Gå til innhold

Lommeslynge

Anbefalte innlegg

Gjest ¤Ronja¤
Skrevet (endret)

Har lyst å investere i ein bæreanretning for vår nyfødte vesle krabat, men veit ikkje heilt kva eg skal velge. Har kikka litt på slike lommeslynger, og syns dei virkar fine, men veit ikkje heilt om eg greier å bruke ei slik ei... Er dei vanskelege å knyte

Nokon som kan anbefale noko som er bra å bære nyfødte i, og kor eg eventuelt får kjøpt det?

Vurderer å kjøpe ei slynge her.

Endret av ¤Ronja¤
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke prøvd lommeslynge selv, så kan ikke uttale meg så mye om det.

Selv ville jeg valgt ringslynge eller elastisk sjal til et så lite barn. Har ikke båret så små barn selv ennå, men skal gi gave til svigerinna mi når Propellens nye fetter kommer i mai og da blir det elastisk sjal. Jeg kommer til å handle fra vidunderbarn.no Har handlet der noen ganger før, både vevd sjal og Ergo-sele, + ringer til å sy egen ringslynge (ringer har de ikke nå).

En lommeslynge må tilpasses til den enkelte bærer, og da kan ikke du og mannen bruke den samme med mindre dere har akkurat samme størrelse da... Derfor tenker jeg at en ringslynge er bedre kanskje... Men Murmel har jo mye erfaring der :)

Det finnes jo masse informasjon på tettinntil.com men det vet du sikkert. Furstina her på forumet kjøpte elastisk sjal og er vist veldig fornøyd med det.

Uansett:

Vanskelig er det ikke samme hva du velger!

Mulig du knoter litt de to-tre første gangene, men etter det går det glatt.

Dessuten finnes det bærehjelpere over hele landet som man kan kontakte via Tett inntil, så hvis du vil ha hjelp, eller vil se noe i virkeligheten før du kjøper kan du kontakte dem.

Skrevet

Jeg har den vannslynga der. Den er i slikt stoff som tørker fort, og som er lett og luftig. Beregnet for vann og bruk i varmt vær Derfor er den veldig kjekk på stranda, badeland, dusjen etc. Men den er helt super ellers også. Bruker den mer enn bomullslyga mi, for den former seg så godt etter Propellen.

Her ser du nyfødt i elastisk sjal.

Her er diverse nyfødte i slynge.

Gjest ¤Ronja¤
Skrevet

Tusen takk for tips! Skal prøve å bestille vannslynga eg! :)

Skrevet

Elastisk sjal til nyfødt! Det skal eg ha med på barsel neste gong! Første gong ein står der med fem meter stoff er ein heilt lost - og neste gong er ein heilt solgt. :hjerter_rundt:

Lommeslynge er superenkelt, den skal ikkje knyttast i det heile.

Skrevet

Skal tro hvor mange år som går før man finner ut at det er slett ikke er bra for babyer.

Skrevet
Skal tro hvor mange år som går før man finner ut at det er slett ikke er bra for babyer.

???

Nå har vel det meste av disse "moderne" bæreanordningene vært i bruk i andre deler av verden i hundervis av år, så jeg ville ikke bekymret meg så mye for det.

Skrevet
Furstina her på forumet kjøpte elastisk sjal og er vist veldig fornøyd med det.

:Nikke:

mycket nöjd. Tar liten plats när jag inte använder den. Vörvarar hoprullad i en tygpåse. Är lätt att knyta på redan andra eller tredje gången.

Jag har burit Lillasyster i den från ca 5 veckor och bär henne fortfarande i den - nu snart 5 månader gammal.

Skrevet

Jeg baerer i en hug-a-bub, ser ut som det er det samme som elastisk sjal. Gutten min elsker aa sitte i det og faller alltid til ro naar jeg putter ham i det, og jeg synes det er ganske behagelig aa ha paa seg (men har litt vond rygg fra foer saa jeg har tenkt aa oeke tiden jeg baerer ham gradvis). Saa jeg vil anbefale elastisk sjal! Min kom med instruksjons-DVD, saa jeg synes ikke det var noe vanskelig aa knytte paa seg. Uansett, oevelse gjoer mester!

Skrevet

:ler:

Ja, det er sikkert utrooolig farlig for babyer å bli båret på kroppen til mammaen sin. Jeg er sikker på at folk fra steinalderen og fram til moderne tid hadde flotte Simovogner som de la barna i når de skulle ut og plukke bær. For DET er jo så naturlig.

Tenk nå litt da, hadde det vært skadelig å bære babyen slik, da hadde omtrent hele verden vært skadet. Det er barnevogn som er en ny greie, ikke bæring (bortsett fra Babybjørn da, men det er en annen diskusjon).

Jeg ville gått for elastisk sjal, det er fleksibelt og behagelig.

• 2 uker senere...
Skrevet

På bildene du har linket til Grooo, så "holder" bærerene på barnet utenpå slyngen. Jeg som er så lite erfaren lurer derfor på om dette er noe som er nødvendig, eller er det bare for "fotografen"?

Om det er nødvendig at en også har en hånd rundt babyen blir vel poenget borte? Jeg regner med at det er unødvendig å holde på barnet, men lurer likevel, da jeg lurer på å kjøpe meg ringslynge for å kunne holde på med diverse mens jeg bærer babyen.

Skrevet (endret)

Man trenger absolutt ikke holde rundt barnet nei!

Er vel bare at det lett blir sånn når man tar bilder. For når man står rolig og koseprater blir det lett til at man holder litt rundt, stryker på, susser og koser på den lille, og da kan det vel se ut som om man står og holder rundt dem ja. Det trenger man altså absolutt ikke!

Har henne mye på ryggen jeg, da får man i alle fall ikke holdt rundt.

Jeg har ikke ringslynge med lang hale. Er enig med deg i at det kan se litt slitsomt ut, men har altså ikke prøvd selv. Men til fest ser det stilig ut da, feks de slyngene fra Oopa i lekker silke med lang hale er nydelige. Så hvis jeg skal ha med Propellen i det bryllupet jeg skal i i sommer lurer jeg på om jeg må få sydd meg en som ligner på de :)

Endret av Grooo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...