Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Eller har mødre med småbarn mer rett til å bestemme over bruken av kafèen enn kafèeieren har selv?

De som underskriver denne kampanjen mener jo åpenbart det.

Videoannonse
Annonse
Gjest Camelia
Skrevet
det jeg skrev var jo at "dessverre så er det en del av disse mødrene ute og går selv om ingen fra "ammemafiaen" her inne noensinne vil innrømme det"... når du ignorerte den delen av innlegget ved å fjerne det ved quoting så ser jeg på det som at du stilltiende er enig med den såkalte ammemafiaen.

Aha. Vel, da håper jeg at jeg kan glede ved å si at det var en feiltolkning. ;)

Skrevet (endret)

slettet... feiltekst

Endret av minienthe
Skrevet (endret)
Kafeer, barer og restauranter bør absolutt kunne nekte mødre å amme babyene sine, siden det er deres private eiendom. En kafè er en privat eiendom ikke ulikt et privat hus. Jeg bestemmer selv om andre får amme i mitt hus, og å regulere denne muligheten er an krenkelse.

Hvis man ikke liker kafèer der det ikke er lov til å amme står man fritt til å velge en annen kafè.

Dette vil bare være enda et inngrep i den private eiendomsrett, som beskyttes av Grunnloven.

Akkurat slik tenker jeg også.

Ellers må jeg legge til at det er utrolig mye uhøffligheter på denne tråden. Hvis man ikke er enig med noen, blir man angrepet med verbal juling her.

Vitner om veldig mange umodne personer her inne, uten noe som helst respekt for andres syn.

En annen ting jeg reagerer på, er at mødre som gir flaske, gjør det mindre riktig enn de som ammer.

Hva med de som ikke har melk selv, eller som i mitt tilfelle hadde bøttevis med melk, men barnet mitt ikke kunne ta pupp. Jeg ga flaske med min egen mm i. Hvordan vet dere om flaskemelken er mm eller mme?? Er min sønn dårligere stilt fordi han fikk en plastsmukk i munnen istedet for en ekte pupp? Han lå jo ved brystet mitt da han spiste uansett, så nærheten var jo der...

Men nok om det, for det var ikke saken.

Saken er at jeg ikke vil signere. Jeg syns det er fint at folk kan amme - heldiggrisene de som får til det. Men jeg syns ikke det skal gå på bekostning av folks private eiendommer, som f.eks kafeer.

Dessuten syns jeg det er litt sjenerende - og ikke prøv å si at jeg har et anstrengt forhold til kropp. Det har ikke noe med saken å gjøre...

Men om damer er litt mer omtenksomme, har litt mere RESPEKT for hverandre, har forståelse for at ikke alle liker å bli presset inn i andres private sfærer, så hadde man ammet litt diskre - og da hadde ikke dette blitt et tema engang.

Med faktisk vennlig hilsen fra meg.

Endret av Fru Pigalopp
Skrevet
Stakkars folk som er så plaget av ammende babyer. Føler dere dere truet av flaksende sommerfugler og?

Er det noen som har rett til å bli irriterte her er det jo de ammende mødrene. De må jo sitte og mate barna sine mens folk niglor på dem for å få et glimt av en pupp.

dummeste jeg har hørt, det går faktisk fint an å synes amming er vakkert, uten å ønske å sitte midt i det til enhver tid.

jeg synes flaksende sommerfugler er vakkert også, siden du spør, men hadde jeg sittet på en kafe der jeg hele tiden hadde hatt en gjeng av dem rundt overalt, så hadde jeg nok godt mulig funnet en annen kafe da også, uansett hvor vakre de er i seg selv.

selv om man synes amming er fint og flott og er for at det kan gjøres på offentlig plass, så må det da ærlig talt gå an å ønske seg ETT ELLER TO steder der det ikke er slik?

Men du viser den siden av saken som jeg får i vrangstrupen, dersom man IKKE lever og ånder for spebarn/barn og mødres rettigheter, uansett om man er ufrivillig, selvvalgt eller bare foreløpig barnløs, så er man storestyggeslem og må ta seg sammen og kan da ikke like blomster og sommerfulger engang siden man ikke bare digger å ha babyer og annet naturlig rundt seg til enhver tid.

Skrevet

Nå har det kommet inn over 2000 underskrifter! :reise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...