Gå til innhold

Six Feet Under

Anbefalte innlegg

Gjest Corto Maltese
Skrevet

Har det egentlig noen gang blitt laget en serie som er bedre en Seks fot under ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

åå, den er så bra! Men siste episoden?! Den synes jeg var skikkelig dårlig. De følte vel at de måtte nøste opp trådene, men jeg skulle nesten ønske at jeg ikke hadde sett den, så dårlig synes jeg den var.

Skrevet

Det er den beste serien som er laget noen gang.

Gjest *Magica*
Skrevet

Jeg likte slutten med bilscenen. Litt billig kanskje, men... Og gammel-sminken var forferdelig!

Six Feet Under var en kjempeserie. Litt vel nevrotisk til tider, men jeg kommer definitivt til å savne den.

Skrevet (endret)

Ingen over, definitivt ingen ved siden av, og laaang vei ned til neste serie som kvalitetsmessig prøver å måle seg med SFU. Har sett alle sesongene minst 3 ganger nå, og tror nok jeg vil fortsette til jeg selv ligger seks fot under. Finner rett og slett ikke ord som er gode nok til å beskrive SFUs superbhet, og jeg tviler sterkt på om noen serie noengang vil kunne måle seg. Har aldri ledd slikt, grått eller vært så skremt av noen serie eller film noensinne. SFU har alt!

Sukk...savner Fishers...

Endret av Spire
Skrevet

Helt enig. Beste serien noensinne laget!

Gjest *Magica*
Skrevet

Har langt fra sett alt, men husker veldig godt den epiosden der David blir kidnappet og dopet ned. Den var forferdelig å se!

Gjest *Tara*
Skrevet

Kjempebra serie som jeg kommer til å savne ...

Skrevet

Helt enig, veldig bra serie! Men er det noen som kan oppdatere meg på hva som skjedde i siste episoden?? Hadde ikke mulighet til å se den :tristbla:

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Nei. Selv om jeg HATER de siste episodene. Blir faktisk en smule uvel når jeg tenker på hvordan det endte med Nate og Brenda. Tenker da ikke på at han døde, men at han ble en drittsekk.

Og endelig kan jeg snakke om det. Så disse episodene i fjor, når ingen jeg kjenner hadde sett dem.

Skrevet
Nei. Selv om jeg HATER de siste episodene. Blir faktisk en smule uvel når jeg tenker på hvordan det endte med Nate og Brenda. Tenker da ikke på at han døde, men at han ble en drittsekk.

Og endelig kan jeg snakke om det. Så disse episodene i fjor, når ingen jeg kjenner hadde sett dem.

Etter min mening ble ikke Nate en drittsekk, men fant ut hvordan han ville leve sitt liv og fant dermed seg selv. Selvfølgelig var det drittsekk-aktig gjort å være utro mot Brenda, men etter min mening var ikke de to ment for hverandre og begge var på sett og vis ferdige med hverandre selv om de kanskje ikke ville innse det.

That's my humble opinion. :)

Det eneste jeg ikke liker med siste sesong er både karakteren Maggie og hun som spiller henne. Tafatt karakter og irriterende person.

Skrevet

Helt enig, Maggie var så utrolig irriterende. Jeg synes hun var helt teit. Arg.

Skrevet

Jeg syns det er såååå trist at den er ferdig :grine:

Er enig med mye som ble sagt over. Hvorfor måtte Nate oppføre seg sånn?! :sur:

Og Maggie var en helt utrolig irriterende person. Liksom så uskyldig og snill,

men likevel en sleip liten feiging.

Jeg har alltid vært så glad i den serien fordi den ikke rødmaler ting, og fremstiller

livet på en realistisk måte. Folk har ekte problemer og man kan lett kjenne seg igjen i mange situasjoner. Men herregud så deprimerende det er å tenke på... At det er sånn livet "er" liksom?!

Gjest *Magica*
Skrevet

Jeg likte Maggie, jeg. :)

Synes heller ikke at Nate ble noen drittsekk. Han døde jo som en lykkelig mann, jeg tolker det som at han fant seg selv at last.

Gjest Corto Maltese
Skrevet

Tja vist man tenker på hvordan Brenda var i første sesongen så fikk hun vel som fortjent.

Skrevet
Jeg likte Maggie, jeg. :)

Synes heller ikke at Nate ble noen drittsekk. Han døde jo som en lykkelig mann, jeg tolker det som at han fant seg selv at last.

Enig med deg. Og Six Feet Under er absolutt den serien som har fått fram det største følelsesspekteret i meg.

Skrevet

Six Feet Under er absolutt en av de beste seriene ever!

De siste episodene var i litt i overkant nevrotiske kanskje, det ble veldig mye av "ser syner/døde mennesker prater"- greia.

Gjest Cerise
Skrevet (endret)

Min absolutte favorittserie, jeg gråt og gråt når jeg så siste episode.. :grine: Må snart begynne å se hele serien på ny igjen tenker jeg (foreløpig låner jeg de gratis på biblioteket, men har fryyyyktelig lyst å kjøpe hele greia :) )

Endret av Cerise
Skrevet

Jeg opplevde det heller ikke slik at Nate ble noen drittsekk. Men tror ikke han fant seg selv gjennom forholdet til Maggie, eller at han hadde blitt lykkelig og harmonisk med henne og med seg selv dersom han hadde fått leve. Viste det seg ikke etterhvert at Maggie dypest sett var en like ubalansert nevrotiker som Brenda (og Mayas mor (hva het nå hun igjen?), OG Ruth... ), om enn på en noe annen måte, og av andre årsaker (jf konfrontasjonen mellom Maggie og hennes ikke helt friske far i siste episode). Forholdet tegnet nok ikke til å bli så harmonisk som Nate så for seg, akkurat.

Og forholdet mellom Nate og Brenda hadde jo det paradoksale ved seg at det aldri kunne vare - men heller aldri ta slutt. Nettopp det gjorde det så besnærende og altoppslukende, tror jeg, både for de to involverte og for oss som seere.

Jeg synes det var en ganske klar systematikk i at Nate søkte mot kvinner han ikke kunne bli lykkelig med (der Brenda sto i en særstilling), og tror han aldri ville funnet ro hos noen kvinne eller i seg selv. Derfor kunne han tragisk nok bare bli lykkelig ved å dø i en av de korte periodene der han var i lykken. Forferdelig vond, men "passende" slutt med tanke på seriens hovedtematikk - kretsingen omkring døden.

Og når det gjelder den mer og mer galgenhumoristiske bilscenen helt tilslutt, så opplever jeg den som seriens selvironiske blikk på seg selv. Den slutter liksom skikkelig ved å systematisk "bygge ned" og oppløse hele universet og stemningen den har bygget opp episode for episode, gjennom en parodisk framstilling av sitt eget innhold og sin egen form.

Og ja - jeg likte også serien, hvis noen lurte. :sjenert::ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...