Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg drikker hverken kaffe eller te, og brus er da min form for flytende kos. Men babyen har endel vondt i magen, og det kan jo hende han reagerer på kullsyre. Hva gjør dere andre ammende ang brus/saft/kaffe og andre drikker? Hjelper det i muligens å riste ut kullsyren? Driker forøvrig bare light brus da ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville kuttet ut brusen i en periode og heller drukket vann. Juice, om du vil ha noe med smak. Men du kan jo tilsette litt sitron- eller appelsinskiver i vannet, fx. Dessuten er vann bra for melkeproduksjonen.

Om det hjelper å riste ut kullsyren vet jeg ikke, men jeg vet i alle fall at brus uten kullsyre er noe av det verste jeg drikker og ikke 'verdt det' ;)

Skrevet

Ville også ha kuttet ut brusen. Et tips: den nye safeten til Sun er nydelig.

Skrevet

Har mer enn nok melk som det er, så vil helst ikke øke produksjonen ;) Synes brus som er ristet er godt jeg da, den kan gjerne være varm også :ler:

Skrevet

Det kan være koffein i brusen du drikker? I så fall kan det være det barnet ditt reagerer på. Når det er sagt: det er slett ikke uvanlig at små barn reagerer på kullsyre. Eneste måten å finne ut hva det er barnet reagerer på er å prøve seg fram. Dersom du rister ut all kullsyren i ei ukes tid så ser du om det holder. Hvis ikke så får du kutte all brusen og se om det hjeper. Det er dessverre ingen lettvint måte å sjekke dette på.

(Og drikk så mye vann du bare vil. Det øker ikke melkemengden.)

Skrevet
(Og drikk så mye vann du bare vil. Det øker ikke melkemengden.)

Jeg mente ikke at det økte melkemengden altså. Men at væskeinntaket har mye å si for å opprettholde melkemengden man har. Sånn for å få det på det rene :sjenert:

Skrevet

Drikker champagnesaft jeg... Eller Fruktfest som den heter. (Gøy)

Men jeg sliter med at det er veldig lite brus som ikke inneholder søtstoff. Og jeg vil ikke putte i meg hverken aspartam eller annen sukkererstatning så lenge jeg ammer.

(Og nå har de sluttet med sukker i gøy saft også... :grine: )

Forsøker meg med litt brus av og til for å se om det går, for jeg savner det veldig! Men jeg er jo blitt en veldig enkel gjest da. (Siden jeg ikke drikker kaffe, te eller brus, så blir det mye vann. :ler: )

Skrevet

Jeg er kanskje litt rar, jeg, men jeg drikker brus (ikke ofte, mest farris), litt kaffe (en kopp om dagen) og litt te. Og gjerne et lite glass vin til middag (ikke hver dag, da). Min gutt har hatt litt vondt i magen noen netter, men er mye bedre naa. De gangene han har hatt vondt har jeg ikke drukket noe med kullsyre, og ikke vin heller. Leste nettopp at medmindre babyen er allergisk er det ikke saerlig sannsynlig at h*n reagerer paa noe du spiser/drikker. Men vet at mange har andre erfaringer, saa jeg vil ikke paastaa at det stemmer for alle. :)

Skrevet

drikker masse cola og min nyfødte reagerer ikke på det ihvertfall.

Gjest Deception
Skrevet

Kanskje h*n reagerer på det kunstige søtstoffet i lightbrus?

Skrevet

Min småtass reagerer veldig på kullsyre, selv om han nå er tre måneder.

Skrevet

Det er ikke godt å si hva han reagerer på, kan jo være noe helt annet enn hva jeg drikker. Kan også hende at det ikke har noe med hva jeg får i meg å gjøre i det hele tatt. Finner uansett ikke noe mønster i det, så da er det ikke så lett å gjøre. Men visste ikke at de kunne reagere på kunstig søtstoff..... Phu, mye å tenke på!

Skrevet

Ei på barselgruppa mi tålte å drikke maks en brusboks på en dag. Holdt hun seg under det gikk det greit, men drakk hun mer fikk den lille veldig vondt i magen.

Jeg holdt meg unna alt av light hele tiden i svangerskapet og nå som jeg ammer. Aspartam går over til babyen og lagres i kroppen for evig. Det vil jeg ikke utsette barnet mitt for.

Skrevet
Aspartam går over til babyen og lagres i kroppen for evig. Det vil jeg ikke utsette barnet mitt for.

Kan du vise til noe dokumentasjon på dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...