Gjest Anonymous Skrevet 27. februar 2003 #1 Del Skrevet 27. februar 2003 Trenger noen litt kreative innspill! Vi gifter oss i april, og selve middagen skal være på et hotell. Middagen starter kl. 18 (vordrink først), og vi antar at gjestene ankommer hotellet ca. kl. 16.30. Så er spørsmålet: hva skal de foreta seg i halvannen time? De fleste skal overnatte på hotellet, så de ønsker sikkert å sjekke inn og fiffe seg litt opp. Har vært i flere bryllupp hvor de ikke er noe opplegg fram til middagen, men jeg kunne tenkt meg å finne på noe. Går det f.eks. an å legge en overraskelse på rommene, eller lage en aktivitet som gjør at de får bedre oversikt over hvem som er hvem eller noe sånt. Noen konkrete ideer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 27. februar 2003 #2 Del Skrevet 27. februar 2003 Jeg ville bare latt gjestene mingle og kose seg med velkomstdrinken sin. Det er ganske stress å være i brylluper hvor det skal skje noe hele tiden, og halvannen time går fort. Da vi giftet oss var vielsen ferdig rundt tre, og middagen var klokken fem. I mellomtiden koste gjestene seg ute i solen, og gikk rundt og hilste på hverandre. Jeg tenkte også at det ville bli kjedelig, men man skal ikke undervurdere gjestenes evne til å underholde seg selv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøya*0803 Skrevet 27. februar 2003 #3 Del Skrevet 27. februar 2003 I de bryllupene jeg har vært i, har det vært rimelig kjedelig mellom vielsen og middagen. Og siden gubben min har den samme oppfatningen, fant vi ut at vi skulle underholde gjestene våre. Så når vi drar til fotografen, drar gjestene våre på sightseeing. Siden mange av gjestene deres skal bo på hotellet, er de vel tilreisende? Og da setter de kanskje pris på å se litt av stedet. Det kan jo være en ide. Vi betaler 2000,- for buss med noen og førti sitteplasser i en god time (tror vi skal korte ned løypa en smule; 30-45 min er sikkert nok). Hilsen meg :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. februar 2003 #4 Del Skrevet 28. februar 2003 Takk for innspill! Det er bare det at alle er fra Oslo, og festen er også litt utenfor Oslo (Losby). Det er midt på vinteren og sikkert kaldt, og jeg har bare ikke peiling på hva man kan foreta seg i Lørenskog.....kanskje jeg skulle høre med hotellet. Det kunne jo være at de kunne ha noen forslag. Kanskje vi skulle hatt noe kort foredrag om noe morsomt, evt. så må vi finne en attraksjon på veien fra kirken til hotellet. Hmmm. FLere ideer? Noen som er fra Lørenskog som har forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. februar 2003 #5 Del Skrevet 28. februar 2003 Hmmm. Jeg har en bror som er fryktelig flink til å spille piano. Det holder kanskje med litt taffelmusikk til champagnen? Da blir det iallefall et naturlig samlingssted? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wok Skrevet 28. februar 2003 #6 Del Skrevet 28. februar 2003 Vi skal ha festen ved kysten (på sommeren), og kommer til å ha sightseeing med båt, og muligens en liten gåtur på en veldig fin øy med en lokal guide mens vi blir fotgrafert. Synes det var en god ide med taffelmusikk, velkomstdrink, og kansje noe smått å bite i. Kanskje en omvisning i kirken hvis den har en spennende historie? (Hvis det ikke er vielse etter deres, da.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Angelique Skrevet 28. februar 2003 #7 Del Skrevet 28. februar 2003 Vi skal ha festen på hotellet der alle bor den aktuelle helgen . Derfor regner vi med at folk etter kirken vil opp på rommet og piffe seg litt opp før velkomstdrink (vielse kl. 15.00, velkomstdrink kl. 17.00, middag kl. 18.00) Under velkomstdrinken har vi et jazzband som skal spille bakgrunnsmusikk, og damer som serverer "påfyllingsdrink". Satser på at dette er underholdning nok, siden det max er snakk om 2 timer som skal "slås ihjel" . Dessuten er det få gjester som ikke kjenner noen andre i selskapet. GLEDER MEG!! ( PS: jeg skal for èn gang skyld ikke ta på meg hovedansvaret for at alle niiiikoser seg. Når dagen har startet mener jeg bruden skal kose SEG og ikke overanstrenge seg for at andre skal trives.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktus Skrevet 1. mars 2003 #8 Del Skrevet 1. mars 2003 Vi skal også ha festen på hotellet der de fleste gjestene skal bo. De vil nok ha litt tid til å fiffe seg opp osv, og sosialisere litt. I tillegg skal vi be brudgommens nevø om å spille på trekkspill (han er 10 år) for å live opp litt. Det er viktig at det skjer litt slik at ikke altfor mange havner i baren for å få tida til å gå - det er ikke alltid en suksess hvis det er varmt og folk er sultne... 10. mai 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå