Gå til innhold

cerazette

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gått på cerazette i nærmere 2 år nå. Har opplevd ganske mye forskjellig med disse pillene. Jeg har hatt mensen kanskje en gang hver 3.-4. mnd. Og de få gangene jeg har hatt det har smertene variert fra nærmest null til at jeg har vært sengeliggende og ikke orke å gjøre noe som helst. Har også vært kvalm og utmattet.

Kviseutbruddet har vært noe variert, men har lagt merke til at utbruddene har vært hyppigere rundt mensentid.

Noe som hjelper for meg er faktisk så enkelt som at kjæresten min stryker meg forsiktig i sirkel rundt navlen sakte med hånden sin. Dette får meg til å slappe av:)

• 4 måneder senere...
Gjest caroline
Skrevet

Etter 5mnd bruk av cerasette, og mensen har vert helt borte, begynte jeg plutselig og blø. Andre som har opplend det? Er dette normalt tro?

Gjest boblebrus
Skrevet

Jeg opplevde det også sånn med cerazette. Blødde uregelmessig i 2 uker etter at jeg startet på dem, så mensfri i 4-5 måneder, så begynte jeg å blø igjen. Tror det kom i sammenheng med en stressende periode. Jeg har generelt ikke mensen når jeg nå går på cerazette, men hender det blør i 1-2 dager innimellom hvis jeg f.eks er stressa, men da går det gjerne flere måneder imellom. Tror det er ganske normalt :)

• 2 år senere...
Skrevet

Jeg har gått på cerazette i ca. 4-5 år og hatt mensen kanskje 3 ganger (smått). Da blir brystene ømme og magen veldig vond men ellers ingen plager. Dette er helt normalt med pillene. Noen er veldig følsomme på pillen, slik som meg og jeg måtte derfor ta pillen HELT til samme tid hver dag for at jeg ikke skulle få blødninger.

Jeg har likt pillen veldig god grunnet 0 mensen. Men har vært plaget med uren hud i gjennom det hele men har aldri ville klage på pillen fordi jeg likte å ikke ha mensen. Nå ser jeg at jeg må bytte pille pga dette. Har ikke SYKT mye kviser, men det er alltid en eller to der og det er veldig irriterende. Har også til tider hatt litt utslett i ansiktet (i det siste).

La på meg 11 kg med denne pillen. Så for dere som veier 46kg og vil legge på dere, bruk cerazette.

Brystene følte jeg ikke endret seg så mye. Jeg har alltid vært en C.
Men for 2 mnd siden tok jeg 5ukers pause med cerazette og da følte jeg at brystene ble større. Veldig merkelig.

Ellers er jeg fornøyd med pillene altså. Burde prøves! :)

Skrevet

Jeg hater Cerazette!! Har prøvd dem ut to ganger, siste gang var nå etter fødsel da legen absolutt ville at jeg skulle prøve dem ut. Jeg blør ikke noe særlig når jeg bruker dem, kanskje annen hver måned, men får VELDIG mange kviser. Når jeg nå begynte å få utbrudd på bryst og hals (som jeg aldri får ellers), kastet jeg dritten ut av huset. Det er ca en måned siden men huden min har enda ikke blitt bra igjen. Hele pannen min er rød :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...