Gå til innhold

Amatør-fotograf..!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en i familien som er amatør-fotograf, han er flink til å ta bilder og har dette som hobby.. Han har også et veldig bra kamera. Nå lurer vi på å la han fotografere i bryllupet istedenfor å gå til en proff fotograf som koster tusenvis.. (vil ha et enkelt bryllup, har ikke all verdens med penger..) Det er en stor strand rett nedenfor der vi har leigt lokale, så blir været bra kan han ta noen bilder av oss der også..

Han skal også være toastmaster da.. Men så er jeg litt redd for at jeg vil angre på at vi ikke gikk til en proff fotograf i ettertid..? Hmm

Hva synes dere? Han har tilbudt selv å være fotograf og toastmaster, og vi vil spare mange tusen på dette..

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

...

Endret av jente 79
Gjest Elfrida
Skrevet

Jeg har flere venner som har brukte flinke amatørfotografer, og det har blitt kjempebra, mye mer spennende enn det en profesjonell fotograf lager.

Gjest lillelou
Skrevet

Hvis han er dyktig,ville jeg vel ikke hatt betenkeligheter,med å gjøre det, men hvis dere ønsker bilder i stor format til å henge på stueveggen ville jeg kanskje tenkt meg om litt ekstra. For oss er ikke det et tema, verken vi eller noen andre får brudebilder av oss i "plakatstørrelse", jeg syns ikke det er så veldig stilig,egentlig.

Skrevet
Jeg har flere venner som har brukte flinke amatørfotografer, og det har blitt kjempebra, mye mer spennende enn det en profesjonell fotograf lager.

Dersom det en amatør gjør er mer spennende (i en postiv betydning, ikke "spennende" i form av "blir det bra tro?") enn det en proffesjonell fotograf gjør, da er det en DÅRLIG proffesjonell fotograf...

En god fotograf skal kunne ta vel så "spennende" bilder som en amatør.

Men, jeg er ikke udelt negativ til en amatørfotograf. Jeg kjenner en amatøfotograf jeg muligenskunne betrodd ansvaret for bryllupsbildene mine, men det er 100% uaktuelt, da han skal være PÅ bildene (det er min forlovede altså)

Om han er god, (ikke bare synes det selv) både kreativt, med tanke på lyssetting, skygger, komposisjon, fokus, perspektiv etc, har et godt kamera og et godt dataprogram til å behandle bildene i etterpå (og et kamera som lagrer bilder i et format som man får gjort noe særlig med etterpå, gjerne RAW, så slipper man tenke sååå mye på hvitbalanse og eksponering under fotograferingen, selv om man selvsagt alltid prøver å ta så gode bilder som mulig u utgangspunktet) så kan det bli et bra resultat.

Fotograf er dyrt, men jeg ville vært sikker på at jeg fikk et resultat jeg ville være fornøyd med, at jeg ikke ville angre.

For du får ikke akkurat sjangsen igjen til å ta disse bildene på nytt...

Også er det det med å ha et sted å ta bilder dersom været ikke tillater utebilder...

Skrevet

Vi skal også bruke amatørfotograf og har ingen betenkeligheter med dette, vi har sett bilder han har tatt før og de er kjempefine :)

Eneste vi tenker på er i tilfelle dårlig vær, men tenker da og ta "bilbilder" kombinert med bilder i selskapslokalene, for det er jo lokaler vi har til vårt bruk :sjenert:

Skrevet

Kanskje han som har tilbudt seg å være fotograf kan vise dere bilder han har tatt, eller dere kan evt ha en "prøvefotografering"...

Vi skal også ha "amatørfotograf". Han er med i den lokale fotoklubben, og er i tillegg fotolærer på videregående. Tror det blir bra jeg:)

Det som er dumt ved bruk av en proff fotograf, er at da må du betale for å bruke alle bildene, om det er til forstørrelser, fotobok/montasje eller takkekort... For oss ville bare takkekortene fra fotograf blitt nærmere 3000 kr! Og dette kommer jo i tillegg til 5000-7000 kr for fotografering og en album... Men skjønner godt at mange likevel velger å bruke mye penger på fotograf/bilder - det er jo den ene sjansen til å få bra bilder, som man vil se på i mange år framover...

Mvh Gifteklar:)

Skrevet

Vi går for fotograf. Tenke seg at bildene ikke blir så bra, så sitter du med dårlig valg a bildertil album og forstørring.. Vi kommer til å gjøre begge deler. Lager vi et album av bildene fam tar, men får også ett "proft" av fotografen!

Skrevet

Jeg tror jeg ville hørt om dere kunne ta en liten prøvefotografering? bare "tenke" litt sammen på muligheter?

Da ser du jo fort hvordan det blir.

Skrevet

Vi skal ha proff fotograf fordi jeg er utrolig lite fotogen (synes jeg selv i hvert fall). En amatørfotograf kan muligens være flink til å ta bilder, men ikke nødvendigvis til å stille opp brudeparet slik at de tar seg best ut.

Skrevet

HI her igjen.. Vi har en liten datter på 1 år, og han har tilbudt seg å prøvefotografere henne for å se om vi blir fornøyd med resultatet nå til helgen :) Jeg har sett bilder han har tatt av sine egne barn også som er veldig fine og ser profesjonelle ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...