Gå til innhold

rengjøre gamle smykker

billie

Anbefalte innlegg

Jeg har fått endel gamle smykker etter grandtanter og bestemødre..men saken er at de har ligget veldig lenge,og aldri blitt rengjørt på noe vis,så det lukter mjerda av dem og de ser litt skitne ut.

Hvordan får jeg de rene..d er alt fra perler og juggel til sølv og gull.

Skal de bare legges i Zalo el lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får kjøpt smykkerens hos gullsmeden. Kjøp en type du kan dyppe smykkene i og så skylle av. Det følger med en liten kost til kriker og kroker, men du kan også bruke en gammel tannbørste. Perler polerer du med en myk klut, de må ikke renses som andre smykker. Da blir de ødelagt.

Du kan også ta med smykkene til en gullsmed for rens. Da blir det ordentlig gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gullsmeden renser ofte med spesialrens og vibrering. Noen ganger med ultralyd. På denne måten blir smykkene renere enn det de kan bli når du selv gjør det, man kommer bedre til bak stener osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rensing og polering hos gullsmed gir smykkene nesten et helt nytt preg, jeg anbefaler absolutt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel mer et kjerringråd, men mamma pleide å bruke tannkrem. Jeg har gjort det selv også, og det virker faktisk. Man bare gnir ringen/anhenget etc. godt inn med tannkrem (eventuelt lar det virke litt??) før man skyller av med varmt vann. Luktende godt blir det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du får kjøpt smykkerens hos gullsmeden. Kjøp en type du kan dyppe smykkene i og så skylle av. Det følger med en liten kost til kriker og kroker, men du kan også bruke en gammel tannbørste. Perler polerer du med en myk klut, de må ikke renses som andre smykker. Da blir de ødelagt.

Du kan også ta med smykkene til en gullsmed for rens. Da blir det ordentlig gjort.

Bare litt på siden; Du får også kjøpt perlerens som er spesielt for perler. Også hos gullsmeden, i samme serie som vanlig smykkerens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...