Efelia Skrevet 27. februar 2003 #1 Skrevet 27. februar 2003 Alle har vel en eller annen film som ligger en i hjertet, som har påvirket en positivt, eller gjort inntrykk på en eller annen måte. Hva er din? Får vel starte med meg selv da: Den filmen som jeg synes gir meg mye, og som jeg har sett tre ganger, heter "The American quilt", med Winona Ryder. Er ikke så veldig kjent film tror jeg, men den er virkelig nydelig, og belyser kjærlighten på forskjellige måter. Sjalusi, utroskap, forståelse, god kjærlighet og dårlig kjærlighet. Alt dette fortalt mellom kvinner som syr ett quiltteppe, til en av damenes barnebarn... Synes alle historiene deres er så vakre på hver sin måte, og uten Hollowood-klisjeeene. Anbefales til jentekvelder, eller når du bare har lyst til å bli glad i alle rundt deg!
Gjest Hvitveis Skrevet 27. februar 2003 #2 Skrevet 27. februar 2003 Ingen tvil: Seven. Det er en film jeg kommer tilbake til og tilbake til. Ikke fordi den har noe med livet mitt å gjøre, men fordi det er en fantastisk film med dyktige skuespillere, spennende plott, og en intens kamareføring. Og fargene ... blått, grått, svart ... hmmm.
Gjest gjest1 Skrevet 27. februar 2003 #3 Skrevet 27. februar 2003 En av mine favoritter er The Piano av Jane Champion. Liker den fordi den forteller oss noe om mennesket. Hvor langt kan et menneske strekke seg for noe man eg glad i. En annen film er jonny tannpirker. Fordi den er morsom
Gjest care Skrevet 28. februar 2003 #5 Skrevet 28. februar 2003 Jeg husker at når jeg hadde sett FOREST GUMP, satt igjen med en spesiell opplevelse som jeg sjeldent har opplevd. Ellers så syntes jeg SNARTS(med brad pitt) var dritkul :blunke:
Ruby Skrevet 1. mars 2003 #6 Skrevet 1. mars 2003 Jeg synes City of Angels med Nicolas Cage og Meg Ryan er en helt fantastisk film. Blir aldri lei av den. En engel som blirdødelig pga. kjærligheten. En annen film som har gjort et enormt inntrykk er filmen Soldier Blue som er en av de aller beste indianerfilmene som er laget.
Ruby Skrevet 1. mars 2003 #7 Skrevet 1. mars 2003 Ellers så syntes jeg SNARTS(med brad pitt) var dritkul :blunke: Er det SNATCH du mener?
Gjest care Skrevet 1. mars 2003 #8 Skrevet 1. mars 2003 Er det SNATCH du mener? Jepp, var litt usikker på skrivemåten, men var overbevisst at noen ville rette meg. Takk
ragnalina Skrevet 1. mars 2003 #9 Skrevet 1. mars 2003 Brother Where Art Thou er den film jeg aldri blir lei av, og så må jeg innrömme at jeg så About a Boy to ganger på kino i sommer, kanskje ikke så 'god' men sånn film man blir glad inni seg av. (det gjelder også Amelie)
*Lillian* Skrevet 1. mars 2003 #10 Skrevet 1. mars 2003 Natural Born Killers er en film jeg digger rått!!! Con Air er second best, den er også utrolig bra!! Nicolas Cage er forøvrig min favorittskuespiller, han kan spille alle mulige roller så å si like godt, men jeg liker han best som Mr. Nice Guy, da... Lillian
Ignite Skrevet 1. mars 2003 #11 Skrevet 1. mars 2003 ORLANDO fordi den er underfundig, har vakre bilder og vil si noe (feministisk). Basert på bok av Virginia Woolf. og RØD, som også, på en vakker måte, formidler noe til sjelen. Positivt med begge filmer (og noen av kriteriene for at en film er god e.m.m.): * Ikke bråk og effektmakeri * Ikke spekulativ vold og sex
Milo Minderbinder Skrevet 1. mars 2003 #12 Skrevet 1. mars 2003 Dune, The princess bride, Brazil, Baron Munchausen...... Filmer som ikke nødvendigvis er muntre (vel...Baron Munchausen og Princess bride er veldig muntre), og som ikke er forankret i virkeligheten.......men som samtidig viser virkeligheten på en skjønn måte. Milo
Ignite Skrevet 1. mars 2003 #13 Skrevet 1. mars 2003 Glemte å ta med DIKTATOREN av Ch. Chaplin. Der er det noen uforglemmelige scener (bl.a. globusballetten og barbering til musikk, - de som har sett den forstår). Det var nettopp et program om denne filmen på NRK2, og den skal visstnok bli sendt på tv snart.
Gjest Lea Skrevet 1. mars 2003 #14 Skrevet 1. mars 2003 The Shining (Ondskapens Hotell). Stephen King er bare best! Dessuten er Jack Nicholson perfekt i denne rollen. Riktignok er den ganske gammel nå, men den er så bra at det ikke gjør noe.
Nala Skrevet 1. mars 2003 #15 Skrevet 1. mars 2003 Favorittfilmen min er en typisk klissefilm, nemlig Dirty Dancing. Ble helt betatt første gang jeg så den, og siden den gang har jeg sett den igjen og igjen og igjen. Særlig slutten. Har også sansen for Beauty and the Beast, den desidert beste Disney-filmen etter min mening. Liker også spenningsfilmer som avslører elementer i historien bare i små drypp før de kommer med et kjempeklimaks som fører til vanvittig aktivitet oppi Nala-hodet De jeg kommer på i farta som gjorde stort inntrykk er Den sjette sansen og Minority report. SUVERENE filmer!
Gjest Mzfire Skrevet 2. mars 2003 #16 Skrevet 2. mars 2003 Før var favorittfimen min " Dirty Dancing" med Patric Swayze. Den har jeg sett ørten ganger. "Den blå lagune" har jeg også sett uendelige ganger med Brooke Shields. De var favoritten da jeg var barn/ tenåring. Nå har jeg egentlig ikke noe favorittfilm. Men jeg har sett "Matrix " med Keanu Reeves en del ganger og "Den grønne mil ", med Tom Hanks. NÅ tror jeg LOTR kommer til å bli favoritten min. De skal jeg se flere ganger når de kommer på video
Lemoni* Skrevet 2. mars 2003 #17 Skrevet 2. mars 2003 ISTID!! fantastisk morsom tegnefilm, så den på kino 2 ganger og deretter flere ganger på video. den er best med norsk tale og hjelper absolutt mot dårlig humør. ellers elsker jeg alt av disney. Den grønne mil glemmer jeg aldri, og Lord of the rings fascinerer meg utrolig. det finnes så mye at det er vanskelig å skulle plukke ut en.... så derimot 28 dager senere på kino i dag og den anbefales ikke!!!
Gjest Harleybabe No1 Skrevet 2. mars 2003 #18 Skrevet 2. mars 2003 First knight Braveheart Romeo & Juliet The Mummy Kristin Lavransdatter Adams family Dangerous beautiful Moll Flanders The last of the mohicans Armageddon Rob Roy
Mathias Skrevet 3. mars 2003 #19 Skrevet 3. mars 2003 Gjøkeredet (med JACK!) Dyp og sterk film!!! Matrix: Fantastisk manus!
Frk Doodad Skrevet 3. mars 2003 #20 Skrevet 3. mars 2003 I blanke messingen. Hadde skikkelig kjærlighetssorg første gang jeg så den (på kino), men allerede i åpningssenen måtte jeg trekke på smilet. Og det satt klistret på gjennom hele filmen! Fantastisk! Ellers må jeg nevne en annen engelsk film: 'Human trafic', kul!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå