Knøttet Skrevet 25. mars 2007 #1 Skrevet 25. mars 2007 Jeg har alltid vært plaget av litt kviser, men i det siste har jeg vært mye mer plaget enn før. Jeg begynte på cerazette for to måneder siden, og jeg har betydelig flere kviser i ansiktet og på ryggen nå, og det plager meg! Jeg har egentlig ikke lyst til å begynne på annen prevensjon heller, så jeg lurer på om det er noe spesielt legemiddel mot dette jeg kan be legen min om, eller om det er noe jeg kan kjøpe reseptfritt på apoteket mot problemet mitt? Gruer meg til å bruke topper hvor øverste del av ryggen min vises i sommer, og kvisene i ansiktet er heller ikke særlig morsomme å ha
Saeria Skrevet 25. mars 2007 #2 Skrevet 25. mars 2007 Kjenner meg så godt igjen. Nå er det hormoner som er mitt problem og ikke selve prevensjonen. Jeg går på Cerazette jeg også, men mine hudproblemer har var i over 10 år. Jeg har heller ikke gått i et plagg som eksponerer ryggen min på alle disse årene. Du kan prøve med Basiron wash i ansiktet som er reseptfritt i første omgang. Du kan også gå til legen og h*n kan gi deg resept på f.eks. Basiron, Dalacin, Skinoren eller tetracykliner (bredspektret antibiotika). Det kommer nok litt an på hvilken type kviser du har. Er det små overfladiske med gul tupp? Er det mye hudormer eller er det byller som er dypere? Jeg er i gang med en ny type tetracykliner og venter for å se om jeg får ønsket effekt noe jeg ikke fikk med den første typen (oxytetral). Nå bruker jeg Oxylysal. En må regne med rundt 3 måneder hvertfall for å se effekten. Legen jeg hadde (har byttet) mente jeg hadde god tid, da jeg var så ung. Det var ikke uvanlig å ha problemhud til nærmere 40. Jeg er 27 og har lyst til å kunne vise meg i bikini og singlet som "alle andre" på min alder, noe jeg ikke har gjort for jeg vil ikke vise frem problemene med huden min til Gud og enhver. Lykke til! Forhåpentligvis kan du få en behandling som funker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå