Gjest care Skrevet 26. mars 2007 #1 Skrevet 26. mars 2007 Noen som kan gode erfaringer ang. sydenreiser. Jeg tenker i utganspunktet på at reisen ikke skal være lang. Jeg vil ikke ha lang vei fra flyplass til hotell samtidig vil jeg ha topp standard. Noen tips?
Gjest Pet Skrevet 26. mars 2007 #2 Skrevet 26. mars 2007 Alcudia på Mallorca er veldig barnevennlig! Flott, langgrunn strand. Det kryr av småunger der! Ikke så lang flytur, heller, ca 3 1/2 time fra Gardermoen, så vidt jeg husker.
Gjest care Skrevet 26. mars 2007 #3 Skrevet 26. mars 2007 Alcudia på Mallorca er veldig barnevennlig! Flott, langgrunn strand. Det kryr av småunger der! Ikke så lang flytur, heller, ca 3 1/2 time fra Gardermoen, så vidt jeg husker. ← Ja det er fint du sier det. Alcudia har jeg tenkt på, har også tenkt på Kreta, men er litt skeptisk i forhold til litt lengre flytur. Tar gjerne imot flere tips.
Chica Skrevet 26. mars 2007 #4 Skrevet 26. mars 2007 Alcudia er vel superbarnevennlig, men vær obs på at det tar fort en time å kjøre fra flyplassen. Var mye sutrete unger sist vi var der, landet ganske seint, og måtte vente i evigheter på flyplassen før bussene var klare.
Donpedro Skrevet 26. mars 2007 #5 Skrevet 26. mars 2007 Skulle også foreslå Mallorca. Men ikke ta ettermiddagsfly, en haug fulle folk da vi gjorde det sist (som hadde drukket siden de stod opp), ikke trivelig. Om man vil reise bittelitt lenger, så er jo Italienere generelt veldig barnekjære, mens Hellas har mye koselige rolige steder som er ypperlige for barnefamilier.
flopp Skrevet 26. mars 2007 #6 Skrevet 26. mars 2007 Gran Canaria; Playa del Ingles er delig reisemål med små barn . Forsåvidt er alle Kanariøyene fine reisemål synes jeg; ikke så lang flytur og ikke alt for varmt! Det jeg har lagt vekt på nå når vi skal på tur er: - ikke for lang flyreise - barnevennlig hotell med barnebasseng (vi har litt større barn og har også lagt vekt på at hotellet har barneklubb, show for barna, barnebuffet) - ikke for lang avstand til sentrum (slik at man kan gå frem og tilbake og la barnet sove i vognen) - ikke for varmt (for min egen del også .
Tvilling76 Skrevet 27. mars 2007 #7 Skrevet 27. mars 2007 (endret) Vi var i Platanias, Chaniakysten på Kreta da jr var 6 mnd. Det var siste gang. Rullesteiner langs stranden, og slettes ikke noe som falt i smak hos oss. Året etter reiste vi til Koh Samui i Thailand. Og der fant vi paradiset. Ingen problemer for jr med den lange flyreisen. Hadde med små overraskelser underveis, så det gikk smertefritt. Varmen var heller ikke noe problem. Nå i påsken reiser vi til Bali og jr er nå 2 år og 3 mnd og jeg er 26 uker på vei. God tur! Endret 27. mars 2007 av Tvilling76
tattoopia Skrevet 27. mars 2007 #8 Skrevet 27. mars 2007 jeg har vært på alcudia å vil ikke anbefale det til noen. men gran canaria/ puerto rico derimot er helt supert. fint klima å perfekt for barnefamilie. ikke så lang reise heller. derimot så er det ike den billigste plassen å dra. men skal jeg å reise i nær fremtid tror jeg nok at turen går dit. har også vært med jentungen i tunisia da hun var året. folk der er helt utrolig glad i barn, fint klima å billig å være,(hvis du kan prute). men uv strålinga er HØY der så vær oppmerksom. kosta heller ikke skjorta reise dit å vi bodde vanvittig bra
Gjest care Skrevet 27. mars 2007 #9 Skrevet 27. mars 2007 Som vanlig blir jeg som regel mer forvirra enn da jeg starten tråden. Okai, fint med tips. Jeg må tenkte litt. Tunisia blir det hvertfall ikke.
Gjest Deception Skrevet 27. mars 2007 #10 Skrevet 27. mars 2007 Gran Canaria er nok fint, og gjerne Puerto Rico. Temperaturene er stort sett humane året rundt, og da vi var der, var det mange barnefamilier som bodde på samme hotellkompleks som vi gjorde.
Kosemose Skrevet 27. mars 2007 #11 Skrevet 27. mars 2007 Kommer vel litt an på hvor gamle barna er. I forhold til hva barna trenger og for eksempel i forhold til om man er avhengig av vogn hele tiden, osv. Det som var viktigst for meg med småbarn var at vi hadde kjøkkenmuligheter og stor terasse el.lignende slik at barnet kunne sove inne i skyggen mens vi likevel kunne sitte ute, air condition selvfølgelig, og at det var framkommelig med barnevogn.
Gjest Deception Skrevet 27. mars 2007 #12 Skrevet 27. mars 2007 Glemte: Puerto Rico er full av høydeforskjeller og trapper, så det gjelder å undersøke at hotellet ligger slik at det er lett å komme seg fram uten å slite seg ut.
Chica Skrevet 27. mars 2007 #13 Skrevet 27. mars 2007 Og om sommeren er det uholdbart varmt i Puerto Rico. Fjellene som skaper lite vind og god temp om vinteren gjør at det blir for varmt om sommeren syns jeg. Alle barnefamiliene vi møtte i Alcudia var kjempefornøyd, det var ok temperatur, bra luft pga sjøen i nærheten i tillegg til at det var lagt godt til rette for barnevogner, ramper overalt på hotell/restauranter etc.
Gjest care Skrevet 27. mars 2007 #14 Skrevet 27. mars 2007 jeg har vært på alcudia å vil ikke anbefale det til noen. ← Hvorfor ikke?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå