Gjest Bodillen Skrevet 27. mars 2007 #1 Skrevet 27. mars 2007 På tide å bli voksen, kanskje...? Det var det første jeg tenkte da jeg leste denne artikkelen på VG nett i dag. Fyren er 38 år gammel, familiefar og "gjengeder!" Kanskje en idè å få av seg caps'en og gangsta-tskjorta og skaffe seg ærlig arbeid? Han sier han kidnappet og torturerte disse andre "gutta" fordi de truet barna hans. Mulig det ville gagne barna om far i familien tok grep og endret livsstil? Respekt? Not... http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=163170
Gjest Miss Guided Skrevet 27. mars 2007 #2 Skrevet 27. mars 2007 Ærlig arbeid gir ikke så mye penger! Skifte livsstil, ja det hadde kanskje vært noe. Men en livsstilsendring betinger at personen er i stand til å se at hans nåværende livsstil er feil, og det tror jeg sitter langt inne. Fortsetter han på denne måten så får han nok "verdige" arvtakere til gjenglederstillingen når hans barn vokser opp, som man sår -høster man.
Paradokset Skrevet 27. mars 2007 #3 Skrevet 27. mars 2007 Al Capone var jo en "gjengleder" han også.. Det kan vel kanskje hevdes at all kriminalitet er barnslig
Gjest Bodillen Skrevet 27. mars 2007 #4 Skrevet 27. mars 2007 Han kler seg jo som en tenåring i identitetskrise! Jeg stusser ikke så innmari når jeg ser fjortiser i sånt utstyr, ei heller rappere med blikk som mindre intelligente sauer. Hele imaget lyser gangsta. Fyren er ett år yngre enn meg og oppfører seg som en liten dust.
Gjest Eir Skrevet 27. mars 2007 #5 Skrevet 27. mars 2007 Jeg synes ikke alderen hans har noe med saken å gjøre, de fleste som er del av det harde kriminelle miljøet i hovedstaden er jo i samme aldersgruppe (30+). Men dersom man har stiftet familie synes jeg man bør holde seg unna slike ting, uavhengig av hvor gammel man er når man stifter denen familien.
Gjest Bodillen Skrevet 27. mars 2007 #6 Skrevet 27. mars 2007 (endret) Jeg synes ikke alderen hans har noe med saken å gjøre, de fleste som er del av det harde kriminelle miljøet i hovedstaden er jo i samme aldersgruppe (30+). Men dersom man har stiftet familie synes jeg man bør holde seg unna slike ting, uavhengig av hvor gammel man er når man stifter denen familien. ← Denne fyren begynte sin kriminelle løpebane som guttunge. Jeg kan på en måte forstå at guttunger med problemer i livet sitt velger et sånt gangstaimage og lever helt og fullt opp til det. Men når man nærmer seg 40...?? Burde man ikke ha lært litt på veien? F.eks å reflektere over verden generelt og livet sitt spesielt? Jeg synes faktisk alder bør ha en god del med saken å gjøre, jeg. Endret 27. mars 2007 av Bodillen
Susannah Skrevet 27. mars 2007 #7 Skrevet 27. mars 2007 Jeg er enig i at det hele er litt patetisk. Men på den annen side kan det sikkert ikke være så lett å skifte "yrke" når man har vært kriminell siden tenårene? Jeg forsvarer på ingen måte at noen velger å leve sånn, for all del.
mysan Skrevet 27. mars 2007 #8 Skrevet 27. mars 2007 Det er vel noe med at han ikke "kan" noe annet. Det å være gjengleder er vel der han har sin kunnskap. Patetisk så det holder og skremmende at dette skal oppdra unger!
Gjest Silmarill Skrevet 27. mars 2007 #9 Skrevet 27. mars 2007 (endret) Patetisk så det holder og skremmende at dette skal oppdra unger! ← Foreldre er jo forbilder for barna, han her burde ikke hatt ansvar for noen barn i det hele tatt! Tanken om å kreve løsepenger har vel ikke noe med det å være redd for barna sine! Skjønner at man kanskje ikke kan gå til politiet med dette, men det hadde vært mer riktig enn det han gjorde ihvertfall Sitat fra linken: "De truet barna mine. Hva forventer samfunnet? At jeg skal servere dem bløtkake?"Sitat slutt. Kanskje ikke bløtkake, men en mellomting av bløtkake og tortur hadde vært en tanke, der det heller mer mot den kaka! (Kjeks og kaffe eller en bløtkake med en fil inni hadde jo vært en ide) Han sier at han fryktet for livet sitt og derfor handlet han som han gjordet, ja, ja, hva forventer han etter denne handlingen da, ett klaps på skulderen av de han torturerte? Kanskje det er påtide å servere litt kake kanskje........ Endret 27. mars 2007 av Silmarill
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå