Cita Skrevet 27. februar 2003 #1 Del Skrevet 27. februar 2003 Hei. Vet ikke om det er lov å legge denne linken her, men jeg tar sjansen. Om ikke annet så er det en god og viktig sak !!! Følg instruksjonene på Norsk Kennel klubb's sider. http://www.nkk.no/ Cita Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 27. februar 2003 #2 Del Skrevet 27. februar 2003 Protest er sendt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 27. februar 2003 #3 Del Skrevet 27. februar 2003 Jeg har mailet CUBUS, VIVEKE OG BESTSELLER (VERO MODA) og vist min avsky for at de selger klær som er av katte og hundeskinn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nirvana Skrevet 27. februar 2003 #4 Del Skrevet 27. februar 2003 Nå har jeg skrevet under og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pink Skrevet 27. februar 2003 #5 Del Skrevet 27. februar 2003 Me too! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 27. februar 2003 #6 Del Skrevet 27. februar 2003 Og jeg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diva Skrevet 27. februar 2003 #7 Del Skrevet 27. februar 2003 Jeg har skrevet under og håper dette går igjennom! Det må det gjøre! Dette er for jævlig og forkastelig. Utrolig at det ikke har vært en slik lov fra før av. Jeg gremmes! Care, følger gjerne ditt eksempel og mailer gjerne disse firmaene. Kunne du sendt meg adressene på pm ? Evt. kan jeg sikkert finne dem selv. Diva Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 27. februar 2003 #8 Del Skrevet 27. februar 2003 Bla deg ned på siden. Du finner det på venstre side. http://www.noahonline.org/hundepels.htm Håper flere også sender en skikkelig hat mail til dem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 27. februar 2003 #9 Del Skrevet 27. februar 2003 Skal også sende protest. Jeg jobber i en butikk som selger slike klær :evil: (kun kanin), men kan jo ikke nekte å selge det. (Er jo bare ekstrahjelp) Min lille protest i denne sammenheng er å anbefale kundene å kjøpe noe annet. Overraskende nok er det stort sett bare positive tilbakemeldinger når vi nevner at det er ekte pels. :-? Hovedkontoret sin "unnskyldning" er at hele kaninen blir brukt. (Den blir spist også) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diva Skrevet 27. februar 2003 #10 Del Skrevet 27. februar 2003 Takk skal du ha Care! Jeg skal i tillegg sende videre oppfordringen til mine venner og "mail-venner". Diva Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 27. februar 2003 #11 Del Skrevet 27. februar 2003 Takk skal du ha Care! Jeg skal i tillegg sende videre oppfordringen til mine venner og "mail-venner". Diva Supert :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tier Skrevet 27. februar 2003 #12 Del Skrevet 27. februar 2003 Hvis dere mener at akkurat dette er så forferdelig må jeg bare si at jeg synes dere er litt uopplyste! Kun fordi disse dyrene er velsignet med et søtt utseende??? I Asia løper huder og katter løse i hundretall og er skikkelig plagsomme!!! Så dette er vel en form for utrydding som en kan tjene penger på... Og hva med: Tyrefekting... -Trenger jeg si mer??? Gåselever, gåsa henger opp ned mens den blir matet for å få presset levera sammen... I f.eks. USA står kyr stuet og bundet på sammlebånd, hvor de blir matet og melket sammtidig. Og de har aldri vært utendørs i hele sitt liv. Har flere eksempler hvis ønskelig!!! Har dere noen gang sett hvordan kur, høner, griser, seler etc blir slaktet? Ikke akkurat behagelig å se på det heller!!!??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linemor Skrevet 27. februar 2003 #13 Del Skrevet 27. februar 2003 jeg har ikke skrevet under jeg da. har ikke lest det som står i linken heller. men hvis det bare dreier seg om at vi ikke skal bruke pelsen til kjeledyrene våre, og ikke sette en stopper for dyremisshandlingen mot alle dyr som skal brukes til mat og klær ser jeg ikke helt meningen. synes det som gikk på tv i går var grusomt, men det er ikke fordi det er katter og hunder, men fordi det er misshandling, og jeg mener at andre dyr burde gå inn under det samme. kan hende at den linken gjør det, men jeg åpnet den og den virket ikke spesielt interisert i andre dyr. men hjelper dette for alle så gjør dere en god sak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 27. februar 2003 #14 Del Skrevet 27. februar 2003 Hvis dere mener at akkurat dette er så forferdelig må jeg bare si at jeg synes dere er litt uopplyste! Kun fordi disse dyrene er velsignet med et søtt utseende??? Og hva med: Tyrefekting... -Trenger jeg si mer??? Gåselever, gåsa henger opp ned mens den blir matet for å få presset levera sammen... I f.eks. USA står kyr stuet og bundet på sammlebånd, hvor de blir matet og melket sammtidig. Og de har aldri vært utendørs i hele sitt liv. Har flere eksempler hvis ønskelig!!! Har dere noen gang sett hvordan kur, høner, griser, seler etc blir slaktet? Ikke akkurat behagelig å se på det heller!!!??? Kjære tier, det er vel ingen motsetninger her. Jeg er både i mot pelsindustri og tyrefekting. Dette gjelder ikke hver enkelt sak, dette er en prinsippsak der man skal behandle dyr med respekt og være klar over at de har rettigheter de også. Ingen dyr bør stå i bur, ingen dyr bør mishandles, ingen dyr bør lite fordi vi mennesker er forfengelige......... ....dyr har faktisk følelser........ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 27. februar 2003 #15 Del Skrevet 27. februar 2003 Synes tyrefektig og produksjon av denne spesielle gåseleveren er grusom og bestialsk og jeg! Ser ikke med mildere øyne på det nei, ikke var det nytt heller. Jeg er konsekvent på å kjøpe egg fra "frittgående" høns, jeg har vært på Gilde slakteri i Vestfold å sett hvordan de slakter gris ihvertfall, avlivningsmetoden de bruker er etter hva jeg kan skjønne ganske så "human". (grisene blir ført igjennom en tunnel hvor de blir gasset med en gass som gjør at de sovner inn og dør, deretter blir de tappet blod etc av) Kylling vet jeg ikke hvordan slaktes, og allikevel spiser jeg det, DET er kanskje litt dumt. Jeg vet ikke om det er sant som de sier heller, at fisk faktisk føler, men om det er det, så er vi mange som har ett følenes dyrs misshandling på vår samvittighet! Det kan vel ikke være galt å bry seg, vise følelser og reagere, selv om man ikke klarer å endre all verdens dyreplageri på samme dagen? eller? (følte plutselig at vi gjør noe feil ved å reagere på det som er vist, men det er ALDRI feil å reagere på misshandling!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tier Skrevet 27. februar 2003 #16 Del Skrevet 27. februar 2003 Care: "Fisk også?????" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 27. februar 2003 #17 Del Skrevet 27. februar 2003 Er det virkelig slik at dersom vi ikke kan hjelpe alle på en gang, så kan vi like godt la være i det hele tatt????? :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cita Skrevet 27. februar 2003 Forfatter #18 Del Skrevet 27. februar 2003 Hei Tier.. Jeg ser poenget ditt, med det gjør det vel ikke mindre nødvendig å protestere mot pelsdyrindustrien av den grunn ?? Skal vi sitte med hendene i fanget og kun tenke som så... ?? ja ja, andre dyr har det sikkert like ille........vi kan jo ikke forskjellsbehandle noen, så vi gir "beng" i om noen misshandler hunder og katter ?? Tyrefekting - Gåselever - you name it...alt det er like forkastelig som pelsdyrindustrien. Men man må kunne få protestere på enkeltsaker, uten å bli kalt "uopplyst" ?? Gi oss andre "protestlinker", så sender sikkert mange av oss her på KG protestmailer i hopetall. Det er tross alt bedre å gjøre litt, enn å la være, forde man tror man ikke "når frem" Og min protest har intet med hundens/kattens utseende å gjøre. Vet om "stygge" katter og hunder, men jeg godtar ikke misshandel av dem heller !! mvh Cita Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 27. februar 2003 #19 Del Skrevet 27. februar 2003 Care: "Fisk også?????" Nå foregår det endel debatt og forskning rundt fiskespørsmålet. Dvs, kjenner fisk smerte eller ei. http://an.no/69/37/63/4.html Jeg spiser fisk, men følger med debatten og kommer til å ta stilling til hvilken fisk jeg i fremtiden spiser avhening av hvordan man avliver fisken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 27. februar 2003 #20 Del Skrevet 27. februar 2003 Er det virkelig slik at dersom vi ikke kan hjelpe alle på en gang' date=' så kan vi like godt la være i det hele tatt????? :o[/quote'] Ja, man kan virkelig begynne å lure på om enkelte her er helt apatiske. Skal man ikke ta stilling bare fordi det er så mye annet som er værre.....wake up and smell the cofee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå