cand.intet Skrevet 27. mars 2007 #1 Skrevet 27. mars 2007 Kom til å tenke på denne problemstillingen da jeg leste at Nicole Kidman var blitt gravid. http://www.side2.no/kjendis/article948743.ece Det står at "Alle vet hvor mye de har ønsket seg barn. Det er det eneste hun har snakket om i en evighet" Men hun har jo allerede to adopterte barn, fra tidligere ekteskap. Synes det er litt rart. Jeg har selv to egne barn, og skal nettopp i gang med å prøve på et tredje. Veldig koselig, såklart, men jeg føler ikke at det er noen altoppslukende beskjeftigelse for meg. Ville det vært annerledes om de to jeg allerede hadde var adopterte?
MsRP Skrevet 28. mars 2007 #2 Skrevet 28. mars 2007 Har ikke barn, men søsken. Jeg er absolutt like glad i min adopterte bror som jeg er i mine andre søsken. Sikkert ikke helt sammenlignbart med å være mor, men...
MsRP Skrevet 28. mars 2007 #3 Skrevet 28. mars 2007 Ville det vært annerledes om de to jeg allerede hadde var adopterte? ← Det som er annerledes er jo at barnet du selv føder er en blanding av deg og en du sannsynligvis elsker...
Gjest =tentacle= Skrevet 28. mars 2007 #4 Skrevet 28. mars 2007 Mediene må jo ha noe å skrive om, og det er kanskje ikke de næreste og mest betrodde vennene som leverer mest info til sladrepressen? Jeg håper på å få egne barn, dels fordi jeg vil at de skal være en fortsettelse av slekten, og mest fordi jeg har lyst til å få med hele prosessen. Jeg kjenner kun diskutert saken med èn som har adoptivbarn, og vedkommende håper fortsatt på å få oppleve å bli biologisk forelder, selv om barnet er elsket.
Noldus Skrevet 28. mars 2007 #5 Skrevet 28. mars 2007 Jeg har et søskenbarn som er adoptert, og de har siden fått to barn selv... Har aldri følt det anderledes ovenfor han enn jeg gjør for de to andre... Selv føler han heller ikke at det er noen forskjell...
la Flaca Skrevet 28. mars 2007 #6 Skrevet 28. mars 2007 Det er umulig å si for oss som ikke har adoptivbarn i tillegg til biologiske barn. Men selvfølgelig kan man velge å tro at det ikke er noen forskjell.
Gjest allium Skrevet 28. mars 2007 #7 Skrevet 28. mars 2007 Da det tredje barnet mitt kom, var jeg også overlykkelig, og jeg hadde ikke tenkt på så mye annet ganske lenge. Jeg ønsket meg det veldig, og da det viste seg vanskelig, ble det lagt mye tanker i det. De to første er egenfødte, men jeg ønsket likevel inderlig nummer tre. Jeg hadde ikke en gang møtt en ny mann. Jeg synes ikke det er noen grunn til å reagere på at Nicole Kidman er lykkelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå