katta23 Skrevet 26. mars 2007 #1 Skrevet 26. mars 2007 Trenger en skikkelig bra bok til påsken. En bok som gjør meg oppslukt. Noen tips til nervepirrende bøker?
Anglofil Skrevet 26. mars 2007 #2 Skrevet 26. mars 2007 (endret) Synes generelt bøkene til Val McDermid og Henning Mankell er bra. Blir alltid helt oppslukt når jeg leser deres bøker. Mvh Yvonne Endret 26. mars 2007 av yvonne
Arkana Skrevet 26. mars 2007 #4 Skrevet 26. mars 2007 The Reunion og The Reckoning av Sue Walker var begge spennende bøker jeg hadde problemer med å legge fra meg. Det er ikke krim, mer thrillere, begge med uventet/overraskende slutt som man ikke kan vente med å komme til. Anbefales!
Chelsea Skrevet 26. mars 2007 #7 Skrevet 26. mars 2007 "Den hemmlige historien " av Donna Tart. ← Denne har jeg fått anbefalt både her og der så kanskje jeg burde kjøpe den til påske? Er den best å lese på originalspåket eller er oversettelsen bra? (synes det av og til kan være bøker som virker dårlige oversatt).
Luzi Skrevet 27. mars 2007 #8 Skrevet 27. mars 2007 Andrè Bjerkes de dødes tjern er kos når det er påske og tid for krim:)
Catzy Skrevet 27. mars 2007 #9 Skrevet 27. mars 2007 Jeg liker bøkene til Minette Walters. Flere av dem er gjort om til tv-serier og sendt av NRK i påsken, så de burde jo være bra.
Elbereth Skrevet 30. mars 2007 #10 Skrevet 30. mars 2007 Hvitt på hvitt av Ken Follett er en utrolig spennende bok! Til og med min mann, som aldri leser bøker, klarte ikke å legge den fra seg da han skulle prøve hva som var så fantastisk med å ligge på stranda i syden med en bok
Scorpina Skrevet 30. mars 2007 #11 Skrevet 30. mars 2007 Jo Nesbø og Val McDermid ja! Har lest (les: slukt) alle bøkene til nevnte forfattere. Skriver veldig godt! Vil også nevne Liza Marklund; også veldig god krim.
trulta_ Skrevet 30. mars 2007 #12 Skrevet 30. mars 2007 (endret) Mine favoritt forfattere er Mary Higgins Clark og Sidney Sheldon. Av norske, synes jeg Unni Lindell skriver bra. Endret 30. mars 2007 av trulta_
Bjørk Skrevet 1. april 2007 #13 Skrevet 1. april 2007 (endret) Denne har jeg fått anbefalt både her og der så kanskje jeg burde kjøpe den til påske? Er den best å lese på originalspåket eller er oversettelsen bra? (synes det av og til kan være bøker som virker dårlige oversatt). ← Jeg leste den på norsk og var meget fornøyd, men sikkert noe som forsvinner i oversettelsen. Har vært rimelig irritert på dårlig oversettelser. Har fler bøker å anbefale:Bøkene av Haruki Murakami , men IKKE Pax sin...ikke fornøyd med oversettelsen. Ps. Noen syns kanskje disse bøkene er litt snodige, men verdt å prøve. Endret 1. april 2007 av Bjørk
Kattugla Skrevet 2. april 2007 #14 Skrevet 2. april 2007 Jeg er enig i at Val McDermid, Jo Nesbø og Henning Mankell skriver bra krim og har lest det meste av de. Akkurat nå ville jeg anbefalt "Menn som hater kvinner" av Stieg Larsson, den er helt fantastisk bra og spennende!! Av annen type spenningslitteratur ville jeg anbefalt "Historikeren" av Elisabeth Kostova, det er litt mer grøsser-spenning, men veldig bra, jeg skulle ønske jeg hadde igjen å lese den! For de som synes det er greit å lese på engelsk, så har en forfatter som heter C.J. Sansom skrevet noen fantastisk bra krimbøker som foregår i 1600-tallets England, de anbefaler jeg til alle som spør! Ellers så har jeg krim på nattbordet så det holder, skal lese "Unntaket" av Christian Jungersen til påske. Den fikk veldig mye omtale når den kom i fjor, så jeg er litt spent på den. Ellers så finnes en nettside som heter boknett.no og der kan man finne frem til bokanmeldelser, så den siden kan være nyttig for de som er glade i å lese
Gjest Gitte Skrevet 2. april 2007 #15 Skrevet 2. april 2007 (endret) Menn som hater kvinner av Stieg Larsson. Jeg er helt oppslukt for tiden Ellers liker jeg Jo Nesbø, Henning Mankell, Liza Marklund, Mary Higgins Clark, Minette Walters. Glad i krim ja Ser også at hvitt på hvitt av Ken Follett er nevnt. Bra bok :-D Endret 2. april 2007 av Gitte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå