Gå til innhold

Den seksuelle underklasse

Fremhevede innlegg

Gjest cybergirl
Skrevet

Og vi gutta puler og roter rundt, lever ut singellivet med de dumme og deilige damene, men det er de moderlige kvinnene som behandler oss bra som vi blir sammen med. :)

den grupperingen er jeg uenig i. det er de samme moderlige kvinnene som puler rundt. Det er bare menn som tror på en slik gruppering "pule damer" "hjemmekjære damer". Nei!, det er de samme.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

den grupperingen er jeg uenig i. det er de samme moderlige kvinnene som puler rundt. Det er bare menn som tror på en slik gruppering "pule damer" "hjemmekjære damer". Nei!, det er de samme.

Det stemmer jo ikke. Det finnes flere forskjellige typer kvinner, en del som puler mye rundt og en del som foretrekker fast partner. Akkurat som det er med gutta.

Skrevet

Hvis verden var slik at damer ikke hadde sex med menn som ikke var snille, ville verden raskt endret seg til det bedre. Drittsekkene måtte skjerpet seg noe voldsomt. I dag er det motsatte i ferd med å skje. Flere og flere menn skjønner at det ikke fungerer å være snill, men at det hjelper å behandle damer dårlig. Bestselgeren the Game lærer menn hvordan de skal bli drittsekkplayers og horder av amerikanske menn går på workshops for å lære akkurat det. Det igjen er med på å skape en generell sjekkekultur hvor det er slik amerikanske menn (og snart norske) menn ter seg ovenfor damer i sin alminnelighet. I tråd med dette brer det seg en økende forrakt blant menn ovenfor kvinner på grunn av dette. Når det du får ved å oppføre deg anstendig er avvisninger og å måtte ta til takke med å være den trygge, men ikke så seksuelt interesante kjæresten blir du lett sint på kvinner og mister respekt for dem når det kommer til seksualitet. Jeg har merket en voldsom økning i oppfordringer til å sjekke som en dritsekk og å sette damer "på plass" gjennom drittsekkoppførsel blant menn jeg kjenner. Med dette følger ofte nedlatende oppførsel dagen derpå. Noe ala den typen nedlatende oppførsel ovenfor kvinner som rappere glorifiserer, er i ferd med å bli et ideal som en motreaksjon og forsvarsmekanisme.

Ved å ha mest sex med badboys sørger kvinner for at verden ikke blir så bra som den hadde blitt hvis de hadde endret seg og de er i ferd med å gjøre den til et svært mye værre sted å være. Spesielt for dem selv. Ens egen atferd skaper motreaksjoner. Å få i pose og sekk lar seg sjelden gjøre i lengden.

Jeg har aldri hatt problemer med å få meg hverken sex eller damer, men jeg allikevel irriterer det meg meg kraftig at kvinner i så stor grad har et så idiotisk attraksjonsmønster og glorifiserer og belønner dårlig oppførsel. Etter hvert har jeg utviklet en viss skadefrohet ovenfor de tårrene som kvinner feller når badboyen behandler dem for dårlig, eller når de ikke klarer å oppretholde strategien med å bare ha ons med badboys og allikevel blir forelsket. De får som fortjent som min mor sier.

Min mor mener også at kvinner som har et slikt tenningsmønster er seksuelt underutviklet og at man ved fult utviklet seksualititet har den største tenningen og den største kjærligheten med en person som er bra for en. Hun har selv hatt sin voldsomste lidenskap med en meget snill og sunn mann. Hun sier at hvis man ikke finner større spenning i et interesant menneske som kan utfordre deg til å vokse, enn i en person som bare er spennende fordi han gir faen i deg, så er du emosjonelt dum. Sunne intelektuelt stimulerende menn gir henne langt mer spenning en platte utelivsrotter med lav selvfølelse og stort ego. At lav selvølelse og problematisk eller manglende farsfigur er utbredt blant de mest aktive badboysjentene backer opp synet hennes.

Det er på tide at de kvinnelige seksuelle neandertallerne å utvikle en ordentlig seksualitet.

Jeg er enig at det er en voksende motreaksjon hos mange menn på den moderne kvinnes adferdsmønster. Det ligger sinnsyke mengder misogyni under overflaten i de fleste guttegjenger, og kvinner selv må ta en god del av ansvaret for det. For every action, there is an equal and opposite reaction.

Skrevet

Nei, det kan jeg egentlig ikke fatte. At noen menn ikke kan få med seg damer hjem etter en kveld på byen på hotte steder i f.eks. Oslo, ja, det kan jeg forstå. Men det finnes mange andre steder å lete. Internett, kontaktannonser, Russland.

Og det kommer an på hva slags krav mennene har. Kanskje en ung og sprek 20- åring er utenfor rekkevidde, men det betyr ikke at Kari på 45 ikke kunne ønsket seg litt oppmuntring fra det mannlige kjønn etter at hun ble alene med barna etter skilsmissen for tre år siden.

La meg bevise det med et enkelt eksperiment du selv kan utføre.

Gå på en datingside og lag to profiler. Den ene med et profilbilde og profil av en gjennomsnittlig mann (6/7 utseende, snill og grei, OK inntekt osv). Så lager du en profil for ei jente med tilsvarende gjennomsnittlige karakteristikker. Du kommer til å oppleve at manneprofilen din omtrent ikke blir kontaktet, mens kvinneprofilen blir OVERSVØMMET av meldinger og kommentarer.

Gjest D_flatmajor
Skrevet

Jeg er enig at det er en voksende motreaksjon hos mange menn på den moderne kvinnes adferdsmønster. Det ligger sinnsyke mengder misogyni under overflaten i de fleste guttegjenger, og kvinner selv må ta en god del av ansvaret for det. For every action, there is an equal and opposite reaction.

Det hadde vært spennende om du kunne utdype hva du mener ligger i "den moderne kvinnes adferdsmønster".

• Liker 1
Skrevet

1. De liker ikke sex.

2. De har dårlig selvbilde og forsøker dermed ikke.

3. De synes sex er kjedelig.

4. De finner ikke partneren tilfredstillende nok.

5. De sikter alt for høyt og ender opp med ingenting.

6. Opplevelser kan ha gjort at de avskyr sex.

7. De går fram på en feil framgangsmåte.

8. De prøver seg på feile folk og feile relasjoner.

...og sånn kan jeg vel holde på til 1000.

Skrevet

Det hadde vært spennende om du kunne utdype hva du mener ligger i "den moderne kvinnes adferdsmønster".

I korte trekk:

-Nedpriotering av "kjernefamilien", herunder:

-Nedprioritering av barn- kitt ungen i barnehagen så snart som mulig

-Nedprioritering av mannen- kvinnen forventer oppvarting av sin mann, gir lite tilbake (min kjæreste er annerledes, ellers hadde hun ikke vært min kjæreste. Men jeg er så heldig at jeg er en ung og attraktiv mann med gode jobbutsikter, og derfor kan være selektiv. Som det vises i denne tråden er det mange menn som er i en helt annen situasjon)

Og:

-"Selvrealisering" gjennom promiskuøs oppførsel. Det er ikke det at jeg ønsker en return til forknytt Viktoriansk sex-kultur, men det er faktisk overveldende hvor mange jenter drikker seg sørpefulle, får x-antall kjønnsykdommer og har seg med et uhorvelig antall partnere.

Skrevet

Gå på en datingside og lag to profiler. Den ene med et profilbilde og profil av en gjennomsnittlig mann (6/7 utseende, snill og grei, OK inntekt osv). Så lager du en profil for ei jente med tilsvarende gjennomsnittlige karakteristikker. Du kommer til å oppleve at manneprofilen din omtrent ikke blir kontaktet, mens kvinneprofilen blir OVERSVØMMET av meldinger og kommentarer.

Det er fordi det er 10% kvinner og 90% keene menn der?

Skrevet

Det er fordi det er 10% kvinner og 90% keene menn der?

Fordelingen på sukker.no er 1.2 menn pr 1 kvinne. Ikke akkurat 10/1 med andre ord.

Det jeg beskriver er realiteten, deal with it.

Skrevet

Det jeg beskriver er realiteten, deal with it.

Refleksjonen blir feil da tallene sansynligvis skyldes statistiske adferdsforskjeller mellom kjønn når det kommer til sånt som dette. Det er også mer sosialt akseptert for menn å bli avvist, så visse kvinner blir usynligjorte.

Skrevet

Refleksjonen blir feil da tallene sansynligvis skyldes statistiske adferdsforskjeller mellom kjønn når det kommer til sånt som dette.

Her må du ordlegge deg på en annen måte hvis det skal være mulig å forstå hva du mener.

Det er også mer sosialt akseptert for menn å bli avvist, så visse kvinner blir usynligjorte.

Så du innrømmer med andre ord at kvinner har det mye lettere på sjekkemarkedet? Det er jo det hele tråden handler om.

Gjest D_flatmajor
Skrevet (endret)

I korte trekk:

-Nedpriotering av "kjernefamilien", herunder:

-Nedprioritering av barn- kitt ungen i barnehagen så snart som mulig

-Nedprioritering av mannen- kvinnen forventer oppvarting av sin mann, gir lite tilbake (min kjæreste er annerledes, ellers hadde hun ikke vært min kjæreste. Men jeg er så heldig at jeg er en ung og attraktiv mann med gode jobbutsikter, og derfor kan være selektiv. Som det vises i denne tråden er det mange menn som er i en helt annen situasjon)

Og:

-"Selvrealisering" gjennom promiskuøs oppførsel. Det er ikke det at jeg ønsker en return til forknytt Viktoriansk sex-kultur, men det er faktisk overveldende hvor mange jenter drikker seg sørpefulle, får x-antall kjønnsykdommer og har seg med et uhorvelig antall partnere.

Takk for at du tok deg tid til å svare. :)

Jeg er uenig i noe. Men det gjør jo ingenting, for jeg spurte om din oppfatning, og den fikk jeg.

Du hevder at "nedprioritering av kjernefamilien" er del av den moderne kvinnes adferdsmønster. Da oppfatter jeg det som at du mener årsaken til dette ligger hos hver enkelt kvinne. Ser du da på rammefaktorer som uten betydning for kvinners økte deltakelse i arbeidslivet og flere barn i barnehage?

Det du skriver om "Selvrealisering gjennom promiskuøs oppførsel" er jeg usikker på hva jeg skal mene om. Nå har jeg egentlig ikke grunnlag til å si noe om antall kvinner som "drikker seg sørpefulle, får x-antall kjønnsykdommer og har seg med et uhorvelig antall partnere", da jeg ikke har sett noe datamateriale på dette. Hva slags kilder bruker du?

Det hadde også vært morsomt å se tilsvarende tall angående menn. Og hvis det viser seg at kvinner har nærma seg det som tidligere var ansett som ok seksuell adferd for en mann, kan det da sies at det er et problem knytta til kvinner alene?

Endret av D_flatmajor
Skrevet (endret)

La meg bevise det med et enkelt eksperiment du selv kan utføre.

Åh, det beviser at menn er mer ivrige enn jenter til å sende førstemeldinger. At det er mer vanlig for menn å gjøre første move i en flørt. Kom med noe litt mer originalt a!

Det er omtrent som å si "Dag er lysere enn natt...jeg kan vise det siden jeg tok bilder av det!"

-Dessuten: dtte er ikke utlukkende til kvinnens fordel. På nettet er information overload et ENORMT problem pga. uinteressant tidkrevende spam. Dette er reelle distraksjons og stressmomenter. Kanskje er det bedre å bli spammet av mail enn ikke få noe mail. men ingen vil være uenig i at det beste er å motta mye mail der nesten alt er interessant. Denne luksusen er det kun menn som opplever på nettet (de mest attraktive mennene naturligvis). Så de mest og minst fornøyde brukerne av nettdating er menn, mens kvinner ligger i mellom. Når det er sagt: fundamentalt ulike utfordringer pga. den enorme tendensen til at menn sender førstemeldingene.

Endret av Gooodie
Skrevet (endret)

Så du innrømmer med andre ord at kvinner har det mye lettere på sjekkemarkedet? Det er jo det hele tråden handler om.

Kvinner har det selvfølgelig ikke lettere enn menn på sjekkemarkedet hvis det netto er like mange menn som damer. Kvinner har andre utfordringer enn menn på sjekkemarkedet. Det er for eksempel ikke sosialt akseptert at en jente tar første kontakt, noe eksempelet med antall førstemeldinger er et ganske knusende bevis på.

Dette betyr at kvinner har mindre valgmuligheter enn menn kvalitetsmessig, mer kvantitetsmessig.

Unntaket er hvis jenta er veldig attraktiv. Men da har hun problemet at så ekstremt mange menn kontakter henne at det blir et eneste mas (information overload / spamming) Dette gjelder ekstremt mye på internett, mindre andre steder. Hvis noen tenker "Dette er et luksusproblem" så kan de ikke mene at tid og energi er ressurser. Jeg vil anbefale menn å logge seg inn på f.eks chat.no med kvinnelig bruker og se hvor morsomt ting er når skjermen spammes ned av et hav av uinteressent idioti så raskt at hun ikke rekker å svare på det, og de vil nok få en spennende øyeåpner for at "fordelene" med å være jente på internett har en ganske saftig bakside med real life impact.

Så har den selvsagte da: kvinner er mer nervøse for hva andre vil tenke om at de ligger med den eller den gutten, det har verre impact på ryktet deres. Særlig gjelder det ryktet blandt andre jenter. Hovedinntrykket er at "tøs!" skjellsordet mest er noe jenter gir hverandre siden en promiskuøs jente naturlig nok er en trussel. Menn gir i mindre grad slikt i Norge. Uansett: At dette skaper problemer for jenter på kjønnsmarkedet som i mindre grad plager menn, er ganske åpenbart.

I tillegg er det dette med sex, mannen kan i større grad enn jenta styre sin orgasme, jenta er i større grad avhengig av at mannen gjør en god jobb. Se det sånn: For mann er sex så godt som synonymt med seksuell tilfredstillelse. For kvinner er det mulig seksuell tilfredsstillelse, men langt mer sannsynlig manglende tilfredsstillelse. Se det sånn: For en mann oppleves "luremus" som noe lignende en dårlig elsker er for en kvinne. Dette er også en klar ulempe for kvinner på kjønnsmarkedet.

Så har du en annen faktor som jeg personlig tror det er noe i. At det er psykologisk mere vanskelig for jenter å leve alene uten kjæreste enn det er for gutter. Jeg tror ikke det er en ekstrem forskjell, men noe forskjell er jeg sikker på det er. Som betyr at det er et større offer for en jente å bryte ut av et forhold.

osv...og så er det andre aspekter som går andre veien. Som en generell slutning er mitt inntrykk: Skal man vurdere kvinner og menns posisjon på dagens kjønnsmarked og holde det til det rent seksuelle, er menns hovedutfordring kvantitet og kvinners hovedutfordring kvalitet.

Det har sammenheng med at hvis du ser på sex som en "vare" så er den mer verdifull i seg selv for menn enn for kvinner fordi det er større fordeler og mindre ulemper. Men hvis den ikke sees på som en vare, men en kilde til gjesidig glede og nytelse på flere nivåer, så er plutselig alt annerledes. Da er det nesten som at premissene for debatten blir feil, og det hele mere blir en "du får ut av det hva du gjør det til"-greie for begge kjønn, der de ikke lenger er konkurrenter men hjelper hverandre gjensidig.

Litt rotete, men hvis du ser det fra flere sider, er det lett å se at ufordringene til menn og kvinner er ganske forskjellige. Samtidig at det eksisterer et fundamentalt ekvilibrium som kommer av gjensidig påvirkening og at det netto er like mange damer som er interessert i like mange menn som motsatt. Det vil si at det er alltid en gjensidig vekselvirkning på et eller annet plan.

Men dette er mer interessant: synergieffekter. For min egen del så har jeg veldig sterk sexdrift og foretrekker å ha sex med ekte jenter. Men jeg føler ikke like stort behov for kjærlighet FRA henne (av visse grunner har jeg det godt med meg selv følelsesmessig...her er det nok store indivuelle forskjeller). Men jeg har inntrykk av at mange kvinner savner kjærlighet, eller i det minste genuin empati / omsorg fra menn. Det har seg sånn at jeg liker veldig godt å gi dette bort...men det rare er at jeg føler meg svært bra av det selv. Vet ikke om det gir mening: ved å gi får jeg mer enn ved å få!"

det var et eksempel på synergieffekter som oppstår når du slutter å se på dette som noe å selge eller kjøpe, men noe å dele i gjensidig glede. Og hvis du tror jeg prater soft sosialistpiss tar du feil, dette er høyst reelle psykologiske prosesser med ulike utfall for begge parter.

Hvis begge parter kan gi OG motta så skjer det noe magisk. Som at man connecter på en usynlig frekvens som fører til at det maksimeres personlig utbytte for begge parter. Veldig store synergieffekter som snur alt fra "kjønnsmarkeds" debatten på hodet.

Men det er to store problemer: Det krever endel av begge parter å have en interaksjon fra "utnytte hverandre" til "dele noe sammen" nivå. Og det krever enda mer å ha et såpass unikt forhold uten å se på den andre personen som en eiendom man ikke vil miste.

Wow, nå er jeg trøtt az...lurer på om et ord av hva jeg skrev var forståelig. God natt alle sammen:)

Endret av Gooodie
  • Liker 2
Skrevet

Åh, det beviser at menn er mer ivrige enn jenter til å sende førstemeldinger. At det er mer vanlig for menn å gjøre første move i en flørt. Kom med noe litt mer originalt a!

Det er omtrent som å si "Dag er lysere enn natt...jeg kan vise det siden jeg tok bilder av det!"

-Dessuten: dtte er ikke utlukkende til kvinnens fordel. På nettet er information overload et ENORMT problem pga. uinteressant tidkrevende spam. Dette er reelle distraksjons og stressmomenter. Kanskje er det bedre å bli spammet av mail enn ikke få noe mail. men ingen vil være uenig i at det beste er å motta mye mail der nesten alt er interessant. Denne luksusen er det kun menn som opplever på nettet (de mest attraktive mennene naturligvis). Så de mest og minst fornøyde brukerne av nettdating er menn, mens kvinner ligger i mellom. Når det er sagt: fundamentalt ulike utfordringer pga. den enorme tendensen til at menn sender førstemeldingene.

Nei, jeg trenger faktisk ikke komme opp med noe mer "originalt". At ikke du ser problemstillingen overhodet underbygger det som allerede har blitt påpekt i denne tråden: at de fleste kvinner verken evner, eller tilsynelatende har noen interesse i å forstå det fortrinnet de har- og hvor vanskelig mange menn har det på sjekkemarkedet.

1) Faktum er at det er mange menn som ikke ville få en eneste melding på sukker. Kvinner OVERSVØMMES av meldinger.Dette gjenspeiles også i den virkelig verden, typisk på byen: menn blir sjelden sjekket opp, mens kvinner stadig får tilbud. Kvantitet vs kvalitet argumentet er idiotisk- mange menn har ingen av delene. Fortell en av de stakkarslige karene i denne tråden hvor vanskelig det er for deg å finne deg en skikkelig mann siden du må filtrere ut x-antall tilbud og forespørsler hver dag. HAN FÅR INGEN TILBUD. Få det inn i hodet ditt.

2) Utsagnet ditt om at "det er mer akseptabelt" at menn tar førstekontakt styrker jo også mitt argument- det viser jo nettopp at dere jenter ikke trenger å løfte en finger, gutta kommer løpende for å kjempe om deres gunst.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Så du innrømmer med andre ord at kvinner har det mye lettere på sjekkemarkedet?

Nei, er du gærn! :P Jeg sa at kvinner som ikke får pult er usynligjorte.

Men om kvinnen er ung med stil som en mannlig rocker og i 'god behold' så blir det lettere.

Endret av Norna
Skrevet

Nei, jeg trenger faktisk ikke komme opp med noe mer "originalt". At ikke du ser problemstillingen overhodet underbygger det som allerede har blitt påpekt i denne tråden: at de fleste kvinner verken evner, eller tilsynelatende har noen interesse i å forstå det fortrinnet de har- og hvor vanskelig mange menn har det på sjekkemarkedet.

1) Faktum er at det er mange menn som ikke ville få en eneste melding på sukker. Kvinner OVERSVØMMES av meldinger.Dette gjenspeiles også i den virkelig verden, typisk på byen: menn blir sjelden sjekket opp, mens kvinner stadig får tilbud. Kvantitet vs kvalitet argumentet er idiotisk- mange menn har ingen av delene. Fortell en av de stakkarslige karene i denne tråden hvor vanskelig det er for deg å finne deg en skikkelig mann siden du må filtrere ut x-antall tilbud og forespørsler hver dag. HAN FÅR INGEN TILBUD. Få det inn i hodet ditt.

2) Utsagnet ditt om at "det er mer akseptabelt" at menn tar førstekontakt styrker jo også mitt argument- det viser jo nettopp at dere jenter ikke trenger å løfte en finger, gutta kommer løpende for å kjempe om deres gunst.

Dette var litt skuffende Adonis. Jeg inviterte til å debattere dette skikkelig fra to sider! Og her ser du det fortsatt bare fra en side og trekker det ned i Mads Larsen landet. Ingenting av det du nevner har blitt motsagt, men du nevner bare en liten del av bildet.

Problemet er at du ignorerer særegne utfordringer kvinner står ovenfor, og som menn ikke må tenke på.

Du har beskrevet godt særegne utfordringer menn står ovenfor på kjønnsmarkedet som kvinner slipper. Men så stopper du her! (dette er hva som er skuffende) Hvorfor stopper du her??? Du er bare halvveis!

Du har nevnt godt utfordringene som menn sliter med og som kvinner slipper på kjønnsmarkedet. Klarer du nå samtidig å se de unike utfordringene kvinner møter på kjønnsmarkedet, og som menn slipper?

Skrevet

1) Faktum er at det er mange menn som ikke ville få en eneste melding på sukker. Kvinner OVERSVØMMES av meldinger.Dette gjenspeiles også i den virkelig verden, typisk på byen: menn blir sjelden sjekket opp, mens kvinner stadig får tilbud. Kvantitet vs kvalitet argumentet er idiotisk- mange menn har ingen av delene.

Herregud da mann, FØLG MED I TIMEN! Du har jo akkurat selv beskrevet kvalitet vs. kvantitet saken! Og så ser du det ikke selv? Oversvømmes av meldinger ja. Dette gjør det mye mer krevende å finne det som er interessant fordi det drukner i all støyen. Information overload-problemet...ser du ikke at dette går ut over kvalitet??? Hva med at kvinner ikke forventes å ta førstekontakt og i praksis kun skal velge mellom mennene som først kontakter dem...ser du denne? Ser du den med at kvinner dømmes lettere som "billig" og at dette er reelle sosiale konsekvenser som vi gutter i mye større grad slipper? Ser du den med at sex for en mann er nesten identisk med seksuell tilfredsstillelse, mens det for kvinner bare er en mulighet for dette og en reell mulighet for manglende tilfredsstillelse?

En ting trengs her, og før du klarer det kaster du bort din egen og andres tid: DU MÅ KLARE Å SE DETTE FRA BEGGE SIDER!

Skrevet

Dette var litt skuffende Adonis. Jeg inviterte til å debattere dette skikkelig fra to sider! Og her ser du det fortsatt bare fra en side og trekker det ned i Mads Larsen landet. Ingenting av det du nevner har blitt motsagt, men du nevner bare en liten del av bildet.

Problemet er at du ignorerer særegne utfordringer kvinner står ovenfor, og som menn ikke må tenke på.

Du har beskrevet godt særegne utfordringer menn står ovenfor på kjønnsmarkedet som kvinner slipper. Men så stopper du her! (dette er hva som er skuffende) Hvorfor stopper du her??? Du er bare halvveis!

Du har nevnt godt utfordringene som menn sliter med og som kvinner slipper på kjønnsmarkedet. Klarer du nå samtidig å se de unike utfordringene kvinner møter på kjønnsmarkedet, og som menn slipper?

Jeg er ikke halvveis, jeg spurter over målstreken.

Vil du virkelig likestille det problemet mange menn har (ingen muligheter) med det "problemet" (nei, jeg anser det ikke som et problem" som jenter har ved at de får for mange henvendelser?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...