Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fant et innlegg på lommelegen hvor en lege gir råd ang. overvekt..Legger inn det avsnittet jeg lurer på:

"Hvis jeg skulle gi deg noen konkrete råd, så ville jeg startet med en del uker på tilnærmet null-karbohydrat kost, dvs bare protein og fett, såkalt ketose.

Dette kan du finne en masse informasjon om på nettet, og i mange norske byer arrangeres det kurs. Du kan også lese bøker om dette, f.eks. Dr Atkins.

Med dette vil du kunne gå ned 10-20 kg pr mnd, etter min erfaring, og jeg vil nok tro at denne opplevelsen av KONTROLL over egen adferd og kropp, vil virke veldig positivt på deg og ditt selvbilde, slik at du får det bedre med deg selv. "

Her er selve artikkelen; http://www.lommelegen.no/php/sl/artikkel.php?visart=5457

Anyway..Det jeg lurer på...10-20 kilo i mnd, er ikke det ekstremt mye å gå ned?

Videoannonse
Annonse
Gjest Hilde K S
Skrevet

Med tanke på å gå ned så mye, uten samtidig å trene, er noe jeg stiller meg tvilsom til. Ikke noe bra for huden, i alle fall. Den vil bli løs og man føler seg pløsete.

Skrevet

Ja, jeg kan ikke tenke meg at det blir så pent resultat. Jeg falt drastisk ned i vekt når jeg hadde kyssesyken og har fremdeles veldig mye løshud enda jeg har gått opp igjen.

Men jeg skjønner ikke at det er mulig å gå ned såpass mye på en måned heller...Det er det jeg ikke helt forstår egentlig.

Gjest Deception
Skrevet

En slik diett fucker opp den kjemiske balansen i kroppen totalt. Greit nok forbrenner det mye fett, men man mister samtidig muskelmasse, og det er ikke noe bra hvis man vil opprettholde forbrenningen etter en slik kur. I tillegg er det slik at så mye fett som en sånn diett inneholder, ikke er bra for kroppen (=>høyt kolesterol).

Skrevet

Høres overhodet ikke ut som den sunneste måten å gå ned i vekt på, nei. Som Deception sier kommer hele systemet i ubalanse. Men så er jo dette en omstridt måte å gå ned i vekt på også, både elsket og hatet.

Skrevet

Er nok ikke svært sunt, men det virker nok. For folk som er ekstremt overvektige, så er dette kanskje en lett måte å bli kvitt noen kilo.

Personlig, og mange vil nok være enig med meg i dette, synes jeg at en komplett livsstilendring kanskje er det beste for vektreduksjon da dette gir størst sjanse for å faktisk bli ved ønskevekten etter dietten er ferdig.

Skrevet
Er nok ikke svært sunt, men det virker nok. For folk som er ekstremt overvektige, så er dette kanskje en lett måte å bli kvitt noen kilo.

Personlig, og mange vil nok være enig med meg i dette, synes jeg at en komplett livsstilendring kanskje er det beste for vektreduksjon da dette gir størst sjanse for å faktisk bli ved ønskevekten etter dietten er ferdig.

Enig i dette. Man bør legge om livsstilen for å kunne holde vekten stabil. Hvis ikke risikerer man å legge på seg igjen etterpå, når man spiser "normalt" igjen. Det er også sunt å trene litt :trene:

Skrevet

Jeg gikk ned 15 kg på et par mnd på atkins dietten. Har vært stabil i vekt etterpå(2år) og har ingen problemer med kolesterolet. Faktisk er den for lav. :icon_frown:

Lav karbohydrat slanking vil for mange være et godt alternativ når man har mange kilo å ta av. Siden vi forbrenner mye fett,vil man da få hurtige resultater,som igjen fører til at man får større selvtillit i forhold til slankeprosessen.

Selvfølgelig er varige livstilendringer det beste,men mange som slanker seg,har gått på det ene nederlaget etter det andre,og da kan det være fint å føle at man mestrer ved at kiloene faktisk forsvinner.

Jeg tok masse blodprøver både før og etter vekttapet mitt,og det endret iallefall ikke på mine verdier. :) Faktisk ble de bedre på alle områder. :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...