Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

I dagens artikkel om 69- stillingen på Kvinneguiden, påstås det følgende:

"Å få orgasme for menn er svært enkelt; bare det at du har munnen nær penisen hans kan noen ganger være nok til å sende ham over toppen. Kvinner er jo som kjent kompliserte vesener og trenger spesifikk, konstant ikke-gjør-noe-annet-enn-det-du-holder-på-med-ellers-vrir-jeg-hodet-av-deg-stimulasjon for å nå klimaks".

Det er to feil i denne påstanden.

Det er ikke slik at alle menn forblir "testoserombomber" med konstant ståpikk hele livet, selv om man er det i 18- årsalderen. Med årene endrer fysikken seg, og en mann tilbyr da andre kvaliteter som utholdenhet og erfaring. En av bieffektene er at menn IKKE nødvendigvis oppnår orgasme svært lett, slik som det skrives i artikkelen. Dette varierer MYE fra mann til mann. Derfor holder ikke påstanden.

Kvinner er jo bare sååå kompliserte vesener. I denne sammenhengen antydes det at de er mye mer kompliserte enn menn. Dette er etter min mening bare svada og nok en myte som skal forklare hvorfor noen kvinner ikke greier å slappe av såpass mye at de oppnår orgasme.

Jeg trodde KG hadde kommet lenger enn å formidle disse klisjèaktige mytene som i tillegg generaliserer rått og hemningsløst.

Endret av Jalp
Videoannonse
Annonse
Gjest StoreSky
Skrevet

Helt enig i begge "fakta feilene". Det er mange andre faktorer som spiller inn hvorvidt kvinner/menn får orgasme lett eller ei. (kjemi, sykdom, tenning, lenge siden sist, humør, syklus, etc)

Skrevet

Hihi, skrev de virkelig det ?

Jaja, sånn kan det gå når kvinner skal skrive om "alle menn" :ler:

Gjest Bobcat
Skrevet

:klappe:

Desto flere forumposter blir det jo her på Kvinneguiden av typen "Hvorfor går han ikke?", "Hva er galt med meg?" og "Bør han gå til legen?".

Klisjeer er kos!

Skrevet

Hvis dama er særs dyktig, og har munnen nærmere enn i nærheten en ti-femten minutter, så stemmer det så sant hun "ikke-gjør-noe-annet-enn-det-hun-holder-på-med-ellers-vrir-jeg-hodet-av-henne-stimulasjon for å nå klimaks"..

Men den guiden var vel skrevet for seksten år gamle jenter som skal prøve en 69 med seksten år gamle gutter.

Gjest Paparazzi
Skrevet

Har selv aldri fått orgasme ved munnsex OG har vært borti jenter du ikke kan være borti uten at de får orgasme, så det der er i beste fall synsing.

Gjest StockDama
Skrevet

den 69 artikkelen var...ganske "barnslig". menn kommer da ikke bare ved at du ser på penisen dems...jezes..

Gjest Bellatrix
Skrevet
:ler: Ja, damer bruker alltid lang tid på å få orgasme. :roll:
Gjest Gjest
Skrevet

Kvinner er jo bare sååå kompliserte vesener. I denne sammenhengen antydes det at de er mye mer kompliserte enn menn. Dette er etter min mening bare svada og nok en myte som skal forklare hvorfor noen kvinner ikke greier å slappe av såpass mye at de oppnår orgasme.

Hva mener du egentlig? At kvinner som ikke greier å komme ikke slapper nok av?

Det har jeg hørt og lest før og det provoserer meg skikkelig.

Jeg er ikke i stand til å få orgasme ved onanering, ved å bruke dusjstrålen, ved å bli slikket eller berørt på klitoris/g-punktet.

Jeg kjenner min kropp inn og ut. Jeg har hatt mange partnere,vært seksuellt aktiv i 14 år,er gift og trygg på min kropp og min mann.

I 14 år har jeg prøvd å finne noe som ligner på en opphissende følelse ved å ta på meg selv. Det nytter ikke. Det er dødt.

Det eneste som fungerer er en skikkelig god, hurtig vibrator, helst en elektrisk en. Jeg behøver en enorm hurtig og kraftig vibrasjon for å få en god følelse/ orgasme.

Ingen hånd eller tunge i verden kan "jobbe" så fort. Det har absolutt ingenting med at jeg ikke slapper av eller ikke tenker på opphissende ting. For det gjør jeg.

Noen kvinner kommer lett, de fleste kommer....men det finnes absolutt de som behøver mer enn det hånd, tunge og penis kan gi.

Det er absolutt en myte at alle kvinner kan få orgasme ved å lære seg å slappe av. :murvegg:

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er ikke i stand til å få orgasme ved onanering, ved å bruke dusjstrålen, ved å bli slikket eller berørt på klitoris/g-punktet.

Jeg kjenner min kropp inn og ut. Jeg har hatt mange partnere,vært seksuellt aktiv i 14 år,er gift og trygg på min kropp og min mann.

I 14 år har jeg prøvd å finne noe som ligner på en opphissende følelse ved å ta på meg selv. Det nytter ikke. Det er dødt.

Det eneste som fungerer er en skikkelig god, hurtig vibrator, helst en elektrisk en. Jeg behøver en enorm hurtig og kraftig vibrasjon for å få en god følelse/ orgasme.

Ingen hånd eller tunge i verden kan "jobbe" så fort. Det har absolutt ingenting med at jeg ikke slapper av eller ikke tenker på opphissende ting. For det gjør jeg.

Noen kvinner kommer lett, de fleste kommer....men det finnes absolutt de som behøver mer enn det hånd, tunge og penis kan gi.

Det er absolutt en myte at alle kvinner kan få orgasme ved å lære seg å slappe av.  :murvegg:

Du har helt rett, mye av disse tingene er medfødt.

Jeg er mann, har aldri fått orgasme av munnsex, men kommer av samleie. Er rett og slett litt "treig" av meg. Har vært sammen med jenter som får orgasme på under 1 minutt, og noen som aldri har fått orgasme. Sånn er det bare.

Gjest Gjest
Skrevet
Du har helt rett, mye av disse tingene er medfødt.

Jeg er mann, har aldri fått orgasme av munnsex, men kommer av samleie. Er rett og slett litt "treig" av meg. Har vært sammen med jenter som får orgasme på under 1 minutt, og noen som aldri har fått orgasme. Sånn er det bare.

Jo takk, dere menn har også noen medfødte "greier" ;)

Min mann behøver tempo,tempo, tempo både når han runker og når vi har sex. Jeg får han til å komme ved munnsex men gjett om jeg får kjørt kjevemusklene :ler:

Så er det andre menn som spruter bare de blir slikket litt oppå og rundt penishodet. Veldig greit, men jeg endte ikke opp med en slik en ;)

Gjest Gjest
Skrevet
Jo takk, dere menn har også noen medfødte "greier" ;)

Min mann behøver tempo,tempo, tempo både når han runker og når vi har sex. Jeg får han til å komme ved munnsex men gjett om jeg får kjørt kjevemusklene :ler: 

Så er det andre menn som spruter bare de blir slikket litt oppå og rundt penishodet. Veldig greit, men jeg endte ikke opp med en slik en ;)

Hmmm...interessant. Mener du at mannen din "knuller" deg i munnen...? Det høres jo ut som en god ide for oss treiginger, i så fall..

Fortell meg hva dere gjør, er du snill

Skrevet
Min mann behøver tempo,tempo, tempo både når han runker og når vi har sex.

Store armmuskler også... :ler:

Gjest Gjest
Skrevet
Hmmm...interessant. Mener du at mannen din "knuller" deg i munnen...? Det høres jo ut som en god ide for oss treiginger, i så fall..

Fortell meg hva dere gjør, er du snill

Går ikke munnsex fra dame til mann ut på at mannen knuller dama i munnen da? :klø: Sånn vi gjør det ihvertfall... Han elsker deep-throat!

Gjest Gjest
Skrevet
Går ikke munnsex fra dame til mann ut på at mannen knuller dama i munnen da?  :klø: Sånn vi gjør det ihvertfall... Han elsker deep-throat!

Det er ingen selvfølge at mannen får knulle jenta i munnen, nei. Munn-knulling og deep throat er for de avanserte..

Hvis jeg tar tak i kona mi og pumper løs i munnen hennes, får jeg meg en rett høyre...

Skrevet (endret)

Stortingsrepresentant Marit Nybakk presterte en gang å si offentlig at kvinner var veldig avanserte og kompliserte vesener. Spesielt i forhold til seksualitet der kvinner var som romskip å regne i forhold til menn som til sammenligning måtte betraktes som traktorer. Når Nybakk sa dette var det en opplest holdning at kvinner var avanserte og nyanserte, mens menn var enkle og primitive. Det er den holdningen jeg angiper ved å ironisere over dette synet.

Når det gjelder noen kvinners vanskeligheter med å få orgasme, så er det sikkert mange forskjellige grunner til det. Jeg ser nå at jeg antakeligvis har kommet i skade for å formulere meg i tråd med det du sikkert ganske riktig påpeker er en myte om årsaken til at noen kvinner sliter med orgasmen. Til mitt forsvar kan jeg si at de kvinnene som har delt slike tanker med meg, har oppgitt manglende evne til å slappe av som viktigste årsak til problemene. I tillegg er det mange som sier det samme her inne og på lignende fora. Men jeg beklager hvis jeg har bidratt til din frustrasjon her, og lover å huske på at dette med å slappe av nok ikke trenger å gjelde for alle.

Men utgangspunktet for tråden var altså artkkelen på KG om 69- stillingen, og forfatterens syn på hvor lett menn får orgasme. Sånn sett kan man jo si at jeg møtte meg selv en smule i døra her. En får vel bare være takknemlig for de mulighetene man får til å lære.

Endret av Jalp

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...