Gå til innhold

Dyrt utdrikkningslag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare lurer... Mange hopper i fallskjerm, tar flott spa etc på utdrikkningslaget sitt. Hvem betaler dette? Er det noe forloveren finner på som bruden må betale, eller er det de inviterte på utdrikkningslaget som spanderer på bruden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er jo ikke bra! Kunne jo være en tanke å hinte om at man ikke ønsker seg noe sånt dyrt. Mine venner er stort sett i min sitvasjon: studenter. Tviler på at økonomien deres tillater sponsing av safari og strikkhopp... Men det varierer vel med miljøene og forloveren bør ha antenner nok til å se an deltakerene litt.

Gjest niomi
Skrevet

Jeg ble invitert i et utdrikkingslag, som jeg i utgangspunktet takket ja til, men hvor jeg måtte melde avbud, for der var egenandelen 5.000 pr pers. Overnatting på Holmsbu + spa + kjøring av vannscooter + helitur + middag og drikke. Sikkert kjempefint, det, men mange ganger så mye som jeg kunne tenke meg å bruke på noe sånt.

Var i utdrikkingslag i sommer, hvor forloveren hadde brukt fantasien flittig. Ble under 5.00 kr pr pers, og det var også inkl en enkel helitur og scrappet minnealbum fra dagen.

Gjest Bellatrix
Skrevet

Alle betaler bortsett fra bruden.

Skrevet

hos meg betale forloveren min for meg og de andre betale for seg selv..

jeg var litt dyr i drift siden jeg fikk massasje først, men det andre vi gjorde var ikke så dyrt.. så kanskje 100-200 kr per pers + evt drikkevarer og togpenger senere på kvelden

Skrevet

Til min svigerinne i fjor betalte vi 500kr hver, og det var for taxi og mat til kvelden også. men måtte betale lunsj og by-tur selv. En dyr affere!

Skrevet

I mitt delte de andre på utgiftene.

Jeg hadde på forhånd sagt at jeg ikke ønsket ett opplegg hvor folk måtte betale masse. Det syns jeg blir helt feil.

Jeg fikk massasje, også badet vi, etterpå hadde vi lunsj og på kvelden middag m etterfølgende fest.....vil tippe de andre betalte max ett par hundrelapper hver for mitt.

Skrevet

Dette emnet passet veldig bra, for jeg satt og lurte på akkurat det samme. Lurte veldig på hvordan man gjøre det med betaling..Jeg har ikke planlagt noe dyrt utdrikkingslag. 500 kr per pers. sånn ca. Pluss at alle betaler mat og drikke selv.

Skrevet
Jeg ble invitert i et utdrikkingslag, som jeg i utgangspunktet takket ja til, men hvor jeg måtte melde avbud, for der var egenandelen 5.000 pr pers. Overnatting på Holmsbu + spa + kjøring av vannscooter + helitur + middag og drikke. Sikkert kjempefint, det, men mange ganger så mye som jeg kunne tenke meg å bruke på noe sånt.

Oi! :overrasket: Der hadde nok ikke jeg blitt med heller!

Ca 500 kr synes jeg også er en god pris. Man kan gjøre mange ting som ikke koster penger ved å bruke litt fantasi, naturen og de ressursene man har i venner og omgangskrets.

Gjest Kitten
Skrevet

Alle unntatt bruden betaler ja.

Jeg har gitt forlovern min forbud mot å ha noe dyrt utdrikningslag for meg. De som kommer skal ikke betale mer enn 300,- og da er all mat inkludert.

Gjest Vampyra
Skrevet

Det vanlige er vel at man samler alle utgifter og deler på alle deltagere. Jeg synes det er mest rettferdig, for ellers kan det fort bli veldig dyrt å være forlover...

Og jeg synes det er viktig at man velger å gjøre ting som alle kan være med på i tillegg til en eller to spesielle for bruden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...