Gjest Kitten Skrevet 26. mars 2007 #2 Skrevet 26. mars 2007 (endret) Hvis du har en pose semulegryn så står oppskriften på pakka.. Jeg tror du bare koker opp gryn med melk og har i noe sukker. (begynner å bli noen år siden jeg lagde det sist..) Endret 26. mars 2007 av Kitten
Rannva Skrevet 26. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 26. mars 2007 Hehe, ok. Så enkelt ja. Har ikke semulegryn enda, men da får jeg jo oppskriften i morgen. Takk for hjelpen.
Chelsea Skrevet 26. mars 2007 #4 Skrevet 26. mars 2007 Jeg lager sjelden grøt pga sukkermengden, er så glad i mye sukker på.... Noen som vet om det går an å lage sunnere variant av f.eks. semule eller risengrynsgrøt?
-Fisken- Skrevet 26. mars 2007 #5 Skrevet 26. mars 2007 Du kan evnt bruke kunstig strøsukker istede for vanlig sukker, jeg synes det er like godt. Sunnere blir også grøten om du bruker skummet melk, men noen synes smaken blir litt for "vannete". Smak og behag.
-Fisken- Skrevet 26. mars 2007 #6 Skrevet 26. mars 2007 Ellers så kan du jo lage vassgrøt, grovt mel (sammalt hvete e.l) kokt med mel og litt salt. Her er det godt med surmelk og sukker på.
Chelsea Skrevet 26. mars 2007 #7 Skrevet 26. mars 2007 Du kan evnt bruke kunstig strøsukker istede for vanlig sukker, jeg synes det er like godt. Sunnere blir også grøten om du bruker skummet melk, men noen synes smaken blir litt for "vannete". Smak og behag. ← Har aldri prøvd kunstig støsukker (holder meg unna sukker i stedet) men skal prøve det nå. Hvilken type er best? Tror ikke jeg orker å bruke skummet melk, kan tro det blir vannete ja, men lettmelk må jo være greit. Må jo ikke ha mega-mager grøt, men kanskje litt magrere enn det jeg har vært vant med før. Tror ikke jeg kommer til å like vassgraut så godt, men takk for tipset.
-Fisken- Skrevet 26. mars 2007 #8 Skrevet 26. mars 2007 Jeg bruker en som heter canderel. Vet vassgrøt høres merkelig ut, men det er faktisk veldig godt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå