ham. La han må jobbe litt for å gi deg tillit til ham igjen!
Mirabella76 Skrevet 3. april 2007 #11 Skrevet 3. april 2007 (endret) Huff, dette høyest ikkje enkelt ut. Få sambuaren din til å fortelja ALT om kva han føler for deg, og for ho andre! Og ikkje la han sleppa unna, før du får sannheten. Viss han fortsatt ikkje klarar å vera 100% ærlig med deg, så kjem du aldri til å klara å stola på han igjen. Og det må du seia til han!!! Endret 3. april 2007 av Mirabella76
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2007 #12 Skrevet 3. april 2007 Uff dette hørtes jo helt forferdelig ut... Syns det er rart at han ble sammen med deg hvis han hadde følelser for hun andre? Du må finne ut helt hva han føler nå. Snakk med ham. La han må jobbe litt for å gi deg tillit til ham igjen! ← TS: Takk for svar. Ja, jeg syns også det er rart. Kanskje han ville ha kjæreste selv om hun ikke ville være kjæresten hans? Ikke vet jeg. Prøver å snakke med han, men han unngår temaet, og svarer meg ikke ordentlig når jeg tar det opp. Jeg har på følelsen at han sier bare det han tror jeg vil høre..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå