Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Både huden og håret mitt er i ubalanse for tiden. :forvirret:

Mulig det er pga. tørr luft, kald luft ute... Er ikke sikker, men irriterende og frustrende er det iallefall. Så jeg trenger hjeeeelp!

Først håret:

Det er både tørt og fett på en gang, føler jeg. Tørt i tuppene (har lagt hår), og hodebunnen produserer altfor masse talg (finner små hvite talgklumper), og klør.

Synes håret er glansløst.

Huden:

Har flere tørre partier på kroppen. Så tørt at det svir, klør og "drysser".

I ansiktet har huden blitt helt "rar". Fortsatt fet t-sone (panne, nese, hake) med sorte prikker på nesa ( :frustrert: ). I kinnene og under øynene (den fine tynne huden) er huden tørr, og av og til får jeg noen røde prikker.

Tips til sjampo og balsam? Og kanskje en hårkur. Er ikke glad i Redken eller den grønne Kerastase.

Tips til ansiktskrem? Burde jeg peele? Eller gjøre noe annet "lurt" for huden min?

Takknemlig for alle svar og tips! :)

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/259764-hud-og-h%C3%A5r-i-ubalanse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann=)

Er frisør og kan en del om dette. dem med at hodebunnen din produsere for mye talg og blir fet er ett kjennt problem, samt at tuppene er tørre samtidig. Hadde du bodd i tr.heim kunne du stikket en tur innom jobben min, men skal publisere mitt råd :) Kjøp deg wella SP3.6 for hodebunnen din, og bruk denne kun i hodebunnen. dette er en sjampokur for fet hodebunn. IKKE BRUK HÅRKUR!!!!!! bruk en fin balsam å ha i KUN tuppene dine, hvor du synes det er litt tørt. Grunnen til at det er tørt her g ikke hele håret, er at talgkjertlene dine produsere så mye talg som sklir nedover håret, men ikke langtnok ned. Prøv dette. vennligst ikke bruk noe annet enn den SP 3.6 og en balsam i tuppene. Uansett hva frisører sier. Noen av de anbefaler i bøtter og spann, bare for å få mer provisjon. Men det du trenger, er kun dette.

Til huden din i ansiktet, vil jeg anbefale Lumene sensitive tender drops krem. Den er suveren, men de svarte prikkene er det lite annet å gjøre med enn å gå til hudpleier å få de til å sette på ett av sine suge apparater, eller prøve å klemme de ut selv....

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...