Gå til innhold

Slutta på p-piller

Anbefalte innlegg

Gjest Pepita
Skrevet

Dette blir kanskje litt guffent, men jeg bare må spørre!

Det har seg sånn at jeg slutta på p-pillene for noen uker siden, og i går kom det litt slim fra skjeden... som utflod bare mer og litt annerledes...

I dag kom det ganske mye slim, nesten helt blankt, men jeg har aldri opplevd dette de siste 10årene jeg har brukt p-piller, og kan ikke huske noe sånt fra før jeg begynte heller...

Jeg er 27år nå...

Noen andre som har opplevd noe ligende??? Det kan vel ikke ha noe med eggløsning å gjør eller sånt??

Takk for alle svar!

Gjest Gjest
Skrevet

Det er nok eggløsningsslim, ja. Vet ikke hvorfor du ikke husker at du har opplevd det før du begynte på p-piller, men man er jo gjerne mindre bevisst på endel slikt når man er helt ung. Kan faktisk ikke huske at jeg har vært bevisst på syklusen annet enn mensen før jeg var oppe i tjueåra, jeg...

Skrevet

Det er sikkert eggløsningsslim ja. Første eggløsning etter p-pilleslutt hadde jeg vanvittige mengder tykt og seigt slim, men allerede neste gang var det helt normalt igjen så det hadde sikkert noe med p-pillene å gjøre.

Gjest Gjest
Skrevet

Med andre ord så betyr det at jeg har/har hatt eggløsning nå da, eller?? Så jeg kan kanskje anta kroppen min er tilbake i normal tilstand på en måte?

Det er jo kjempepositivt med tanke på at vi har tenkt å prøve å bli gravide ;)

Det er jo en evighet siden jeg begynte på p-pillene, så slim eller ikke slim den gangen brydde jeg meg fint lite om...

Gjest Pepita
Skrevet

Ja, det var altså meg ovenfor...

Eggløsningsslim kommer vel bare om man har eggløsning eller? Føler jeg kunne trengt en oppdatering på disse tingene, har ikke tenkt på sånt tidligere pga. p-pillene ;)

Skrevet

Om du trenger en "oppdatering" les på www.pernille.info der finner du en oppdatering på det meste om syklusen din.

Eggløsningsslim garanterer ikke EL (og i alle fall ikke at den er over, el-slim ivser at kroppen FORBEREDER eggløsning det, og så "tørker du opp" når EL er over...)

Men det er i alle fall ikke noe farlig eller unormalt i det du opplever, og at du ikke har hatt det all den tid du gikk på piller er heller ikke så rart, men nå er det andre boller... Etterhvert vil du bli kjent med sylusen din, når du får den tilbake (så lenge du gikk på piller hadde du ikke en egen syklus, egentlig)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...