Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

eller må jeg kjøpe en blank maskin og installere xp selv ? og er det fortsatt mulig å få kjøpt xp pro ?

og sist men ikke minst... hvor får man tak i blanke laptops til en anstendig pris ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs helt hva du skal ha innen laptop. Og det er helt sikkert mulig å bytte ut Vista med XP Pro, det er bare å ta kontakt med de du vil kjøpe PC fra.

Skrevet

Nja bare bytte til Xp er vel litt drøyt. Det er en grunn til at Vista kommer preinnstallert på maskinene. Det er fordi de sponses og derfor kommer Vista i en såkalt OEM versjon. Så skal du ha Xp må du nok betale litt extra. Men har du en org Xp plate hjemme er det ikke noe problem hehe

Gjest Vampyra
Skrevet

Nei du får nok ikke bytta hvis du har kjøpt en pc med vista, men du kan sette sammen pakken selv på flere nettsteder. På komplett.no kan du velge hva slags programvare du ønsker/ikke ønsker når du bestiller.

Men hvorfor ikke vista? Du bil antagelig bytte til vista etterhvert uansett, og hvis det er fordi du synes det er rart med et annet utseende kan du velge at det skal se ut som xp ;)

Skrevet (endret)

nei jeg har ikke kjøpt maskin men jeg vurderer å kjøpe en ny men jeg vil ikke ha vista for jeg synes den er noe herk og den er foreløpig ikke kompatibel med en del jeg trenger maskinen til både jobbmessig og privat.

vista kan jeg vurdere den dagen jeg får større muligheter til å velge sikkerhetsprogrammer og andre ting selv, per i dag hvis jeg går over til vista så blir det en merutgift på nesten 10 000 kroner for å oppgradere programvare som fungerer utmerket i dag på xp.

men det er vel mulig å få tak i en blank maskin (maks 15 000) og legge inn selv ? og er det virkelig ikke mulig å få kjøpt xp løst mer ?

(og jeg skjønner ikke hvor jeg har skrevet at jeg allerede har kjøpt maskin :klø:)

og nei... linux etc er IKKE et alternativ, pga jobb så har jeg visse ting jeg må forholde meg til.

Endret av minienthe
Gjest Vampyra
Skrevet

Nei som jeg skrev får du kjøpt blanke maskiner flere steder, blant annet på komplett.no ;)

Skrevet
Nei du får nok ikke bytta hvis du har kjøpt en pc med vista, men du kan sette sammen pakken selv på flere nettsteder. På komplett.no kan du velge hva slags programvare du ønsker/ikke ønsker når du bestiller.

Vel vel. Nå har jeg kjørt Vista i en tid å makan til resurskrevende Os skal du lete lenge etter. Os krever mye av cpu, ram og skjermkort for å kjøre optimalt. Ja fint å se på men skal du i det hele tatt spille så er det fare for at det går heden. Det er også slik at mange leverandører av programmvare ikke har oppgradert sine program til å fungere med Vista og dermed får mange irriterende problem. Vent heller en god stund til barnesykdommene er fjernet, eller velg LINUX :)

Gjest Vampyra
Skrevet

Smigul: Skal man kjøpe en ny pc til nærmere 15 000 burde man i det minste kjøpe en som takler vista, hvis ikke blir man rimelig lurt ;)

Dessuten er det ikke alle som er så datanerder at de føler seg komfortable med andre operativsystem en windows. En som var så trygg på pc ville antagelig ikke spurt om slik type hjelp her inne forøvrig...

Skrevet
Dessuten er det ikke alle som er så datanerder at de føler seg komfortable med andre operativsystem en windows. En som var så trygg på pc ville antagelig ikke spurt om slik type hjelp her inne forøvrig...

he he, det er ikke det som er problemet mitt men at vista ikke liker en del av programmene jeg trenger pga jobb så inntil det finnes muligheter der så må jeg kjøre xp.

jeg ser ingen grunn til å legge ut nesten 10 000 ekstra for å ende opp med dårligere programvare en det jeg har nå ;)

Skrevet

Nei Vampyra e enig i det du sier, fikk ikke med meg prisen ..... Til 15 lapper kan jo hver å en FORLANGE hva en vil ha innstallert på maskina. Men åkke som Vista er ikke dumt om ett år å to, men akkurat nå er det ikke noe å satse på hvis du skal gjøre noe anna enn å surfe på nettet å lese epost.

Hadde eg kjøpt meg maskin til 15 lapper VET eg at det hadde blitt XP eller som den nerden eg e LINUX hehe :)

Skrevet

Vi kjører heller ikke Vista på jobb enda, mye av samme årsaker som trådstarteren. Jeg har akkurat fått ny laptop på jobb, og fikk den forhåndsinstallert med XP fra produsenten (IBM/Lenovo), så det er ikke noe problem. Har sett flere andre levrandører også som lar kjøperen velge OS.

Skrevet

Vi har hvertfall fortsatt bærbare med XP i butikken....

Skrevet
Nja bare bytte til Xp er vel litt drøyt. Det er en grunn til at Vista kommer preinnstallert på maskinene. Det er fordi de sponses og derfor kommer Vista i en såkalt OEM versjon. Så skal du ha Xp må du nok betale litt extra. Men har du en org Xp plate hjemme er det ikke noe problem hehe

Komplett selger Vista Ultimate for 1795,- og XP pro (ikke 64 bits, men jeg regner med at det heller ikke er aktuelt pga kompatibilitet) for 1350,-

Begge deler er OEM-lisens.

En maskin som er pre-installert med Vista kan jo bli verre å gjøre noe med, men om man likevel skal kjøpe blank maskin så koster det altså 1350,- for XP pro på Komplett.

Skrevet
Komplett selger Vista Ultimate for 1795,- og XP pro (ikke 64 bits, men jeg regner med at det heller ikke er aktuelt pga kompatibilitet) for 1350,-

Begge deler er OEM-lisens.

ah, supert :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...