charmante Skrevet 25. mars 2007 #1 Skrevet 25. mars 2007 Vi er så heldige at vi skal til Thailand neste vinter (des./jan) og være der i tre uker. Men det er vår første tur dit og trenger gode råd! Vi reiser med to barn, 7 og 10, og må derfor ta hensyn til dette. Vi ønsker også å kunne overnatte komfortabelt og aller helst med separate soverom el lign. Har forstått at dette ikke er så enkelt å finne? Er det noen andre som har erfaring som dere vil dele? I utgangspunktet har vi billetter til Phuket men har hørt både og om dette området? Bilr litt rådvill......... Takker for alle svar
Snart Frue Skrevet 25. mars 2007 #2 Skrevet 25. mars 2007 Hei!! Jeg har vært i Krabi 2 ganger og begge gangene var vi innom Phuket. Det skulle ikke være noe problem å finne hotellrom slik at dere og barna får hvert deres soverom. De er veldig behjelpelige der nede, så det er bare å si i fra hva dere trenger. Personlig synes jeg at Phuket er veldig masete og bærer preg av turismen. Derfor har jeg funnet et lite hotell en halvtime fra krabi som ligger i en nasjonalpark. Billig er det også...og veeeeldig sjarmernde. www.andamanholidayresort.com Men det er nok ikke et sted hvor man tar med barn tror jeg. Her er det ingenting som er i nærheten av noen bamseklubb osv... Jeg vil råde dere til å snakke med et reiseselskap og fortelle hva dere er ute etter så kan nok de guide dere videre.. Jeg skal også til thailand i desember og jeg gleder meg!!!! God tur!!
charmante Skrevet 26. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 26. mars 2007 Takk for svar, skal snakke med reisebyrå, men tenkte det var en idè å få erfaring fra andre. Ikke bare fra noen som skal selge.... Har prøvd å sjekke litt på nettet men stort sett er det bare rom med flere senger og ikke leiligheter el lign. Ellers blir det jo innmari dyrt eller? Tar gjerne imot flere råd om det er noen som har det der ute! :-D
Coronas Skrevet 27. mars 2007 #4 Skrevet 27. mars 2007 Koh Samui. Ikke bo midt i Chaweng, men enten nord eller sør på stranden. Vi bodde på Papillon Resort. Fransk drevet resort. God mat, søt serveringsdame som sa hello og sawadee kah hele tiden. Smilte alltid. Hun fikk masse tips av oss Hadde først en bungalow hvor en seng var i andre etasje(hems nesten) og sønnen min etasjen under oss på en måte. Det var en minisuite. Uken etter valgte vi en large bungalow siden den lå rett ved bassenget og hadde utsikt til stranden. Ett lite stykke lengre bortenfor stranden utenfor bungalowen, var det helt nydelig å snorkle. Fin hvit strand hele veien. Veldig fint for barn å leke osv. Jeg hadde gjerne dradd dit igjen. Restauranter ligger som perler på en snor langs den 7km lange stranden.
charmante Skrevet 27. mars 2007 Forfatter #6 Skrevet 27. mars 2007 Takker så masse! Jeg har fått anbefalt et hotell i Phuket som heter Katathani resort av reisebyrået. Det ligger på Kata beach. Ganske dyrt men ser fint ut. Noen som har vært der? Vi tenkte å være der i 12 dager og så dra videre til Krabi. Kan noen anbefale et hotell der? Er det noe annet vi burde få med oss av utflukter eller severdigheter? Barna er som sagt 7 og 10 så noe veldig kulturellt er vel ikke det beste...... :icon_smile: Begynner å glede meg allerede.......
gladidag Skrevet 28. mars 2007 #7 Skrevet 28. mars 2007 Vil absolutt anbefale dere Koh Lanta!!! Nydelig øy syd for Krabi. Perfekt å reise med barn, masse strender å velge i og masse rimelige overnattingssteder. Og for alldel, du trenger jo ikke noe BAMSEKLUBB!! Har aldri møtt noen barn på freie i Thailand som kjeder seg og må bli underholdt. Med nydelige strender, mulighet for turer i jungelen, ri på elefant, snorkle og mate fisker og skjønne smilende mennesker overalt...og verdens beste kokosnøttis har du alt du trenger! På Krabi.sawadee.com og travelfish.org/ finner du masse tips.
GlamCat Skrevet 31. mars 2007 #8 Skrevet 31. mars 2007 Har akkurat kommet hjem fra Krabi og Koh Lanta. Og det er 2 steder jeg absolutt anbefaler til deg!!!!!! Jeg elsker Thailand!!! På krabi bodde vi i Ao Nang. Koselig sted, med koselig gate. Husk å smake på bananpanekaker som de selger på gaten. Nam:) Koh Lanta er ganske rolig sted, perfekt for barn. Anbefaler å bo på Long Beach. Perfekt strand for barn, med flere koselige restauranger. Vi bodde på Lanta Sand resort,også kan anbefales,ved stranda, med gode solsenger og alltid noen ledige:) Veldig fint også ved basengen. Men jeg vet ikke om de har 2 roms leiligheter. Kanksje man kan leie to ved siden av? Gled deg!!!
Gjest Elastica Skrevet 12. april 2007 #9 Skrevet 12. april 2007 Koh Samui. Ikke bo midt i Chaweng, men enten nord eller sør på stranden. Vi bodde på Papillon Resort. Fransk drevet resort. God mat, søt serveringsdame som sa hello og sawadee kah hele tiden. Smilte alltid. Hun fikk masse tips av oss ← Veldig enig. Vi bodde på Coral bay resort & spa. Nydelige bungalower med to rom. Som å bo i et enormt paradis. (Superior family bungalow) Dette lå så langt nord på Chaweng at vi ikke merket noe til den travle atmosfæren lenger ned.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå