Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.Har fått resept på pergo og fått den i hus.Enderlig.Det ble litt mye info på en gang men jeg tror jeg har fått det med meg nå hvordan jeg skal gjøre dette.Flere som tar pergo eller så vil jeg gjerne stifte bekjentskap med dere og dele erfaringer.Begynner ikke på kuren enda for jeg må ta provera først så jeg får mensen.Og det begynner jeg med den 2 april samtidig med en blodprøve og en tannlegetime der jeg skal borre et hull.HU OG HEI.Mer info kommer når jeg har fått noen medlemmer i klubben. :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*melde seg på*

Har tatt min første kur jeg da, er på dag 30 i første pergosykus. Også jeg som trodde at jeg skulle få "standardsykluser" med pergo... så fram til 28 dager jeg :sur:

Skrevet

**Blir med jeg også** :)

Begynnte pergo kur i februar etter en uke på provera. Første kuren ga ikke noe utslag hos meg :sur: , ingen EL, så fikk en resept på dobbel pergo, som jeg skal i gang med i mai mnd, lenge å vente :tristbla: , men er vel ikke noen vits å gå kuren når ikke sambo er hjemme. Så det vil nå si at jeg er i syklus 2 (pausemnd) etter at proveraen ga meg TR tilbake..

Gjest Kardemomme
Skrevet

Heisann, bare lurte på en ting. Hva må til for å få resept på Pergotime? Er det manglene EL eller ustabile sykluser? Fikk dere resepten fra gynekologen eller fra fastlegen?

Skrevet
Heisann, bare lurte på en ting. Hva må til for å få resept på Pergotime? Er det manglene EL eller ustabile sykluser? Fikk dere resepten fra gynekologen eller fra fastlegen?

Hei på deg. jeg fikk resept på pergo grunnet veldig lange og ustabile sykluser,noe som resulterer i ingen eggløsning.Fikk resept hos gynekologen.

Skrevet

Hello Lisee og Lilje20

Så gøy med medlemmer :hoppe:

Dere som har begynt allerede kan vel fortelle meg litt om bivirkninger av pergo da? Så det sto hodepine og det sliter jeg med nå uten pergo så jeg håper ikke det blir værre med pergo.Dobbelt kur er det når man tar to tabletter pergo daglig eller?Så glemte jeg jo helt og spørre når vi liksom skulle :humpe: for å få full klaff da.Vet ikke helt hva jeg tenkte der jeg satt og tok i mot info jeg,kansje at jeg bare skulle spise piller og så ble det baby i magen :klaske: Vet jo at vi må ha litt sex og men når? oi ble masse spørsmål det her?

:klem: til dere.

Skrevet

Eneste bivirkningen jeg fikk av pergo var flott, strålende og kvisefri hud. Og sånt kan man jo ikke klage på :)

Ang når man bør :humpe: så sa gynekologen min at jeg skulle ta to piller hver dag, dag 4,5,6,7 og 8 i syklusen, da ville jeg kunne forvente EL ca dag 15 og IKM dag 30. I dag viste det seg at han bommet med en dag på IKM, da jeg fikk mensen i dag :grine:

Vi var veldig aktive :sjarmor: fra dag 11 til dag 20 vi, sånn for sikkerhets skyld... ikke det at det hjalp så mye da, men moro var det jo :ler:

Skrevet

Da har jeg visst begynnt på Pergo-pausesyklusen jeg da. Men åssen funker egentlig dette da? Kan jeg forvente at det blir nogenlunde som denne syklusen, eller vil jeg være tilbake på 70-90 dagers sykluser igjen?

Å være spesiellt aktiv med :humpe: fra dag 10 til dag 70 er i grunnen rimelig slitsomt ;) Men vi er enige om at det skal ikke være mangel på innsats som gjør at vi ikke får det til.

Skrevet

Jeg fikk Pergo pga ustabile sykluser som førte til ingen EL, fikk det av min gynekolog.

Skrevet
Hello Lisee og Lilje20

Så gøy med medlemmer :hoppe:

Dere som har begynt allerede kan vel fortelle meg litt om bivirkninger av pergo da? Så det sto hodepine og det sliter jeg med nå uten pergo så jeg håper ikke det blir værre med pergo.Dobbelt kur er det når man tar to tabletter pergo daglig eller?Så glemte jeg jo helt og spørre når vi liksom skulle :humpe: for å få full klaff da.Vet ikke helt hva jeg tenkte der jeg satt og tok i mot info jeg,kansje at jeg bare skulle spise piller og så ble det baby i magen :klaske: Vet jo at vi må ha litt sex og men når? oi ble masse spørsmål det her?

:klem:  til dere.

Jeg hadde en del hodepine under pergo kuren, også fikk jeg sånne varmetokter.. Ble plutselig utrolig varm, uten at det egentlig var varmt. Jeg var vel egentlig også litt kvalm på kveldene, det var noe mat jeg ikke orket å spise.

Dobbel kur skal jeg på nå neste gang, og da er det to tabletter daglig i 5 dager, fra den 5 - 10.

Jeg fikk beskjed om at 5 - 10 dager etter siste pille var det vanlig å :humpe: , men det er jo ikke alltid man får klaff på første forsøk, men jeg håper at det klaffer for deg. :) Så var jeg hos legen og tok en prøve mellom dag 21 og 23 for å se om progesteron nivået hadde økt. Noe som det ikke hadde... :sur:

Stor klem :klem:

Skrevet

Takk for svar Lisee og Lilje20.

Da har jeg visst begynnt på Pergo-pausesyklusen jeg da. Men åssen funker egentlig dette da? Kan jeg forvente at det blir nogenlunde som denne syklusen, eller vil jeg være tilbake på 70-90 dagers sykluser igjen?

Å være spesiellt aktiv med  :humpe: fra dag 10 til dag 70 er i grunnen rimelig slitsomt ;) Men vi er enige om at det skal ikke være mangel på innsats som gjør at vi ikke får det til.

Dette her har jeg lurt litt på og? mn jeg har jo provera da som gjør at jeg får mensen.Du har bare pergo du eller?

Nå er det ikke lenge til jeg begynner. :)

Gjest hopeful
Skrevet

Søknad om medlemssakp herved levert! Er midt i beste pergotid akkurat nå, men samboer måtte på reisejobb!!! URETTFERDIG!!

Skrevet

Er heeelt i slutten av min 5.pergokur. Bare enkle kurer da jeg har stabile sykluser og EL uten pergo også. Har vel fått pergo for å øke kvaliteten på eggene, bedre festemulighetene og muligheten for å produsere flere egg - større sjanse ;)

Fikk resept på 6 kurer, så har en igjen etter denne - heldigvis..

Har vært litt varierende bivirkninger fra kur til kur. Men en god del hodepine, litt svimmel, søvnproblemer (får ikke alltid sove, og så drømmer jeg masse - hver eneste natt, og det er litt slitsomt..), merker mye stikkinger i magen, kviser..

Alt i alt er det jo helt greit. Går an å leve med disse bivirkningene. Men så kommer humørsvingningne rundt ikm da..da går humøret opp og ned som en jojo..mest ned..

Ramler kjempefort ned i kjelleren. Glad jeg ikke skal ta dobbel egentlig, for blir nesten suicidal på enkel..skumle piller det der...

Da jeg fikk pergo av gyn, satte han kryss i et skjema for hvilke dager jeg skulle spise piller; 5-10. Så krysset han ut sex-press-dagene :ler: : 11-13-15-17-19.

Begynne dagen etter siste pille altså, og holde på annenhver dag. Da skal man jo liksom treffe alle de viktige dagene. Men dersom sædkvaliten er bra, skader det jo ikke med litt innsats de andre dagene og da.

Og for å få pergo er det jo en fordel å få sjekket at sædkvaliten er bra først. Og at egglederne er åpne. Er liten vits i å stappe i seg masse hormoner dersom egg og sædceller aldri vil greie å møtes likevel ;)

Lykke til til alle dere andre da :klem:

Skrevet

Går bare å tripper jeg nå, etter å begynne på en ny (dobbel) kur, blir spennende å se resultatet av den... :forvirret: Håper så inderlig på klaff... :sjenert:

Disse pergo bivirkningene holder jeg ut, så lenge de kan hjelpe med med å få den lille jeg har så utrolig lyst på..

Skrevet

Perogen virket på meg :) Fikk svar på blodprøver, nivåene viste at jeg hadde hatt EL :) Så selv om ikke forrige måned ga resultater i form av en huleboer, så er vi i hvertfall på riktig vei. Sjansen for å få det til er jo mye bedre nå.

Skrevet

Velkommen hit Hopeful og ~Capricorn~!

Nå har jeg tatt provera i to dager og jeg har tatt en blodprøve.Så nå er vi i gang her.Spennende.Har ikke tid til og skrive mer da jeg må pakke til påskeferien.

GOD PÅSKE ALLE SAMMEN!!!

Skrevet

innmeldt!!

noen som vet om når man kan forvente menstruasjon etter avslutta provera kur?? kommer mensen dagen etter siste pille er tatt eller hva?

Skrevet
innmeldt!!

noen som vet om når man kan forvente menstruasjon etter avslutta provera kur?? kommer mensen dagen etter siste pille er tatt eller hva?

Jeg vet ikke nås du kan forvente mens, men som regel så dukker den opp noen dager før proveraslutt. :) Gjorde i allefall det hos meg.

Skrevet
innmeldt!!

Velkommen i klubben!!

Jeg er nettopp ferdig med mine ti provera-tabletter og min gynekolog sa at jeg kunne forvente mens sånn ca tre dager etter pilleslutt.Tror jeg hun sa da, det ble veldig mye info på en gang for den stakkars hjernen min.Har ikke kommet mensen her enda i hvertfall og jeg tok den siste pillen i dag tidlig.

Skrevet

Ja etter tre fire dager med spotting har jeg nå fått mensen.så på fredag starter jeg på pergoen. En dag nærmere å være gravid. :) (vet jo ikke når jeg blir gravid men jeg er likevel en dag nærmere :ler: )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...