Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2007 #1 Skrevet 26. mars 2007 Dette er noe jeg har lurt på lenge, mne vet ikke helt hvordan jeg skal formulere meg, men vi gjør et forsøk! Som mange andre damer går jeg på do etter sex for å kvitte meg med saker og ting. Nå har jeg sluttet med pillene mine, og sjansen for å bli gravid er der. Når jeg går på do, kvitter jeg meg med det meste, men ikke alt. Finnes da muligheten for å få en "dårligere" baby enn om jeg hadde tatt vare på all sæden. Altså slik at det hadde blitt større utvalg i sædceller, eller er jeg heeelt på jordet?
Merneith Skrevet 26. mars 2007 #2 Skrevet 26. mars 2007 Du er helt på jordet For å være litt mer seriøs, det som kommer ut består av 99.9 % andre ting enn sædceller. Sædcellene er opptatt av å svømme oppover
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2007 #3 Skrevet 26. mars 2007 Så det vil med andre ord si at de beste sædcellene til enhver tid befinner seg øverst/lengst oppe?
Leo Skrevet 26. mars 2007 #4 Skrevet 26. mars 2007 Så det vil med andre ord si at de beste sædcellene til enhver tid befinner seg øverst/lengst oppe? ← Det stemmer! Som en kuriositet kan jeg nevne at de ved kunstig befruktning lar sæden stå en stund og deretter bruker kun det som befinner seg øverst i glasset nettopp fordi de beste svømmer oppover.
Merneith Skrevet 26. mars 2007 #6 Skrevet 26. mars 2007 Så det vil med andre ord si at de beste sædcellene til enhver tid befinner seg øverst/lengst oppe? ← Du får ca 200 millioner sædceller fra partneren din, så hvilke som er øverst og nederst er ikke så veldig relevant vil jeg tro Den beste finner nok frem.
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2007 #7 Skrevet 26. mars 2007 Haha. Fint å høre. Jeg har lurt lenge på dette, fint at noen vet svarene. Da skal jeg ikke tenke på det noe mer. Da sater vi på at 10 millioner av de beste er igjen etter endt dobesøk
Gjest enois Skrevet 26. mars 2007 #10 Skrevet 26. mars 2007 ts her. Jeg kan prøve å forklare hva jeg tenkte. Selv om det kanksje høres søkt ut. Alle sædcellene blir forskjellige babyer. De beste sædcellene er flinkest til å svømme. Så om jeg kvittet meg med de fleste, kanskje jeg kvittet meg med de beste? at de ikke var så kjappe at de kom seg dit de skulle være.. Eller noe i de baner. Ikke så lett å forklare..
Gjest Gjest_Cronos_* Skrevet 26. mars 2007 #11 Skrevet 26. mars 2007 ts her. Jeg kan prøve å forklare hva jeg tenkte. Selv om det kanksje høres søkt ut. Alle sædcellene blir forskjellige babyer. De beste sædcellene er flinkest til å svømme. Så om jeg kvittet meg med de fleste, kanskje jeg kvittet meg med de beste? at de ikke var så kjappe at de kom seg dit de skulle være.. Eller noe i de baner. Ikke så lett å forklare.. ← De beste er nok også de kjappeste, ergo har kommet lengst inn når du kommer deg på do
Gjest Frøken Titt Skrevet 26. mars 2007 #12 Skrevet 26. mars 2007 Finnes da muligheten for å få en "dårligere" baby enn om jeg hadde tatt vare på all sæden. Altså slik at det hadde blitt større utvalg i sædceller, eller er jeg heeelt på jordet? ← Haha. Søteste spørsmålet jeg har lest.
messy Skrevet 26. mars 2007 #13 Skrevet 26. mars 2007 Kan jeg føye til et spørsmål som jeg har lurt på en stund? Jeg mener, hvis man går på do etter sex, er det mindre sannsynlighet for å bli gravid da? har liksom alltid lurt litt på det...
Leo Skrevet 26. mars 2007 #14 Skrevet 26. mars 2007 Ikke med mindre du styrter avgårde akkurat i det han trekker seg ut, men selv ikke det minsker sannsynligheten nevneverdig. Ønsker du å bli gravid holder det å ligge i ro et par minutter for å sikre at flest mulig havner der de skal.
Gjest Gjest_Cronos_* Skrevet 26. mars 2007 #15 Skrevet 26. mars 2007 Ikke med mindre du styrter avgårde akkurat i det han trekker seg ut, men selv ikke det minsker sannsynligheten nevneverdig. Ønsker du å bli gravid holder det å ligge i ro et par minutter for å sikre at flest mulig havner der de skal. ← Jepp, gjerne med bena opp langs veggen, selv om det slett ikke er noe must.
Gjest enois Skrevet 26. mars 2007 #16 Skrevet 26. mars 2007 Haha. da har vi fått svar på spørsmålene våre. For jeg lurte også på det andre. Det går ikke an å spørre ordentlige folk det spørsmålet, for som dere ser, så er det et ganske søkt spørsmål. Må le litt selv når jeg leser det igjen her...
Gjest Gjest_Cronos_* Skrevet 26. mars 2007 #17 Skrevet 26. mars 2007 Haha. da har vi fått svar på spørsmålene våre. For jeg lurte også på det andre. Det går ikke an å spørre ordentlige folk det spørsmålet, for som dere ser, så er det et ganske søkt spørsmål. Må le litt selv når jeg leser det igjen her... ← Prøv å la være å hoste også, hvis du ønsker å beholde mest mulig inni
Gjest enois Skrevet 26. mars 2007 #18 Skrevet 26. mars 2007 Haha.. kanskje det var en plan? opp med bena, og ikke finn på å host. Da ødelegger man alt!!
Gjest Gjest_Cronos_* Skrevet 27. mars 2007 #20 Skrevet 27. mars 2007 Haha.. kanskje det var en plan? opp med bena, og ikke finn på å host. Da ødelegger man alt!! ← Ikke undervurder styrken i en god host! Du vet vel hvorfor det er best å ha sex med jenter som røyker? (*host host* *stram stram* )
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå