Tusenfryd Skrevet 27. mars 2007 #2 Skrevet 27. mars 2007 Mot ammeforbud - selvsagt! MEN det betinger at mødre også ser hvor det faktisk er passende og ikke, for det er steder det ikke er passende å amme. Som det er steder det ikke er passende å ta med en vilter fireåring... Dessverre er det enda ikke alle som har skjønt det enda, derfor er dette en sak.
Kosemose Skrevet 27. mars 2007 #3 Skrevet 27. mars 2007 Mot ammeforbud - selvsagt! MEN det betinger at mødre også ser hvor det faktisk er passende og ikke, for det er steder det ikke er passende å amme. Som det er steder det ikke er passende å ta med en vilter fireåring... Dessverre er det enda ikke alle som har skjønt det enda, derfor er dette en sak. ← Enig. Syns også det er forskjell på å amme og å amme. Jeg har ammet "overalt" men passet på å gjøre det veldig diskret. Har ingen problem med å skjønne at det kan være generende å få en naken pupp i fjeset mens man sitter og spiser lunsj. Stusser også litt på en reportasje jeg leste om dette et sted der de ammende var henvist til egen ammesofa ved toalettene. De ammende syntes det var nedverdigende å sitte "på utstilling" for de som skulle på do. Vel, er det noe bedre å sitte på utstilling for de som spiser? Å amme er naturlig, men det betyr ikke i mine øyne at det ikke skal gå an å være diskret og å utvise skjønn.
Thomas Andrè Skrevet 27. mars 2007 #4 Skrevet 27. mars 2007 La kvinner få amme overalt, jeg syns det er eklere å se folk slafse mat på kafe enn å se et barn få pupp.
Eliza Doalot Skrevet 27. mars 2007 #5 Skrevet 27. mars 2007 Jeg er helt enig med de over meg, og ideen med en ammesofa eller andre tilsvarende innretninger synes jeg er veldig god. Men et opprop som skal hindre at restauranter/cafeer forbyr mødre å amme støtter jeg 100%.
Laban75 Skrevet 27. mars 2007 #6 Skrevet 27. mars 2007 Er forsåvidt enig i at det bør være lov å amme på kafe. På ekstra fine restauranter har jeg forståelse for at man kanskje ikke tar med babyer - og heller ikke stikker ut puppen. Men det bør ikke være slik at det er skrevne regler - mer at mødre bør forstå slikt selv. Men til alle dere som har små barn dere ammer - hvorfor skal dere presse disse kafeene til å ta imot pengene deres når de ikke vil? (hvis noen skulle lure - jeg har også vært ammende mor på kafe..)
Gjest Elfrida Skrevet 27. mars 2007 #7 Skrevet 27. mars 2007 Er det vanlig at cafeer nekter eller vanskeliggjør amming? Trodde det bare gjaldt noen få steder på løkka, men jeg tar kanskje feil?
Holly Hobbie Skrevet 27. mars 2007 #8 Skrevet 27. mars 2007 Her i Skottland er det faktisk en lov som sier at ammende kvinner ikke kan nektes aa mate sine barn paa offentlige steder, inkl. kafeer og restauranter.
Gjest care Skrevet 27. mars 2007 #9 Skrevet 27. mars 2007 Jeg er enig i det meste som sies her. Har aldri opplevd generende amming selv. Folk er så sexfikserte at de klarer ikke å se på amming som en naturlig ting. Synd i grunn.
Kosemose Skrevet 27. mars 2007 #10 Skrevet 27. mars 2007 Jeg er enig i det meste som sies her. Har aldri opplevd generende amming selv. Folk er så sexfikserte at de klarer ikke å se på amming som en naturlig ting. Synd i grunn. ← Tror ikke det har så mye med sexfiksering å gjøre, som at det kan føles generende å få flashet andres nakne pupper mens man sitter i en kafè setting. Fordi vi ikke er vant til å se nakne pupper i den forbindelse. Det er jo mye som er "naturlig" som vi likevel ikke vil se hos fremmede mennesker... Men de fleste som ammer gjør det jo mest mulig diskret og da kan det vel ikke plage noen.
Gjest Dingo Skrevet 27. mars 2007 #11 Skrevet 27. mars 2007 (endret) Jeg er for at man kan amme overalt, har selv ammet i kirken;) MEN av og til ser jeg kvinner, kanskje først og fremst dem med store pupper, som IKKE prøver å gjøre det diskre. Da skjønner jeg godt at andre kafegjester reagerer på. Anbefaler Boob-topper, for da slipper man å vise magen sin også, det er ikke alltid den er like lekker etter en fødsel heller:) My boobs, my boobs, my boobs are OK Endret 27. mars 2007 av Dingo
tingeling Skrevet 27. mars 2007 #12 Skrevet 27. mars 2007 jeg tror faktisk ikke det i så stor grad dreier seg om problemet med nakne pupper. Tror heller dette er en måte noen cafeer prøver å begrense invasjonen av barnevognsmafiaen, noe jeg skjønner godt, selv om jeg har barn. De kommer ofte i store grupper, kjøper lite og sitter lenge. Dessuten blir det ganske dominerende i lokalet med 10 mødre med mer eller mindre fornøyde små gull, og så er det alltid noen som synes at det er helt naturlig å skifte bleie ved bordet Mange kafeer sliter med å gå rundt og da er de nødt til å tilrettelegge for de gjestene som legger igjen mest penger, selv om det ikke er politisk korrekt. Tingeling (som er helt for at man skal kunne amme hvor som helst, men veldig i mot bleieskift og skrikende barn på café)
L.v.b.s Skrevet 27. mars 2007 #13 Skrevet 27. mars 2007 Jeg er en av de som av og til ammer på cafe eller på en benk i et kjøpesenter.Jeg prøver å være så diskre som mulig.Jeg er like lite intressert i at andre skal "titte på" når jeg ammer som at andre ikke vil få ammende mødre mitt i synet.Jeg prøver å planlegge gjøremål etter ammetider,slik at jeg minst mulig trenger å amme barnet mitt i støyende,folkefulle lokaler,men noen ganger er man nødt til å amme der også.I min by finnes det ikke et eneste ammerom,hverken et eget lokale i gågaten,ikke på noen kafeer/restauranter og heller ikke på noen av de mange kjøpesenterne vi har her.Noen her som har ammerom i sin by?Jeg synes man ivertfall kunne hatt det i kjøpesenterne. Jeg er ikke imot diskre amming noe sted,men et ammerom i hver by er kanskje en god løsning?
Gjest silkesvarten Skrevet 28. mars 2007 #14 Skrevet 28. mars 2007 Her i Skottland er det faktisk en lov som sier at ammende kvinner ikke kan nektes aa mate sine barn paa offentlige steder, inkl. kafeer og restauranter. ← håper det blir slik her oxo... synest det er skammelig at ammende kvinner blir nektet å gi barna sine mat...
Gjest Gjesten Skrevet 31. mars 2007 #15 Skrevet 31. mars 2007 Men er det nokon stad nokon e blitt NEKTA å amme? Greia var vel at på Süd Øst måtte ein gå i kjellaren og sitte på ein sofa der? Det er jo ikkje å nekte, det er å skjerme... Eller å gjere det vanskeleg fordi det ikkje er målgruppa kanskje.
prinsessa Skrevet 1. april 2007 #16 Skrevet 1. april 2007 Et kjøpesenter i Moss og Torvbyen i Fredrikstad har nå fått ammerom, glimrende syns jeg. Er bare helt pyton å sitte på en benk å amme mens 100 mennesker går forbi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå