Gjest LanaLane Skrevet 20. april 2009 #41 Skrevet 20. april 2009 Jeg har gått på cerazette før, hadde et opphold og har nå begynt igjen. Har hatt mensen hver dag, mer eller mindre, i 5 uker. Er ganske drittlei, men vet det blir bedre. Ingen vektøkning, ingen nedsatt sexlyst, alt i alt, ingen bivirkninger så langt her i gården. Samboeren min synes tvert i mot at jeg har blitt mindre kranglete
hysteria Skrevet 20. april 2009 #42 Skrevet 20. april 2009 Eyyy.. jeg har sikkert spurt før, men hva gjør jeg når jeg glemmer en pille på Cerazette? Glemte i går kveld, men tok den i morges... og tok til vanlig tid nå i kveld. Det blir vel rett? Er vel 12 timer etter at man skulle ha tatt den at man bør ta den?
Gjest LanaLane Skrevet 21. april 2009 #43 Skrevet 21. april 2009 Går bra så lenge du tar den innen 12 timer etter "vanlig" tid
Gjest Jente14 Skrevet 5. mai 2009 #44 Skrevet 5. mai 2009 Jeg begynte med cerazette i går, og er redd for å få store blødninger. Er det vanlig? Eller er det bare noen få som får blødniger i det hele tatt?
Gjest LanaLane Skrevet 5. mai 2009 #45 Skrevet 5. mai 2009 Jeg begynte med cerazette i går, og er redd for å få store blødninger. Er det vanlig? Eller er det bare noen få som får blødniger i det hele tatt? Jeg har litt sånn hipp som happ. Blødde mye i ca 1 uke, derifra kom det bare irriterende spotblødninger. Bruker gul ob eller truseinnlegg, holder lenge(og jeg er vant til å blø MYE), så jeg holder vel ut til det slutter. 6 uker nå, og jeg blør enda. Slik var det ikke første gangen jeg begynte med Cerazette, grrrr. Glad kjæresten min ikke har noe i mot litt blod...
Avalon Skrevet 5. mai 2009 #46 Skrevet 5. mai 2009 Jeg er nå p mitt 4brett med cerazette. Brett 1 og 2 fikk jeg mensen, men det som var rart var at på de to brettene varte mensen 7-10, og ikke 5dager slik som det alltid har vært. På 3brett kom ikke mensen!!!!! YEY!!!! :D Håper det fortsetter slik, har ikke kjennt noe til noe bivirkninger
Pasha Skrevet 6. mai 2009 #47 Skrevet 6. mai 2009 jeg har ikke mensen med carazette. enkelte mister blødningen helt.
mofie Skrevet 1. juni 2009 #48 Skrevet 1. juni 2009 jeg har nettopp begynnt på de, og har mista mens rimeliug fort. men så glemte jeg å ta de på ca 2 dager, og fikk da mens fort. har tatt de til riktig tid nå en uke, men blør fortsatt:( og det er mørkt og grumsete blod! Noen som har noen råd\tips?
Gjest LanaLane Skrevet 1. juni 2009 #49 Skrevet 1. juni 2009 jeg har nettopp begynnt på de, og har mista mens rimeliug fort. men så glemte jeg å ta de på ca 2 dager, og fikk da mens fort. har tatt de til riktig tid nå en uke, men blør fortsatt:( og det er mørkt og grumsete blod! Noen som har noen råd\tips? Glemte 1 jeg og må nok leve med grums en stund jeg og. Tatt meg 3 mnd før jeg mista spotblødningene, og endelig slutta de, men så glemte jeg èn pille for en uke siden og da var det gjort. Må nok bare leve med det!
madison rose Skrevet 1. juni 2009 #50 Skrevet 1. juni 2009 hei, jeg begynte på mitt første brett mandag for en uke siden. det var da ca 2 uker siden jeg hadde mensen sist. jeg har ikke regelmessig menstruasjon, men i det siste har det _nesten_ vært et mønster. tror dere det var en dårlig idé å ikke vente til neste menstruasjon? har et spørsmål til: legen min sa at jeg var sikker etter åtte dager. det vil si at i morgen er jeg sikker. betyr det at jeg er sikker PÅ den åttende dagen, eller ETTER åtte dager (altså at jeg ikke er sikker før på onsdag)?
Avalon Skrevet 1. juni 2009 #51 Skrevet 1. juni 2009 helt i slutten på brett 4 kom mensen allikevel håper bare at det ikke blir noe tull, masse og hyppig spotting og langvarig mensen.. usj
Jenta24 Skrevet 3. juni 2009 #52 Skrevet 3. juni 2009 hei jeg er en jente på 19 år som har gått på cerazette i snart 3 å ett halvt år , å fra første pille har jeg ikke hatt en eneste mens! jeg har flere ganger vært til lege for å få høre at dette er normalt, men forsatt føler jeg at det er noe som "mangler",.,. jeg er utrooolig redd for å bli steril, å føler siden jeg ikke har mens, at jeg blir det/er det,. jeg har også en veldig sterk type migrene så får ikke gå på noe annet enn cerazette,. er det noen som vet om dette er så farlig som jeg føler? tre år er jo litt drøyt... og er det noen som opplever det samme? håper på masse svar Jeg har gått på cerazette i snart 4 uker, i går og i dag oppdaget jeg småblødninger,jeg trodde jeg hadde fått mensen,men det var ikke mer en gang i går og gang i dag. Er det normalt?Jeg har glemt noen piller på brettet et par dager siden jeg har vært syk med oppkast diare har jeg ikke sett grunn til å tatt den.
Minttu Skrevet 3. juni 2009 #53 Skrevet 3. juni 2009 Da jeg begynte på cerazette blødde jeg i 2uker! haha var godt å bli ferdig med det Jeg har gått på de en god stund nå. Hadde mensen i løpet av Hove festivalen i fjor, etter det har jeg bare hatt småblødninger 2-4 ganger Jeg føler også noen ganger at noe er galt, og kan til tider bli redd for at det ødelegger kroppen min eller at jeg får problemer med å bli gravid.. Men, får håpe det er bare noe jeg tenker
Juso Skrevet 4. juni 2009 #54 Skrevet 4. juni 2009 Jeg har gått på cerazette i snart 4 uker, i går og i dag oppdaget jeg småblødninger,jeg trodde jeg hadde fått mensen,men det var ikke mer en gang i går og gang i dag. Er det normalt?Jeg har glemt noen piller på brettet et par dager siden jeg har vært syk med oppkast diare har jeg ikke sett grunn til å tatt den. Det er normalt ja. Jeg fikk 4 blødninger på en måned da jeg gikk på de, men man skal helst ta tabelettene selvom man har oppkast osv, bare sånn for å være sikker.
Gjest Gjest_Jente21_* Skrevet 7. juni 2009 #55 Skrevet 7. juni 2009 Jeg er ei jente på 21 år, har gått på cerazette i over 3 år nå, og ikke hatt en eneste blødning, fram et par dager i forrige uke, bare små blødninger, så stoppet det opp, og begynte i dag igjen. Er dette normalt?
Gjest jente 21 Skrevet 7. juni 2009 #56 Skrevet 7. juni 2009 jeg har også gått på cerazette i 3 år, og ikke hatt blødninger, fram til forrige uke. 20% av de som går på cerazette er heldige og slipper mensen, og det er bare bra for det hemmer utviklingen for livmorhalskreft betraktelig, så ikke tenk på det, du er en av de heldige
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2009 #57 Skrevet 15. august 2009 Det er overhodet ikke bra å stoppe en naturlig funksjon som menstruasjonen. Enkelte får jo et par dråper blod til å høres ut som den verdenskrisen.
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2009 #58 Skrevet 17. september 2009 Jeg begynte med cerazette en stund etter fødsel, hadde fått tilbake mensen og alt var normalt. Nå har jeg blødd frisk blod, ganske mye, sammenhengende i 6(!!!!!!!!!!) uker! Jeg blir gal! Faktsik så gal at jeg sluttet med pillene, blir svimmel, kvalm og uvel av å miste så mye blod. Men blødningen slutter ikke! Grusomt!
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2009 #59 Skrevet 17. september 2009 Noen som har fått mindre sexlyst, humørforandringer eller gått opp i vekt? Leser i pakningsvedlegget at det er vanlige bivirkninger. Veit ikke om jeg tør å begynne på de da siden jeg fikk de to førstnevnte da jeg brukte Yasmin.
Gjest pia Skrevet 11. september 2010 #60 Skrevet 11. september 2010 hei sjenert. det er ikke noe å bekymre deg over. som mange har skrevet før så er cerazette som p-sprøyte i tablett form. og da er det vanlig å miste mensen. men når du kutter cerazette så får du mensen igjen som vanlig. så du er ikke steril:) jeg har selv ikke hatt noe mens, vært fall minimal blødning. noe jeg ikke er vant med. men etter å ha lest litt om det. så er jeg vært fall sikker på at det er normalt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå