Gifteklar:) Skrevet 26. mars 2007 #1 Skrevet 26. mars 2007 Skal levere en liste med navn og nr til forloveren min med hvem jeg vil ha med på utdrikningslaget... Synes det er litt vanskelig dette. Barndomsvenninner og og andre venninner som inviteres i bryllupet skal jo helt klart inviteres. Hva med jentene som tilhører par vi treffer en del (middager, turer, fester osv), som vi begge kjenner? Kjenner dem ikke kjempegodt, men har det jo trivelig sammen med dem... Er det slik at en "plikter" å invitere for eksempel svigerinner (som jeg har ingenting til felles med)..? Noen som har svar til meg...?
Mrs B Skrevet 27. mars 2007 #2 Skrevet 27. mars 2007 Ja enig med dberry, det er din dag, og siden du har blitt bedt om å gi en liste med navn er det du som bestemmer. Tror du svigerinnen din blir så lei seg o hun ikke blir bedt hvis dere ikke har noe til felles da? Jeg har invitert de jeg vil ha der sammen med meg, husk: det er vanligvis en HEL dag!! Men hadde absolutt invitert venninner som jeg kommer godt overens med, selv om dere ikke treffes så ofte!
Bomull Skrevet 27. mars 2007 #3 Skrevet 27. mars 2007 Jeg vet mange inviterer absolutt alt av venner og kolleger, men selv synes jeg man burde holde seg til de man ønsker å tilbringe denne tiden med. Blir det for mange blir det fort upersonlig og kjedelig for noen, men en liten sterk gjerne kan nok gjøre dagen mye mer spesiell og minneverdig. Jeg har noen betenkeligheter med å invitere noen som ikke er invitert i bryllupet dersom jeg skal ha et stort bryllup med mange venner. Det er sikkert ikke gøy å føle seg utenfor.
Gjest Vampyra Skrevet 27. mars 2007 #4 Skrevet 27. mars 2007 Jeg synes dette er kjempevanskelig og er egentlig veldig glad for at jeg ikke trenger å ta den avgjørelsen enda Jeg er enig i at det blir litt rart å invitere en diger gjeng som er invitert i bryllupet og noen få som ikke er invitert... omvendt er iallefall bedre. Jeg skulle veldig gjerne hatt gutter i utdrikningslaget mitt også...
Kykkelikokos Skrevet 27. mars 2007 #5 Skrevet 27. mars 2007 Spørs om det blir noe utdrikningslag i heletatt. Forloveren min bor i Bergen, og ellers har jeg faktisk ikke noe særlig med venninner.
Gifteklar:) Skrevet 27. mars 2007 Forfatter #6 Skrevet 27. mars 2007 Alle som skal være med i utdrikningslaget er også bedt i bryllupet... Siden vi inviterer både slekt og venner... Synes nesten det er litt dumt å be noen bare i utdrikningslaget, men vet mange er uenige med meg i dette... Takk for svar... Jeg tror også det fungerer best med en liten gjeng. Blir sikkert under 10 stk. Håper det ikke blir bare "mimring", siden noen er "ferskere" og dermed ikke vet så mye om alt som skjedde for lenge siden, hvis dere skjønner Til Darkness: Du og forloveren kan jo gjøre noe hyggelig? Spa, shopping, hyttetur eller noe? Må jo ikke være en stor gjeng og "overraskelser"...
Kykkelikokos Skrevet 27. mars 2007 #7 Skrevet 27. mars 2007 Nei, sant det. Men jeg synes liksom ikke jeg kan foreslå noe siden det på måte er hennes "ting" å arrangere.
Dråpe Skrevet 27. mars 2007 #8 Skrevet 27. mars 2007 Spørs om det blir noe utdrikningslag i heletatt. Forloveren min bor i Bergen, og ellers har jeg faktisk ikke noe særlig med venninner. ← Sånn var det med meg også - forventa ikke no' UL siden forloveren studerte i Bergen og jeg holdt til på Østlandet. Ikke har vi så stor vennegjeng heller, så jeg sa at vi droppa hele laget - og det var hun enig i. Vi avtalte at vi skulle finne på noe morsomt sammen etter hun var ferdig med eksamene sine for sommern i steden - men den som tropper opp på døra mi tidlig en lørdagsmorgen en måned før bryllupet var forloveren min og jentegjengen. :grine2: Så hun lurte meg trill rundt. Så det går an å planlegge UL fra Bergen også altså! MEN - over til det jeg eeeegentlig skulle skrive noe om: Vanskelig å vite hvem man skal invitere i UL, men jeg ville i hvertfall hatt med de nærmeste venninnene og familiemedlemmene. Utdrikningslaget er jo "en siste fest med gjengen som ugift" - og da vil det kanskje ikke være så naturlig å invitere med folk man ellers ikke omgås eller føler at man har et nært forhold til syns jeg.
jente 79 Skrevet 28. mars 2007 #9 Skrevet 28. mars 2007 Jeg ber ganske mange, men alle er bedt i bryllupet også. Vet at når min kjære arrangerte utdrikningslag for sin forlover var det noen som sa nei siden de ikke var bedt i bryllupet. Kommer litt an på. Jeg har vært bedt i utdrikningslag uten å ha vært bedt i bryllup. Men de hadde et veldig lite bryllup med kun forlovere og familie. Syntes det var veldig koselig bare å bli bedt. Jeg ber min søster, mine venniner (både nye og gamle, har mange venniner. Alle kjenner vel noen, men ingen kjenner alle...), min svigerinne (man ikke konene til min kjæres stebrødre. Rett og slett fordi jeg ikke har så mye med dem å gjøre og vi er sinnsykt forskjellige...), samboere og koner av min kjæres beste kamerater. Ber ikke samboere/koner til de kameratene vi ikke har like mye med å gjøre... Ble ei ganske lang liste, men alle er folk jeg trives sammen med. Vet at min forlover er i full gang med planlegging og at dato er bestemt... Litt spent...
tuji Skrevet 28. mars 2007 #10 Skrevet 28. mars 2007 Jeg synes man skal invitere alle jenter som skal i bryllupet (ikke tanter og bestemødre, da, men dere skjønner hva jeg mener). Jeg ble ikke invitert i utdrikningslaget til svigerinnen min, og synes det var litt underlig. Jeg hadde ikke kunnet komme uansett, men hadde satt pris på å bli spurt. Men nå vet jeg ikke om hun hadde lagd liste, eller om forloveren inviterte de hun kjente.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå