naley Skrevet 26. mars 2007 #1 Skrevet 26. mars 2007 finnes det grove boller? ikke som rundstykker i smak, men søt bollesmak
Arkana Skrevet 26. mars 2007 #2 Skrevet 26. mars 2007 Jeg har ikke sett grove boller til salgs i noen butikk (kanskje hos en baker?), men du kan jo enkelt bake grove boller selv ved å bytte ut noe av melet med sammalt hvete og resten av melet med Fibra mel?
Gjest Pax Skrevet 26. mars 2007 #3 Skrevet 26. mars 2007 Bakers har jo kommet med en ny bolletype med bittelitt sammalt hvete i.
Luzi Skrevet 26. mars 2007 #4 Skrevet 26. mars 2007 De til bakers er faktisk ganske gode, spesielt varme med smør og brunost på
skrue Skrevet 26. mars 2007 #5 Skrevet 26. mars 2007 De til bakers er faktisk ganske gode, spesielt varme med smør og brunost på Sikkert. Men, med dette pålegget så går vel vinninga opp i spinninga?
Luzi Skrevet 26. mars 2007 #6 Skrevet 26. mars 2007 joda, men får da være grenser på hvor pirkete man skal være:) brunost er ikke akkurat det mest usunne man kan putte på
Gjest piaf Skrevet 26. mars 2007 #7 Skrevet 26. mars 2007 joda, men får da være grenser på hvor pirkete man skal være:) brunost er ikke akkurat det mest usunne man kan putte på ← Brunost inneholder mye mettet fett og sukker, og er omtrent like sunt som fløtekarameller. Men godt er det.
Luzi Skrevet 27. mars 2007 #8 Skrevet 27. mars 2007 Brunost inneholder mye mettet fett og sukker, og er omtrent like sunt som fløtekarameller. Men godt er det. ← får trappe ned litt på brunost bruken jeg da. har nesten spist opp en halv gudbrandalsbrunnost på en uke. fast inventar på nistepakka mi hehe
skrue Skrevet 27. mars 2007 #9 Skrevet 27. mars 2007 får trappe ned litt på brunost bruken jeg da. har nesten spist opp en halv gudbrandalsbrunnost på en uke. fast inventar på nistepakka mi hehe Om du kjenner etter så kjenner du at den er veldig søt. Mye av væsken (melk og fløte) kokes inn når osten lages. Man sitter igjen med melkesukkeret (som blir til karamell) og alt som smaker godt (dvs fett). Dette er nesten egentlig en festost. Jeg synes den passer fint som helgepålegg, men jeg spiser den engang i blandt ellers også. Tidligere tilsatte man jern til osten, men det er det slutt på nå. Kan lese litt mer her. http://en.wikipedia.org/wiki/Geitost
Supraspinatus Skrevet 27. mars 2007 #10 Skrevet 27. mars 2007 Hva med å bake selv da? med feks spelt eller durum?
Gjest Emil "Baker" Lysø Skrevet 9. september 2008 #11 Skrevet 9. september 2008 Hva med å bake selv da? med feks spelt eller durum? Heisann! Vil bare si at vi fra i dag har begynt å bake grove boller hos oss i kantina på Universitet i Agder. Vi har tatt bort halvparten av melet og erstattet dette med FIBRA (100% fullkornsmel) og beholdt resten i deigen. Bollene er kjempesafitge og utrolig gode!!
Gjest *Mim* Skrevet 9. september 2008 #12 Skrevet 9. september 2008 Grove boller høres godt ut, synes jeg. Må bare få si at brunost er bittelitt sunnere enn karameller. Selv med sukker og fett inneholder brunosten flere næringsstoffer enn karamellene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå