Frey Skrevet 27. mars 2007 #1 Skrevet 27. mars 2007 Hva kommer dere til å gjøre ang pynting i kirken og hvilket budsjett har dere på dette?
090607 Skrevet 28. mars 2007 #2 Skrevet 28. mars 2007 Vi har faktisk fått beskjed av kirketjener at Riksantikvaren forbyr slike roseblader, noe som er helt greit for meg - det blir altfor dollete for min smak. Mulig det derimot blir roser på benkene - har tenkt å binde en rose (med stilken) på annenhver benkerad. Også blir det et par buketter oppe ved der vi sitter.
jente 79 Skrevet 28. mars 2007 #3 Skrevet 28. mars 2007 Vi pynter ikke kirken. For det første er kirken veldig fin i seg selv, så synes ikke det er nødvendig. Dessuten er det noen som gifter seg rett før oss, dermed hadde vi ikke hatt mulighet til å pynte i mellomtiden...
Gjest Frk Åberg Skrevet 28. mars 2007 #4 Skrevet 28. mars 2007 Er det vanlig å pynte i kirken? Ser ikke helt poenget, fordi jeg tenker at de vil drukne i den store kirken, at vi vil måtte ha så enorme mengder blomster at det blir alt for dyrt. Jeg har aldri vært i bryllup, nei...
Kykkelikokos Skrevet 28. mars 2007 #5 Skrevet 28. mars 2007 Vi skal kun ha to oppsatser fremme ved alteret. Har desverre ikke sett hvordan kirken ser ut innvendig, men går ut i fra at den ser fin nok ut i seg selv. Vi hadde planer om at brudepiken skulle ha en liten kurv med roseblader. Jeg trodde det var lov. Må undersøke med kirken om det når det nærmer seg.
Doratheexplorer Skrevet 28. mars 2007 #6 Skrevet 28. mars 2007 Er det ikke lov å ha roseblader i hele tatt? Ikke om de bare ligger i blomsterkurvene til brudepikene? De trenger jo ikke kaste de utover gulvet
090607 Skrevet 28. mars 2007 #7 Skrevet 28. mars 2007 Jeg sa bare at det ikke var lov der VI skal gifte oss, ikke at det gjelder alle kirker. Fordi kirken er bokstavelig talt steingammal, og det er et steingulv, så har vel bare Riksantikvaren bestemt at sånn skal det være der. Vi skal også gifte oss på samme dag som noen andre, og kommer til å samkjøre, evt spleise på pynting med dem.
Doratheexplorer Skrevet 28. mars 2007 #8 Skrevet 28. mars 2007 Trodde ikke det gjaldt sånne falske pynte-roseblader... men hvis det ikke er lov til å ha roseblader på gulvet, så er det litt rart om man har lov til det i det hele tatt. men vi skal ikke ha ekte, det er litt for dyrt syns jeg, det blir like fint med sånne falske som man får kjøpt som pynt! ...men personlig skjønner jeg ikke hva som er vitsen med å forby det... ← Falske her også, kjøpt på IKEA Men om det ikke er lov bruke de kan man jo alltids bruke de til å pynte på bordene i lokalet...
Mirabella83 Skrevet 28. mars 2007 #9 Skrevet 28. mars 2007 Vi gifter oss i Nidarosdomen. Der sier de at de ikke anbefaler å pynte med blomster fordi det må så store mengder til før det monner Men for dere som gifter dere etter et annet par eller at det kommer noen etter dere, tror jeg det er ganske vanlig å spleise på kirkepyntingen slik at alle parene kan ha glede av det.
Malama Skrevet 28. mars 2007 #10 Skrevet 28. mars 2007 Jeg er noe usikker på om det er flere i samme krike som oss den dagen, eller ikke. Jeg vet at PRESTEN har fere vielser, og vi fikk den eneste "ledige", men presten operer i to kirker, derfor er jeg usikker. Dersom det er flere, det regner vi med å få vite rett over påske, da skal vi på en samling i kirken, så kommer vi til å samarbeide med dem, og dele på. I utgangspunktet i alle fall, men et pørs, dersom det er en tidelig vielse, og så vår klokken tre (og den i midten er i den andre kriken) så håper jeg blomstene holder seg fine i alle fall da.... Om det ikke er aktuelt med samarbeide, så blir det lite pynt, rett og slett fordi kirken er nydelig i seg selv, med treutskjæriner på enden av alle benkeradene, så å henge blomster der synes jeg egentlig er bare dumt. Et par store buketter forran, der fremme med presten, tror jeg egentlig er nok for meg... Vi får tenke på det. Se litt på kirka og finne på noe. (Jeg har vært i kirka flere ganger de siste par årene, men i begravelser legger jeg ikke merke til hvordan den kan pyntes, da ER der myyyyye blomster da....)
Frey Skrevet 28. mars 2007 Forfatter #11 Skrevet 28. mars 2007 Jeg har vært i kontakt med de andre parene som skal gifte seg i samme kirke som oss den dagen, og vi kommer til å gå sammen om pyntingen. Grunnen til at ejg spør her er at jeg aner ikke hva "folk flest" ser som normalt å bruke i denne sammenhengen. Håpet derfor å få litt peiling på hva som vanligvis forventes slik at jeg har et lite grunnlag før vi møter de andre parene. Selv ser jeg for meg kun to men brukbart store vaser med blomsteroppsats oppe ved alterringen (eller hva det heter). Jeg synes dette holder i massevis, men aner ikke hva slikt koster
Doratheexplorer Skrevet 28. mars 2007 #12 Skrevet 28. mars 2007 Btw AnneB: det er lov med våre roseblader det er kun forbudt hvis blomstene man kaster på gulvet kan skape flekker eller ødeleggelse på kirken ←
Gjest Lund Skrevet 28. mars 2007 #13 Skrevet 28. mars 2007 Vi skal ikke ha pynt i kirken,kirken er pen som den er
naley Skrevet 28. mars 2007 #14 Skrevet 28. mars 2007 Jeg ville ikke pynte men mamma mente jeg måtte ha noe. Så tror det blir 2 større oppe i kirka, de skal vi ha med videre til festen.
Lillebrud Skrevet 28. mars 2007 #15 Skrevet 28. mars 2007 er i tenkeboksen på det der.. tenker at om vi skal ha noe, så blir det bare noe enkelt fremme.. og kanskje ved utgangen. Men samtidig vil eg ha minst mulig å gjøre der, eller la andre gjøre, for dagen er fullbooka med vielser.. 070707.. har vært i bryllup som har hatt pynt, og det var fint, det kommer nok an på kirken, og på hva slags pynt en bruker.
rusketulla Skrevet 28. mars 2007 #16 Skrevet 28. mars 2007 Jeg er ikke helt sikker på hvordan det blir, skal snart se på kirka, så da er det lettere å bestemme seg. Det er ikke lov til å feste roser på benkene i kirka vår, så jeg tror vi kommer til å legge roser på gulvet ved benkradene, og kanskje ha en oppsats ved trappa til alteret
rusketulla Skrevet 28. mars 2007 #17 Skrevet 28. mars 2007 Regner med en tusenlapp eller noe? Blomstene kan jo tas med til lokalet og pynte opp der også (hvis man ikke spleiser med annet par)
Kykkelikokos Skrevet 29. mars 2007 #18 Skrevet 29. mars 2007 Jeg har vært i kontakt med de andre parene som skal gifte seg i samme kirke som oss den dagen, og vi kommer til å gå sammen om pyntingen. Grunnen til at ejg spør her er at jeg aner ikke hva "folk flest" ser som normalt å bruke i denne sammenhengen. Håpet derfor å få litt peiling på hva som vanligvis forventes slik at jeg har et lite grunnlag før vi møter de andre parene. Selv ser jeg for meg kun to men brukbart store vaser med blomsteroppsats oppe ved alterringen (eller hva det heter). Jeg synes dette holder i massevis, men aner ikke hva slikt koster ← Blomsterbutikken jeg skal bruke forespeilte meg 2-300kr pr. bukett til alteret.
090607 Skrevet 9. mai 2007 #20 Skrevet 9. mai 2007 Vi har faktisk fått beskjed av kirketjener at Riksantikvaren forbyr slike roseblader, noe som er helt greit for meg - det blir altfor dollete for min smak. Mulig det derimot blir roser på benkene - har tenkt å binde en rose (med stilken) på annenhver benkerad. Også blir det et par buketter oppe ved der vi sitter. ← Det blir ingen pynting av kirkebenkene likevel, da kirken er fin i seg selv og har masse farger (hadde vært annerledes om alt var hvitt, tror jeg). Skal ha brudebukett med hvite roser, så har bestilt to store buketter (5 buketter blir satt sammen til 2 buketter) med Martha liljer som skal stå i vaser oppe ved der vi sitter. Utenfor kirken blir det noe løv og flagg som vi binder til rekkverket på kirketrappen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå