Gå til innhold

Mansjettknapper

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst til å kjøpe noe varig og minneverdig som morgengave til mannen min. Leste et annet sted at det gikk an å bestille flotte mansjettknapper med personlig inngravering (bryllupsdatoen eller noe), og synes egentlig at dette var en super idè.

Finner ikke igjen denne linken og lurer på om det er noen her inne som vet hvor jeg kan skaffe dette ?

:rosasmil:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En god gullsmed kan sikkert være behjelpelig både med ulike modeller og inngravering.Fordelen er at man kan ta å kjenne på varen, synes ofte det blir vanskeligå handle smykker på nett, har blitt litt skuffet et par ganger....

Skrevet

Takk for svar.

Hadde nok ikke tørt å kjøpe dette på nett jeg. Hadde tenkt å legge litt pener i det også. Den anbefalingen jeg leste om et elle annet sted var en helt bestemt gullsmed som en kunne gå til, men det kan jo hende at hvilken som helst gullsmed vil være behjelpelig med dette som du sier.

Skrevet (endret)

De flest gullsmeder har eller kan bestille ovale eller runde mansjettknapper med eller uten siselering rundt kanten som er beregnet på gravering. Da kan du f.eks. få gravert inn initialene hans på oversiden og bryllupsdatoen på undersiden. Ikke er de voldsomt dyre heller.

Endret av Leo
Skrevet

Da er det vel bare å starte søket hos de lokale gullsmedforhandlerene da. Hva synes dere forøvrig om en slik morgengave?

Mannen min har alt og har råd til alt. Han ønsker seg ingeting som morgengave sier han, men jeg ønsker å gi han noe. Har prøvd å presse ham og det beste jeg har klart å få til er at han ønsker seg noe varig. Noe han kan kikke på og smile av mens han tenker på når han fikk den eksakte gaven.

Han er ingen typisk smykkmann egentlig, men nå har han kjøpt seg en knallfin skjorte som en del av bryllupsantrekket og den har dobbelt mansjettknepping. Han har ikke mansjetter fra før og skal låne mansjetter på selve dagen.

Så hva synes dere?

Skrevet
Han har ikke mansjetter fra før og skal låne mansjetter på selve dagen.

Jeg synes det er en glimrende morgengave, men hvorfor ikke la ham få dem slik at han kan bruke dem på selve dagen? La ham tro at han skal låne mansjettknapper, men i stedet ber du f.eks. forloveren hans overrekke dem som en gave fra deg når din tilkommende skal til å kle seg. På den måten får de jo bare enda større affeksjonverdi og du får en litt original vri på det i tillegg.

Skrevet

På www.kgd.no finner du en spesialdesignede mansjettknapper... Dette skal jeg gi!!

Gjest Ballerina
Skrevet

Jeg synes det høres ut som en kjempeflott morgengave! :) Har tenkt på det samme selv sammen med slipsnål (enten begge deler eller en av delene)

Skrevet
Jeg synes det er en glimrende morgengave, men hvorfor ikke la ham få dem slik at han kan bruke dem på selve dagen? La ham tro at han skal låne mansjettknapper, men i stedet ber du f.eks. forloveren hans overrekke dem som en gave fra deg når din tilkommende skal til å kle seg. På den måten får de jo bare enda større affeksjonverdi og du får en litt original vri på det i tillegg.

Dette var absolutt en god tanke. Nå er ikke forloveren akkurat av den mest romantiske sorten, men om han bare får i oppgave i å overlevere en innpakket gave så kan jo jeg stå for de søte skriftlige ord. *tenker*

Skrevet
På www.kgd.no finner du en spesialdesignede mansjettknapper... Dette skal jeg gi!!

Her var det mange flotte mansjettknapper! Hvilke er det du har sett deg ut? Vet du om det går an å få gravering på noen av disse? Vet du noe om prisnivået?

Skrevet

Jeg har tenkt å gi den med de rosa prikkene og ekte-mann. Vet ikke om det går å gravere, men vet at man også kan bruke egne bilder og lage eget design om man ønsker det. Prisen avhenger nok litt av om man kjøper en standard eller med eget design, men mener å huske at de koster rundt 1000-1500 kr.

Skrevet

Mulig jeg er i ferd med å bli gammel og/eller er fryktelig konservativ, men på kgd.no fant jeg ingenting jeg ville ha gitt bort i morgengave eller som mann ha båret ved mer formelle anledninger. Morsomt som en litt uhøytidelig gave til en forholdsvis ung mann og brukt i f.eks. 25-, 30- og 40-årslag, nyttårsaften etc., men morgengave, nei...

Skrevet

jeg har kjøpt drill til gutten min! det ønsker han seg,og kan bruke mye..

Skrevet (endret)
Mulig jeg er i ferd med å bli gammel og/eller er fryktelig konservativ, men på kgd.no fant jeg ingenting jeg ville ha gitt bort i morgengave eller som mann ha båret ved mer formelle anledninger. Morsomt som en litt uhøytidelig gave til en forholdsvis ung mann og brukt i f.eks. 25-, 30- og 40-årslag, nyttårsaften etc., men morgengave, nei...

Jeg er vel litt enig med deg. Fant mange kule mansjettknapper, men de er som du sier kanskje ikke helt det jeg leter etter for anledningen. Derimot synes jeg fasongen på knappene var fine og dersom jeg kan designe min egen knapp med f.eks det monogrammet vi skal bruke og datoen helt enkelt er det absolutt et alternativ :)

Hilsen konservativ nr. 2 ;)

Endret av pike28
Skrevet

Har tenkt å kjøpe også,slipsnål i sølv.syns det holder bruke 2000kr.Det er jo mannen som skal kjøpe gave.Ikke dama,han må nok jobbe finne gave til meg

Skrevet

på www.cufflinks.com har de alle typer mansjettknapper.

Jeg har bestilt der tidligere, men da fikk samboeren et par som var formet som et anker (veldig båtinteressert) og brodern fikk noen som var formet som fotballer :-)

Ser at de har noen typer som også er ment for bryllup.

• 3 år senere...
Skrevet

Tror jeg nevnte dette i en annen post også, men på frost fashion lå prisen på 249 for alle typer mansjettknapper. Fornøyd jeg, men vil du har i sølv eller gull, eller med ekte diamanter så er prisen en helt annen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...