Lykkelille Skrevet 24. februar 2008 #21 Skrevet 24. februar 2008 Begynte med cerazette etter fødselen, har nå brukt dem i ca 10 mnd og har enda ikke hatt en eneste blødning, heller ikke vært plaget med kviser. Er kjempefornøyd!
Gjest Gjest_Sølvi_* Skrevet 19. mars 2008 #22 Skrevet 19. mars 2008 jeg gikk på disse pillene, å jeg opplevde det negavit. jeg hadde mensen annen hver uke, og jeg misten lysten på mat
Gjest linejnta Skrevet 28. mars 2008 #23 Skrevet 28. mars 2008 hei jeg er en jente på 19 år som har gått på cerazette i snart 3 å ett halvt år , å fra første pille har jeg ikke hatt en eneste mens! jeg har flere ganger vært til lege for å få høre at dette er normalt, men forsatt føler jeg at det er noe som "mangler",.,. jeg er utrooolig redd for å bli steril, å føler siden jeg ikke har mens, at jeg blir det/er det,. jeg har også en veldig sterk type migrene så får ikke gå på noe annet enn cerazette,. er det noen som vet om dette er så farlig som jeg føler? tre år er jo litt drøyt... og er det noen som opplever det samme? håper på masse svar Hei! Jeg har brukt cerazette i bare 6 mnd, men som deg så har jeg ikke hatt en eneste liten blødning siden da...=) Noe jeg syns er helt fantastisk! Jeg spurte legen min og han sa at det ikke er noe farlig å ikke ha mensen. Det betyr bare at hinnen i livmoren aldri "modnes" og støtes ut, noe som er en del av den preventive virkningen. Jeg føler meg sikker på at det ikke er noen fare for å bli steril av dette, tror både på legen min og på min egen forståelse av det som skjer i kroppen:) Så jeg vil ikke si jeg føler det så farlig som det du gjør... Jeg bare nyter å ikke ha hverken menssmerter eller mens... PMS kom tilbake når hormonene fikk stabilisert seg, men det kan jeg leve med;) håper du finner ut av bekymringene dine:)
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2008 #24 Skrevet 29. mars 2008 Jeg har akkurat startet på min 4. måned med Cerazette, og har vært fornøyd så langt. Har hatt mensen én gang siden jeg begynte, og selv om den varte i 2 uker, så er jeg strålende fornøyd med å ikke ha hatt mensen siden Men i går våknet jeg med skikkelig vondt i ryggen, og utover dagen fikk jeg vondt i magen også. Det ble bare verre og verre, og innen kvelden kom så visste jeg ikke hvor jeg skulle gjøre av meg :gråte: Det kunne minne litt om menssmerter, bare 1 million ganger sterkere enn jeg noen gang har hatt! Er det noen som har fått ekstremt grusomme menssmerter av Cerazette, eller var det noe helt annet som feilte meg i går? (Jeg har forresten ikke fått noen mens ennå)
Frigg Skrevet 30. mars 2008 #25 Skrevet 30. mars 2008 Håper noen kan hjelpe meg. Skal begynne på cerazette. Har fra før brukt pplaster. Er det noen som vet om jeg kan begynne å ta cerazette den dagen jeg skal bytte plaster, eller om jeg må vente til første mens dag? Har lest veldig mye forskjellig om cerazete, mye negavit. Men det er vel bare til å prøve. Ta den første pillen når du egentlig skulle ha byttet plaster Det gjorde jeg i alle fall. Jeg er kjempefornøyd med Cerazette. Var veldig skeptisk da jeg begynte, for jeg var redd for at jeg skulle være en av de som kom til å blø konstant de tre første månedene, men jeg har ikke blødd i det hele tatt etter at jeg begynte på de Er så deilig å slippe å tenke på mensen slik som jeg har forstått det, så vil alle som går på Cerazette miste mensen etter hvert.
Frigg Skrevet 30. mars 2008 #26 Skrevet 30. mars 2008 Jeg begynte på cerezette for 3 mnd siden.På den tiden har jeg hatt blødninger hele tiden. Første mnd kom den etter 20 dager og blødde i 12 dager. Så var det oppholde i 1 uke og så på igjen i 12-13 dager. Nå har jeg jo gått på de i 3 mnd og er temmelig lei kan du si. Men det står jo her flere steder at man kan få forstyrringer i de første 3 mnd, så jeg vet ikke om jeg skal gi de opp eller præve en mnd til? Er det noen her som kan hjelpe meg med hva eg bør gjøre eller har egne erfaringer!! Jeg ville ha prøvd en måned til. Da jeg skulle begynne på disse pillene, sa legen at det mest normale var at man enten kom til å blø en del de tre første månedene å så gir mensen seg, ellers så er man heldig og mensen stopper med en gang. Så gi det litt mer tid, så kommer det nok til å gi seg snart
Gjest Gjest_Jenny_* Skrevet 23. april 2008 #27 Skrevet 23. april 2008 Hei Jeg begynte på Cerazette for litt over en måned siden. Byttet fra Synfase pga eventuelle synsforstyrrelser. Og med en gang etter at jeg begynte på Cerazette sluttet synsforstyrrelsene mine. Veit ikke sikkert om det var Synfase som gjorde det, men virker sannsynlig i å med at jeg bare har hatt det da jeg gikk på Synfase. Jeg hadde flimring på øynene, og en gang så jeg bare svart på det ene øyet, i tillegg hadde jeg vondt i hodet omtrent hver eneste dag. Da jeg slutta på Synfase, har alt det blitt borte Er veldig fornøyd med Cerazette så langt Har ikke hatt noen spottblødninger..men så har jeg jo ikke gått på de så lenge da. Og dessuten så bad helsesøstra jeg var hos om å ikke ta de siste 7 dagene på brettet de to-tre første månedene, for at hormon-mengen skulle bli nok før man tok en såkalt "placebo-uke", eller "pillefri-uke." har funka så langt
Gjest litt_engstlig Skrevet 5. juni 2008 #28 Skrevet 5. juni 2008 hei jeg er en jente på 19 år som har gått på cerazette i snart 3 å ett halvt år , å fra første pille har jeg ikke hatt en eneste mens! jeg har flere ganger vært til lege for å få høre at dette er normalt, men forsatt føler jeg at det er noe som "mangler",.,. jeg er utrooolig redd for å bli steril, å føler siden jeg ikke har mens, at jeg blir det/er det,. jeg har også en veldig sterk type migrene så får ikke gå på noe annet enn cerazette,. er det noen som vet om dette er så farlig som jeg føler? tre år er jo litt drøyt... og er det noen som opplever det samme? håper på masse svar hei... jeg er også en jente på 19, jeg går på cerazette for kroppen min ikke klarer så mye av det andre stoffet i vanlige ppiller. jeg har heller ikke hatt mensen siden jeg begynte for over 2 år siden. er alltid redd for å bli gravid iome at en veninne av meg kjenner flere som har gått på minipiller og blitt gravide. men noen ganger lurere jeg på om kanskje jeg er steril... det er jo skummelt å ikke ha mensen! og typen stoler på meg når jeg sier at jeg ikke kan bli gravid når jeg går på disse pillene, men lyver jeg da?! ingenting er 100% sikkert, unntat å la være å ha sex!
Gjest MiaMari Skrevet 10. juni 2008 #29 Skrevet 10. juni 2008 Hei, jeg har nå gått på p-sprøyte i 1 år og har ikke hatt mensen en gang. Hvordan blir det da når jeg begynner på Cerazette? MÅ jeg vente helt til jeg får mensen igjen, eller kan jeg begynne med dem den dagen jeg vet at jeg egentlig skal ha menesen? For hvem vet når jeg får tilbake mensen når den siste sprøyten går ut.. Vil liksom ikke gå uten noen prevansjon i en periode. Grunnen til at jeg vil bytte er pga jeg la så sinnsykt mye på meg, er forferdelig! Håper på noen gode og hjelpsomme svar Klemmer ifra Mia
Gjest Gjest Skrevet 10. juni 2008 #30 Skrevet 10. juni 2008 Hei Jeg begynte på Cerazette for litt over en måned siden. Byttet fra Synfase pga eventuelle synsforstyrrelser. Og med en gang etter at jeg begynte på Cerazette sluttet synsforstyrrelsene mine. Veit ikke sikkert om det var Synfase som gjorde det, men virker sannsynlig i å med at jeg bare har hatt det da jeg gikk på Synfase. Jeg hadde flimring på øynene, og en gang så jeg bare svart på det ene øyet, i tillegg hadde jeg vondt i hodet omtrent hver eneste dag. Da jeg slutta på Synfase, har alt det blitt borte Er veldig fornøyd med Cerazette så langt Har ikke hatt noen spottblødninger..men så har jeg jo ikke gått på de så lenge da. Og dessuten så bad helsesøstra jeg var hos om å ikke ta de siste 7 dagene på brettet de to-tre første månedene, for at hormon-mengen skulle bli nok før man tok en såkalt "placebo-uke", eller "pillefri-uke." har funka så langt Cerazette har ikke placebopiller.
Ce'Nedra Skrevet 20. juli 2008 #31 Skrevet 20. juli 2008 Hei, jeg har nå gått på p-sprøyte i 1 år og har ikke hatt mensen en gang. Hvordan blir det da når jeg begynner på Cerazette? MÅ jeg vente helt til jeg får mensen igjen, eller kan jeg begynne med dem den dagen jeg vet at jeg egentlig skal ha menesen? For hvem vet når jeg får tilbake mensen når den siste sprøyten går ut.. Vil liksom ikke gå uten noen prevansjon i en periode. Grunnen til at jeg vil bytte er pga jeg la så sinnsykt mye på meg, er forferdelig! Håper på noen gode og hjelpsomme svar Klemmer ifra Mia Jeg har gått fra p-sprøyta til Cerazette. Om du begynner på Cerazette den dagen du egentlig skal ta ny sprøyte, er du sikker.
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2008 #32 Skrevet 19. november 2008 Har også hatt en del uregelmessige blødninger av å gå på cerazette. Men har ellers vært fornøyd. Men så her en dag så kom jeg over en side på nettet mens jeg satt å surfa, hvor det sto om de ulike prevansjonsmetodene, der sto det bl.a om spiral og minipiller og at man egentlig aborterte når man gikk på de, dette pga at egget ble befruktet i egglederen og at minipiller bare hindret det i å feste seg. Stemmer dette? Og i så fall virker cerazette på den måten? Vet at den ikke fungerer som vanlige minipiller. Og er det det de blødningene man får er? Dette ble litt langt, og føler meg litt hysterisk, men ble skremt når jeg leste det, og vet ikke helt hve jeg skal tro, er det noen som har noe fornuftig å si?
Gjest Sandbekken Skrevet 19. november 2008 #33 Skrevet 19. november 2008 jeg gikk på disse pillene, å jeg opplevde det negavit. jeg hadde mensen annen hver uke, og jeg misten lysten på mat Samme her, bare at jeg fikk økt apetitt.. enda verre....
Gjest Gjest_Anja_* Skrevet 19. november 2008 #34 Skrevet 19. november 2008 har gått på disse pillene nå i 3 år snart. de første tå årene hadde jeg mensen 2 dager ca hver 6 mnd.. i de siste månedene har det vært mer uregelmesig, og jeg kan blø alt fra 2-4 uker. i gangen, med to- tre uker stopp. Dette er skikkelig irriterende, og frustrerende å ekkelt. Har inntil dette begynte vært veldig fornøyd med ceracette.
Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2008 #35 Skrevet 28. desember 2008 Har opplevd ømme og faktisk fått litt større bryster etter å ha begynt på crazette. Blødningene har gitt seg nå etter tre mnd.!!
Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2008 #36 Skrevet 28. desember 2008 Men så her en dag så kom jeg over en side på nettet mens jeg satt å surfa, hvor det sto om de ulike prevansjonsmetodene, der sto det bl.a om spiral og minipiller og at man egentlig aborterte når man gikk på de, dette pga at egget ble befruktet i egglederen og at minipiller bare hindret det i å feste seg. Stemmer dette? Og i så fall virker cerazette på den måten? Det er en delvirkning på all hormonell prevensjon ja. Det står oppført i felleskatalogen som "hindre implantasjon" Men i første omgang så skal de hindre eggløsning, og tørke ut underlivet såpass at sædcellene dør.
Gjest Gjest_Kristin_* Skrevet 20. januar 2009 #37 Skrevet 20. januar 2009 Hei Har gått på Cerazette nå i over 1år og har ikke hatt noe mens. Ble beskymret for dette med sterilisering, men legen sier det er helt greit og har ingenting å beskymre meg for! Får ikke gå på noe annet enn C pga blodpropp i familien.. Er veldig fornøyd med de:) Har ikke hatt noen bivirkninger:)
Gjest j92 Skrevet 11. februar 2009 #38 Skrevet 11. februar 2009 hei. jeg startet på Cerazette for noen dager siden, så jeg har lite erfaring selv. Men legen min fortalte meg at de tre første månedene måtte jeg bare bite tenna sammen å ikke gi opp, for det kan bli tre kjipe måneder med mensen helt uregelmessig osv. men etter de tre månedene sa hun at mensen forsvant helt. så til deg som er usikker på om det er farlig å ikke få det på så lang tid, så er det ikke det. så lenge du går på pillen kommer du sannsynligvis ikke til å få mensen, mens når du sluttet går alt tilbake til det samme igjen og tante rød kommer tilbake synes også det hørtes skummelt ut, men det skal være helt sikkert! håper jeg skjønte det du spurte om riktig =)
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2009 #39 Skrevet 6. mars 2009 Akkurat begynt på Cerazette, så tenkte jeg skulle sjekke litt opp om disse pillene. Det skulle jeg vel aldri gjort, min mens har vart 4 dager lengre enn vanlig så jeg får litt angst av tanken på å ha mensen i en evighet. I tillegg har jeg fått utrolige menssmerter i forhold til omtrent fravær på dette før. Alt jeg vet er at ikke søren om jeg gidder å omtrent ha mensen i 3 mnd for å se om det kanskje forandrer seg! Jeg får vel gi det en stund til og se det an, håper på det beste!
Gjest jente17 Skrevet 20. april 2009 #40 Skrevet 20. april 2009 Jeg går på Synfase, å har gjort det i ca 1år nå. Men jeg lurer på å bytte til cerazette. Lurer på om jeg kan få noen for å imot meninger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå