Gå til innhold

cerazette

Anbefalte innlegg

Gjest gjest nå
Skrevet

Jeg går nå på cerazette og har nettopp begynt på 3. måneden. Den første måneden fikk jeg mensen to ganger, og på den andre måneden fikk jeg ingen, og har fortsatt ikke fått ... Men, jeg fikk menssmerter (bare litt) på søndagen og var sikker på at nå hadde jeg fått mensen, men nå er det gått tre dager og ingen mensen ... Unormalt når man går på cerazette? Blir litt forvirra, og hater å ikke vite når jeg skal ha mensen ... vurderer å ta en graviditetstest, for å være helt sikker, men det er vel bare pga pillen ... Hjelp?

Gjest Deception
Skrevet

Jeg har gått på Cerazette i snart to år, og har knapt hatt en eneste blødning. Det er en normal bivirkning av disse pillene.

Gjest puselabb
Skrevet

Jeg har brukt Cerazette i over et år. Fikk mensen et par ganger etter at jeg begynte på dem, men nå har jeg det aldri lenger. Jeg fikk beskjed av legen min, da jeg byttet til Cerazette, at de aller fleste mister mensen av de pillene. Det er selvfølgelig ikke farlig :)

Gjest Gjest
Skrevet
Unormalt når man går på cerazette?

Ikke i det hele tatt. Jeg har ikke hatt mensen på over to år.

Gjest Gjest
Skrevet

bare lurer på om det er noen som har fått kviser eller noen andre bivirkninger av cerazette?

Skrevet

Jeg begynte på Cerazette for to dager siden, så jeg håperhåperhåper jeg er av de heldige som mister mensen av dem :) Høres veldig deilig ut spør du meg, tar heller en graviditetstest iblant enn å styre med det der hver måned.

Forresten...om noen vet... man skal jo helst begynne med første tablett første dagen av mensen. Jeg gjorde det, trodde jeg, men nå viser det seg at det nok bare var en liten spottblødning som kom. Gjør det noe? Eller er det bare at jeg må bruke tillegsprevensjon et par uker, og så er jeg sikker?

-FallOutGirl-

Gjest *Just-Me*
Skrevet

Jeg har brukt cerazette i 2,5mnd nå. Har fått tosmå blødninger (varte bare i 1-3dager) Håper også jeg slipper mensen.....

Vet ikke om man kan få kviser av cerazette. Og Ja man skal begynne å ta de første mens dag. Visst du tar dem uteom det, står det i bruksanvisningen når det er trygt med samleie igjenn, at du er beskyttet.

Jeg begynnte rett på cerazette etter fødselen. Da tok det 1uke til man var beskyttet.

• 4 uker senere...
Gjest Gjest_jente25_*
Skrevet

Håper noen kan hjelpe meg. Skal begynne på cerazette. Har fra før brukt pplaster. Er det noen som vet om jeg kan begynne å ta cerazette den dagen jeg skal bytte plaster, eller om jeg må vente til første mens dag? Har lest veldig mye forskjellig om cerazete, mye negavit. Men det er vel bare til å prøve.

• 8 måneder senere...
Gjest Gjest_Linda_*
Skrevet

Hei. så hyggelig det var å se at det er flere som bruker cerazette. jeg har ikke hatt blødninger på ca to måneder. (har snart brukt cerazette i ett år) men for 17 dager siden i går kom mensen og jeg hadde små blødninger i hele 17 dager. har noen opplevd noe lignende? i tillegg har brystene mine værtt utrolig ømme. Noen som har opplevd det? kan det være noe som ikke stemmer? Hilsen fra meg:)

Gjest Morgan le Fay
Skrevet
Håper noen kan hjelpe meg. Skal begynne på cerazette. Har fra før brukt pplaster. Er det noen som vet om jeg kan begynne å ta cerazette den dagen jeg skal bytte plaster, eller om jeg må vente til første mens dag? Har lest veldig mye forskjellig om cerazete, mye negavit. Men det er vel bare til å prøve.

Da jeg begynte på dem, fikk jeg beskjed om å starte på samme måte som jeg ville startet på nytt brett av de andre pillene, så da gjelder nok det samme for p-plasteret også; at du skal starte på samme dag som du ville byttet plaster.

Jeg har ikke hatt noen som helst bivirkninger.

Skrevet

TS: Har også vært plaget av litt mens-lignende smerter selv om mensen ikke har kommet. Men nå har jeg fått noe mens-lignende, men det har liksom ingen sammenheng med "menssmertene" jeg har kjent før.

Når det gjelder uren hud har jeg faktisk fått mye bedre hud etter jeg begynte på cerazette. Gikk på Diane før, og var helt sikker på at kvisene kom til å komme tilbake,men det gjorde de ikke. Har blitt flinkere til å drikke mye vann og rense huden godt etter jeg begynte med cerazette, fordi jeg var livredd kviser, dette kan jo også være årsaken til bedre hud:)

Gjest Gjest_jeg_*
Skrevet
bare lurer på om det er noen som har fått kviser eller noen andre bivirkninger av cerazette?

Jeg har gått på cerazette i over 2 år nå.Mistet mensen med en gang.Har aldri hatt mensen siden da men har vært plaget med kviser på rygg og skuldre og i ansiktet og det har vært et helvete.

Har vært hos hudlege og fått skinoren ,det hjelper mot kvisene men acnearrene er jo der.

Får ikke gått med singlet om sommeren,får ikke gått med bikini....

Har vært deilig å slippe mensen men det har ike vært "gratis".

• 4 uker senere...
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Hei. så hyggelig det var å se at det er flere som bruker cerazette. jeg har ikke hatt blødninger på ca to måneder. (har snart brukt cerazette i ett år) men for 17 dager siden i går kom mensen og jeg hadde små blødninger i hele 17 dager. har noen opplevd noe lignende? i tillegg har brystene mine værtt utrolig ømme. Noen som har opplevd det? kan det være noe som ikke stemmer? Hilsen fra meg:)

Jeg har også nesten aldri blødnnger, men når de først kommer varer de i to-tre uker. Så det er nok ikke helt uvanlig. Jeg får i tillegg veldige kramper og plages av kvalme/oppkast de første dagene jeg har blødninger. Er det noen andre som opplever dette, eller burde jeg oppsøke en lege?

Skrevet

Jeg har gått på cerazette i litt over to mnd, og har ikke hatt mensen etter det. Kviser har jeg vært plagd meg før også, og det har ikke blitt verre, men heller ikke bedre etter at jeg begynte på disse pillene (gikk på vanlige p-piller før).

Mener jeg leste i pakningsvedlegget at man burde kontakte lege om man fikk "store" blødninger...

Gjest Gjest_minni_*
Skrevet

Jeg begynte på cerezette for 3 mnd siden.På den tiden har jeg hatt blødninger hele tiden. Første mnd kom den etter 20 dager og blødde i 12 dager. Så var det oppholde i 1 uke og så på igjen i 12-13 dager. Nå har jeg jo gått på de i 3 mnd og er temmelig lei kan du si. Men det står jo her flere steder at man kan få forstyrringer i de første 3 mnd, så jeg vet ikke om jeg skal gi de opp eller præve en mnd til?

Er det noen her som kan hjelpe meg med hva eg bør gjøre eller har egne erfaringer!!

Annonse
Skrevet

Jeg begynte på Cerazette i høst.

Men etter 25 dager med rikelig friskt blod sammenhengende fra midten av brett 3, til midten av brett 4, skiftet jeg merke.

Fikk Loette, og blødningen stoppet i løpet av to dager.

Nå skal jeg straks starte på brett nr 3 med Loette, og har til nå blødd sammenhengende i 15 dager. HÅPER det gir seg når jeg begynner med hormonpiller igjen på mandag

Gjest Gjest_Hønepøne_*
Skrevet

Jeg har tatt min 11. pille i dag, og jeg begynte å blø etter akkurat en uke etter at jeg starta på pillene. Hadde menssmerter/press i nedre korsrygg/mage, som om mensen var rett rundt hjørnet, allerede etter et par dager med cerazette, og de har bare fortsatt.

Kan bare håpe at dette blir bedre... Har ikke merka noen andre bivirkninger (så langt), så dette virker i alle fall bedre enn p-plaster.

Skrevet
Jeg går nå på cerazette og har nettopp begynt på 3. måneden. Den første måneden fikk jeg mensen to ganger, og på den andre måneden fikk jeg ingen, og har fortsatt ikke fått ... Men, jeg fikk menssmerter (bare litt) på søndagen og var sikker på at nå hadde jeg fått mensen, men nå er det gått tre dager og ingen mensen ... Unormalt når man går på cerazette? Blir litt forvirra, og hater å ikke vite når jeg skal ha mensen ... vurderer å ta en graviditetstest, for å være helt sikker, men det er vel bare pga pillen ... Hjelp?

Jeg har gått på Cerazette i tre mnd nå, og har akkurat samme bivirkningene som deg, jeg har lurt mye på om dette kan komme av pillene... Jeg hadde p-stav før, og den var et rent h, for å si det mildt. Det var jo en befrielse å begynne på disse :)

Jeg la på meg masse av staven, men nå har halvparten av det forsvunnet, uten at jeg har gått inn for det.

Jeg blødde jo selvsagt når jeg begynte på pillene, og hadde en liteblødning etter to uker, men ikke siden.

Eneste er at jeg har hatt smerter i underlivet, lignende menssmerter, men ingen mens. Og de er veldig intense, værre enn jeg noen gang har hatt før. Er det noen flere som har hatt slike?

Skrevet

Cerazette ga meg så sinnsyke mage/menssmerter at jeg måtte slutte på de igjen. På meg var de helt grusomme. Jeg gikk over til Loette og de funker kjempefint.

• 2 uker senere...
Skrevet

hei

jeg er en jente på 19 år som har gått på cerazette i snart 3 å ett halvt år , å fra første pille har jeg ikke hatt en eneste mens!

jeg har flere ganger vært til lege for å få høre at dette er normalt, men forsatt føler jeg at det er noe som "mangler",.,.

jeg er utrooolig redd for å bli steril, å føler siden jeg ikke har mens, at jeg blir det/er det,.

jeg har også en veldig sterk type migrene så får ikke gå på noe annet enn cerazette,.

er det noen som vet om dette er så farlig som jeg føler? tre år er jo litt drøyt...

og er det noen som opplever det samme?

håper på masse svar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...