spinnvil Skrevet 26. mars 2007 #1 Skrevet 26. mars 2007 Jeg lurer på hvor dere legger lista for å være hjemme fra jobb pgs sykdom. Jeg er kjempeforkjøla akkurat nå, føles som hodet er fullt av bomull. Men jeg har ikke feber (da hadde det vært enklere å si at man er for syk til å jobbe). Jeg hoster og snørret renner, føler meg skikkelig delikat ja Vurderte lenge om jeg skulle være hjemme i dag, men da måtte jeg tatt turen innom legevakta for å få sykemelding. Vurderte dette som minst like kjipt som å dra på jobb og se hvordan det gikk. Fikk ikke gjort en dritt hele dagen, og er heller ikke blitt noe bedre. Utrolig kjipt at dette ikke kunne skjedd om ei uke, da har jeg nemlig vært ansatt lenge nok til å bruke en egenmeldingsdag... Bør jeg krype til korset og dra på legevakta (syns jo egentlig jeg er for frisk til å dra på legevakta, det er jo for folk som er skikkelig syke og ikke bare forkjøla).
Gjest baby-E Skrevet 26. mars 2007 #2 Skrevet 26. mars 2007 Det kommer jo ann på hva man jobber med. Om jeg er skikkelig forskjølet kan jeg ikke dra på jobb, grunnet faren for å smitte de små pasientene mine. Men hadde det ikke vært for det, hadde terskelen min vært temmelig mye høyere. Omtrent: sengeliggende - hjemme fra jobb.
spinnvil Skrevet 26. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 26. mars 2007 Jeg har en "tenkejobb" hvis man kan beskrive det sånn? Og nå sitter jeg i landskap, så jeg er redd jeg smitter de andre jeg jobber med. Hater å være syk!
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2007 #4 Skrevet 26. mars 2007 Det kommer litt an på hva som feiler meg. Enkelte ting er jeg på grunn av smittefare pålagt å starte behandling for før jeg kan dra på jobb igjen, men utover det skal jeg være rimelig skutt før jeg er hjemme fra jobb.
Gjest *Magica* Skrevet 26. mars 2007 #5 Skrevet 26. mars 2007 Jeg liker ikke å være borte fra jobb, men jeg ser heller ikke noe poeng i å pine meg på jobb for å vise heltemot. Er i kontakt med svært mange i løpet av en arbeidsdag, og da er det dumt både å smitte og ikke være helt på topp. Har jeg feber blir jeg hjemme.
Gjest Tweek Skrevet 26. mars 2007 #6 Skrevet 26. mars 2007 Jeg er hjemme fra jobb hvis jeg er kjemeforkjølet, har mistet stemmen eller hoster mye. jeg er jo både kokk og servitør når jeg er på jobb og jeg liker ikke hvis jeg er forkjølet å hoster der jeg står å lager maten.. Så da blir jeg hjemme
Kayli Skrevet 26. mars 2007 #7 Skrevet 26. mars 2007 Jeg er lærer på barneskole, og terskelen for å være hjemme ved sykdom burde være temmelig lav pga smittefare. Det er dessverre tvert imot. Jeg har vært på jobb med svært redusert allmenntilstand og høy feber. Det gjelder også mange av mine kollegaer. Bare tull, selvfølgelig, men man vet hvor vanskelig det er med vikarer... Siste året har jeg hatt en kreftsyk jente i "min" klasse, noe som har skjerpet meg på området. Hun bør helst ikke utsettes for infeksjoner pga lave blodverdier, så nå går jeg ikke på jobb med feber i alle fall!
Cata Skrevet 26. mars 2007 #8 Skrevet 26. mars 2007 Har som regel at kan jeg stå opp, kan jeg også gå på jobb. Det må da nevnes at jeg har en jobb der jeg som oftest kan isolere meg litt på kontoret i noen dager sånn at jeg ikke blir en vandrende smittebombe. Som oftest blir jeg "bare" forkjølet og da synes jeg det er en overdrivelse å legge meg hjemme. (Hadde nok vært nødt til å se annerledes på det hvis jeg hadde jobbet med mennesker i større grad enn jeg gjør.)
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2007 #9 Skrevet 26. mars 2007 Det går ut over de andre på jobben om jeg er hjemme, så jeg går på jobb så lenge jeg klarer å komme meg dit. Bedre å møte opp og gjøre så mye som jeg klarer enn å ligge hjemme og være "halvsjuk" - og det blir satt pris på av de andre på jobben
minienthe Skrevet 26. mars 2007 #10 Skrevet 26. mars 2007 kommer helt an på hva jeg gjør og hvor syk jeg er. når jeg jobbet i stall og kun hadde hestene rundt meg så dro jeg opp full av influensa og feber, ga kun beskjed til eierne om at de måtte gjøre klar foret på kvelden fordi jeg ikke ville ta helt ansvar for oppmålingen der i febertåka. nåja... dyra kom seg jo ut og fikk maten sin og alle var fornøyde nå derimot må jeg holde meg hjemme bare jeg omtrent kommer med et nys... forferdelig frustrerende egentlig.
Malama Skrevet 26. mars 2007 #11 Skrevet 26. mars 2007 Mindre syk nå enn før, for jeg blir hjemme. Etter at jeg oppdaga at det stemmer det alle sier (hehe, treig? Jeg?) Etter en dag hjemme føler jeg meg gjene mye bedre, men drar jeg meg på jobb blir jeg å "hangle" i ei uke eller to... Bedre å være hjemme en dag og bli ferdig med det. Dessuten har jeg fått de fleste av mine forkjølelser de siste par årene av kolleger som sitter på jobb mens de hoster og nyser, er sylte forkjøla, og gjerne med feber, mens alle rundt dem råder dem til å være hjemme, så er det enkelte som insisterer på å møte opp, og de smitter nesten alltid en eller annen... Jeg er ikke alltid i form til å dra på jobb selv om jeg kan stå opp. Jeg er nok i stand til det, rent teknisk, men ikke å få gjort noe særlig, og det er ofte ikke tilrådelig. (Jeg skal være VELDIG syk før jeg ikke KLARER å stå opp....)
minienthe Skrevet 26. mars 2007 #12 Skrevet 26. mars 2007 angående det å stå opp... man må jo gjerne opp av senga for å gå på do etc
Gjest niomi Skrevet 26. mars 2007 #13 Skrevet 26. mars 2007 Jeg er som Malama - det skal mindre til nå enn tidligere. Men etter å ha gått rett i veggen to ganger pga utslitthet kombinert med sykdom, har jeg blitt flinkere til å ta kroppens signaler på alvor. Og resultatet er at jeg er mye mer effektiv når jeg er på jobb. Var for øvrig hjemme fra jobb i dag, da jeg har fått en helvetes senebetennelse i nakken som har spredd seg ned i ene armen. Nå har den fått hvile i en dag, så nå regner jeg med å holde til påske, og slippe sykemelding. Dessuten er det kjipt å kjøre bil når man nesten ikke klarer å vri på nakken.
Helen Skrevet 26. mars 2007 #14 Skrevet 26. mars 2007 Det har hendt jeg har reist på jobb med feber, men da har det ikke gått mange timene før jeg har måttet melde pass og reise hjem Siden jeg jobber på en fabrikk som pakker kjøtt har vi en del regler å forholde oss til, ved feks diaree må vi holde oss hjemme pga smittefare til maten (f.eks e-colli). Dette er veldig strengt. Er jeg skikkelig forkjøla så holder jeg meg som regel hjemme, det er ingen vits å reise på jobb å kanskje risikere å bli værre. Jeg pleier bare å ringe legesenteret så får jeg som regel sykmeldig pr tlf, det har aldri vært noe problem hos min lege.
Gjest *Tara* Skrevet 26. mars 2007 #15 Skrevet 26. mars 2007 Så lenge jeg klarer å stå opp og dusje så går jeg på jobb. Det skal veldig mye til for at jeg blir hjemme. Har vært hjemme to ganger de siste årene ... det har vært pga senebetennelse i skulderen ... da har jeg hatt så vondt at jeg ikke har fått sove om nettene ... Influensa har jeg ikke hatt på flere år ...
Gjest *Tara* Skrevet 26. mars 2007 #16 Skrevet 26. mars 2007 Jeg er som Malama - det skal mindre til nå enn tidligere. Men etter å ha gått rett i veggen to ganger pga utslitthet kombinert med sykdom, har jeg blitt flinkere til å ta kroppens signaler på alvor. Og resultatet er at jeg er mye mer effektiv når jeg er på jobb. Var for øvrig hjemme fra jobb i dag, da jeg har fått en helvetes senebetennelse i nakken som har spredd seg ned i ene armen. Nå har den fått hvile i en dag, så nå regner jeg med å holde til påske, og slippe sykemelding. Dessuten er det kjipt å kjøre bil når man nesten ikke klarer å vri på nakken. ← Der finnes en utrolig god betennelsesdempende salve på apoteket. Den selges uten resept og er både smertestillende og betennelsesdempende ... Jeg ble god etter 2-3 dager med denne Anbefales på det varmeste.
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2007 #17 Skrevet 26. mars 2007 Har vel knapt vært borte fra jobb, men så har jeg heller ikke vært sammenhengende i arbeidslivet over lang tid. Dessuten mener jeg at det kommer an på hva slags jobb man har, og kanskje hva man feiler - i noen jobber er det viktig at man er veldig tilstede og oppmerksom, av ulike grunner. Andre steder er det farlig med smitte. Da må man selvsagt bli hjemme om man ikke klarer å gjøre en forsvarlig jobb. Dessuten er jeg også enig i at det er bedre å være hjemme en dag eller to (man MÅ ikke bruke alle tre dagene heller) og bli ordentlig frisk, enn å hangle i lang tid. Selv om jeg ikke har vært så flink til å ta slike hensyn selv.
Gjest Sativa Skrevet 26. mars 2007 #18 Skrevet 26. mars 2007 Jeg er hjemme ved migrene, oppkast og feber. Jobben min er ganske psykisk krevende, så det er egentlig ganske uheldig å jobbe hvis man ikke føler seg helt på topp.
wondergirl Skrevet 27. mars 2007 #19 Skrevet 27. mars 2007 Jeg er nesten aldri sjuk, men hvis jeg blir det, så er det som regel en kraftig forkjølelse som går ganske fort over. Så da blir jeg hjemme med min ekle snørrete nese og mine rennende øyne - det er nok best for alle parter. Men det er nok forskjellig hva slags terskel en har utifra hva slags jobb en har også - det er lettere å hangle på jobb nå som jeg sitter for meg selv på et kontor enn da jeg jobbet i butikk og hele tiden skulle være imøtekommende og hyggelig mot kundene.
~Mrs.Valentine~ Skrevet 27. mars 2007 #20 Skrevet 27. mars 2007 Det kommer jo ann på hva man jobber med. Om jeg er skikkelig forskjølet kan jeg ikke dra på jobb, grunnet faren for å smitte de små pasientene mine. Men hadde det ikke vært for det, hadde terskelen min vært temmelig mye høyere. Omtrent: sengeliggende - hjemme fra jobb. ← Enig, slik er den i min jobb også. Jeg har ikke små pasienter, men de er dog så alvorlig syke at det er kun noen få basilusker som skal til før det forverrer tilstanden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå