Serene Skrevet 26. mars 2007 #1 Skrevet 26. mars 2007 Vi vurderer å flytte til Kristiansand-området, og ser at det i sommer skal legges ut kommunale tomter for salg i Nestmyrveien, som jeg forstår ligger i Flekkerøy. Vi bor nå langt langt nord, så jeg har liten mulighet til å sjekke omådet før i sommer. Er det noen som bor der eller har kunnskap om området? Barnehage og skole? Gammel byggeskikk (vanskelig å bygge feks funkis-hus der?). Meninger?
Gjest Tweek Skrevet 26. mars 2007 #2 Skrevet 26. mars 2007 Flekkerøy er en liten utsitkker. Det er 1 busstopp på hele øya, og nyttåasaften brukes til å sprenge søppelkasser, postkasser og skyte raketter rett mot politiet. Men øya har alt den trenger. Det dumme er at for litt siden (muligensfortsatt) så bygger de i en tunnel, som er det eneste veien ut dit så mange ikke ikke komme frem og tilbake, bare mellom et tidspunkt hver dag. Jeg har ikke vært der så ofte, men det er jo barneskoler, fotballbane, butikker osv. Og det er veldig fint om sommeren. Jeg tror det skal være barnehage og ungdomsskole også, det må jo det. Ellers så er det masse ville hjemme alene fester på øya.
nea Skrevet 26. mars 2007 #3 Skrevet 26. mars 2007 Flekkerøy er en liten utsitkker. Det er 1 busstopp på hele øya, og nyttåasaften brukes til å sprenge søppelkasser, postkasser og skyte raketter rett mot politiet. Men øya har alt den trenger. Det dumme er at for litt siden (muligensfortsatt) så bygger de i en tunnel, som er det eneste veien ut dit så mange ikke ikke komme frem og tilbake, bare mellom et tidspunkt hver dag. Jeg har ikke vært der så ofte, men det er jo barneskoler, fotballbane, butikker osv. Og det er veldig fint om sommeren. Jeg tror det skal være barnehage og ungdomsskole også, det må jo det. Ellers så er det masse ville hjemme alene fester på øya. ← Noen har lest masse i lokalavisen i allefall Du har tydeligvis ikke vært på øya på ei stund.. Flekkerøy er ei øy som forbindes med fastlandet ca 15 min fra sentrum i kristiansand. Bussforbindelsene går til tunnellmunningen på øya, og derfra er det lokalbuss som går. Husker ikke hvor ofte men... Ellers består øya av mye sørlandshus og hytter langs sjøen, det er alikevel mye fine turområder og gode bademuligheter på sommeren. Det er barnehager, barne og ungdommsskole(to skoler), butikk, hudpleiesalong, frisør og diverse andre butikker. Kirke, bedehus og x antall fiskemottak er også en selvfølge der ute. Ellers er det 10 min med bil til vågsbugd senter som har fler klesbutikker, matbutikker og apotek. Tidligere var det mye bråk rundt nyttårstider, men de siste to årene har foreldre og politi samarbeidet for å kontrollere barn og ungdom slik at det nå foregår som alle andre steder i landet. Hjemme alene festene som Tweek henviste til, er vel egentlig bare en enkelt hendelse som kom i avisen fordi det var politiaksjon mot den.. Eller hva Tweek? Sommeren er en ideel tid på Flekkerøy, da innbyggertallet nesten 3 dobbles da turister og hytteeiere kommer ut. Her er en link som er ment for turister men om ikke annet så er bildene og kartene bra Flekkerøy 1
Gjest Tweek Skrevet 26. mars 2007 #4 Skrevet 26. mars 2007 Noen har lest masse i lokalavisen i allefall Du har tydeligvis ikke vært på øya på ei stund.. Flekkerøy er ei øy som forbindes med fastlandet ca 15 min fra sentrum i kristiansand. Bussforbindelsene går til tunnellmunningen på øya, og derfra er det lokalbuss som går. Husker ikke hvor ofte men... Ellers består øya av mye sørlandshus og hytter langs sjøen, det er alikevel mye fine turområder og gode bademuligheter på sommeren. Det er barnehager, barne og ungdommsskole(to skoler), butikk, hudpleiesalong, frisør og diverse andre butikker. Kirke, bedehus og x antall fiskemottak er også en selvfølge der ute. Ellers er det 10 min med bil til vågsbugd senter som har fler klesbutikker, matbutikker og apotek. Tidligere var det mye bråk rundt nyttårstider, men de siste to årene har foreldre og politi samarbeidet for å kontrollere barn og ungdom slik at det nå foregår som alle andre steder i landet. Hjemme alene festene som Tweek henviste til, er vel egentlig bare en enkelt hendelse som kom i avisen fordi det var politiaksjon mot den.. Eller hva Tweek? Sommeren er en ideel tid på Flekkerøy, da innbyggertallet nesten 3 dobbles da turister og hytteeiere kommer ut. Her er en link som er ment for turister men om ikke annet så er bildene og kartene bra Flekkerøy ← Når jeg har vært på flekkerøya har det vært for å feste så det er jo klart jeg har den oppfattningen Men nå har jeg kommet over "nettopp begynt på vgs og digger stoore fester og bli kjent med utallige folk på en kveld" Nå liker jeg bedre å ha ha venner på fest å så gå ut på ben etterpå Jeg har å feiret nyttårsaften der, og men jeg var ikke der lenge (jeg er en smule redd for raketter ) Det er vel å kanskje derfor jeg ikke visste det var så mye annet de,r men det er fint om sommeren værtfall (de fleste steder er det som sommeren) Selv ville jeg aldri bodd der,for jeg føler det er langt borte og hvis jeg skulletatt bussen hjem etter senteret var stengt måtte jeg ha styrt med de bussene osv..
Gjest Corto Maltese Skrevet 26. mars 2007 #5 Skrevet 26. mars 2007 Flekkerøy er en liten utsitkker. Det er 1 busstopp på hele øya, ← Jeg mener og ha sett to buss stopp...En rett etter tunellen og en ikke så langt fra kirken ved rundkjøringen. Men jeg kan jo huske feil.
Gjest Tweek Skrevet 26. mars 2007 #6 Skrevet 26. mars 2007 Jeg kan å huske feil, hehe Uansett så syntes jeg det ikke er det mest sentrale plassen. Greit hvis man har bil, men hvis ikke er det bare stress å komme dit føler jeg.
T.S Skrevet 27. mars 2007 #8 Skrevet 27. mars 2007 De har enda en viss subkultur der som er preget av mange år som øy uten fastlandsforbindelse.
Serene Skrevet 27. mars 2007 Forfatter #9 Skrevet 27. mars 2007 Hm, takk for svar. Ikke akkurat Hovedøya, med andre ord. Noen som har tips om fine områder rundt Kristiansand, som kan være aktuelt for selvbyggere? Må vel høre med et tomteselskap, vil jeg tro.
blå Skrevet 27. mars 2007 #10 Skrevet 27. mars 2007 Nå er det vel veldig mange steder hvor man er avhengig av buss eller kollektiv trafikk for å komme seg hjem etter å ha vært på byen....??? At man må ta buss ut til flekkerøy ville ikke ha hindra meg alene i å flytte dit. Men over til spørsmålet. Jeg har liten erfaring med flekkerøya, har kun vært der et par ganger om sommeren, da virka det som et fredelig og fint sted...men så var jeg heller ikke der for å feste. Andre fine steder i Kristiansand, om man er glad i sjøen, og ønsker å bo nærme den er både Vågsbygd, Lund og Søm fine steder synes jeg.
Gjest Corto Maltese Skrevet 27. mars 2007 #11 Skrevet 27. mars 2007 Hm, takk for svar. Ikke akkurat Hovedøya, med andre ord. Noen som har tips om fine områder rundt Kristiansand, som kan være aktuelt for selvbyggere? Må vel høre med et tomteselskap, vil jeg tro. ← Grim er et ganske fint sted. Ivhertfall en grei plass og vokse opp eller og bo synes nå jeg. Eller Lund en av de to...Kongsgård og gimlekollen er heller ikke så ille. men jeg ville vel helst anbefalt Lund eller Grim
T.S Skrevet 27. mars 2007 #12 Skrevet 27. mars 2007 Grim er et ganske fint sted. Ivhertfall en grei plass og vokse opp eller og bo synes nå jeg. Eller Lund en av de to...Kongsgård og gimlekollen er heller ikke så ille. men jeg ville vel helst anbefalt Lund eller Grim ← Eh. For selvbyggere?.... Da må en til steder der en faktisk kan bygge hus.... Tips da er å ta kontakt med en megler... Er en del nye prosjekter på gang.
T.S Skrevet 27. mars 2007 #13 Skrevet 27. mars 2007 Nå er det vel veldig mange steder hvor man er avhengig av buss eller kollektiv trafikk for å komme seg hjem etter å ha vært på byen....??? At man må ta buss ut til flekkerøy ville ikke ha hindra meg alene i å flytte dit. ← Busstoppet er gjerne et godt stykke fra huset ditt...
Gjest Corto Maltese Skrevet 27. mars 2007 #14 Skrevet 27. mars 2007 Eh. For selvbyggere?.... Da må en til steder der en faktisk kan bygge hus.... Tips da er å ta kontakt med en megler... Er en del nye prosjekter på gang. ← det går fint ann og bygge hus på Grim....Kanskje vanskelig og finne tomt men det går ann...Men du har nok rett det er kanskje ikke det beste stedet
Gjest Tweek Skrevet 27. mars 2007 #15 Skrevet 27. mars 2007 Hm, takk for svar. Ikke akkurat Hovedøya, med andre ord. Noen som har tips om fine områder rundt Kristiansand, som kan være aktuelt for selvbyggere? Må vel høre med et tomteselskap, vil jeg tro. ← Det kommer jo ann på hva du vil ha og hvordan du liker å bo. MEn personelig ville jeg ikke flyttet til flekkerøya. Men andre fine steder er søm og odderhei. Her har jeg bodd siden odderhei innholdt 2 hus og det er blitt veldig populært. Det er en god del tomter og kort vei til butikk, barneskole (litt lenger til ungdomsskole) det er 15 min med bil til sørlandssenteret og 15-20 min til byen. Ellers syntes jeg lund og grim er veldig fint men vanskelig med å finne tomter. Dessuten er det veldig dyrt. det går fint ann og bygge hus på Grim....Kanskje vanskelig og finne tomt men det går ann...Men du har nok rett det er kanskje ikke det beste stedet ← Det er jo en del hus på grim som selges som oppussingsobjekter. Eks det drittstort hud på 3-4 etasjer, masse detaler og stooor hage. Jeg bodde der en stund for et år siden og det er fint Men husene ser jo alle veldig like ut.
nea Skrevet 28. mars 2007 #16 Skrevet 28. mars 2007 Hvis det er buss som er problemet så går det som sagt lokalbuss på Flekkerøya. Jeg ville ikke la det stoppe meg for å si det sånn, er en grei plass for nybyggere og det er ganske nærme byen. Hvis du skal ha tomter nærmere byen enn flekkerøy så er det DYRT. Odderhei er vel stort sett leiligheter som bygges nå, og det er like langt fra byen som Flekkerøy( bare at du må over ei bro i steden for gjennom en tunnel), busser går det jo heller ikke så utrolig mange av ut der hvis jeg husker rett.. Grim er mye gamle hus og oppussingsobjekter, men ikke så mye tomter, det er jo fullt der snart:) Lund er MEGA dyrt!! Hvis du er avhengig av buss vil jeg nevne Vågsbygd og Voiebyen. Det er ikke mer en max 15 min med bil til byen og buss 4 ganger i timen nesten hele døgnet.
Gjest Tweek Skrevet 29. mars 2007 #17 Skrevet 29. mars 2007 Odderhei vet jeg ikke er verdens mest sentrale sted, jeg flytta jo inn der når det var 2 hus der bare og naboen var ei stooor myr og en haug med skog. Men jeg er mer vant til den siden av byen og jeg ramset bare opp steder med tomter. Lund er drittdyrt ja, men veldig fint Og grim begynner å bli dyrt også, det er jo mange stoore hus der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå