Gjest mela Skrevet 26. mars 2007 #1 Skrevet 26. mars 2007 Hvor lenge holder kyllingkjøttdeig seg i frysa? Den har ligget der 2-3 uker, kan jeg fint bruke den i dag?
brumma* Skrevet 26. mars 2007 #2 Skrevet 26. mars 2007 Det kommer litt an på hvor kald fryser du har. Om det er dypfryser (minus 18 grader eller mer) går det finfint, men hvis det er en sånn minifryser inni kjøleskapet blir det fort ødelagt. Jeg har lest at kjøttdeig skal holde seg fint i dypfryser i fire måneder...
Gjest mela Skrevet 26. mars 2007 #3 Skrevet 26. mars 2007 Har bare en liten minifryser. Burde kanskje ikke ta sjansen da?
Gjest Veronica Mars Skrevet 26. mars 2007 #4 Skrevet 26. mars 2007 Jeg ville tatt sjansen. Men om den lukter vondt etter at du har tint den bør du kaste den.
brumma* Skrevet 26. mars 2007 #5 Skrevet 26. mars 2007 Enig med Veronica Mars, tin den og se det an. Jeg hadde en sånn fryser før, og det hendte jeg spiste ting som hadde ligget der noen uker. Hvis det luktet godt... Jeg ble aldri syk, og maten smakte godt. Kan ikke garantere at du er like heldig da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå